AndroidHealthClinic

5kg lichter door bronchitis

mass_builder

Ripped Bodybuilder
Waardering
2
Dag bodybuildingvrienden,

Ik heb in de afgelopen 2 maanden ( nov/dec ) flink gebulkt en ben daardoor van 107kg naar 112 kg gegaan. Eind december werd ik echter getroffen door een een of ander virus die mij bronchitis bezorgde waardoor ik weer terugzakte naar die 107kg. Ik heb 2 weken niet kunnen trainen. Per 2 jan. wil ik er weer tegen aan maar mijn vraag is, eigenlijk, mijn vragen zijn, hoelang kan het duren dat ik d.m.v. mijn spiergeheugen mijn spiermassa weer terugkrijg en in hoeverre kan antibiotica ( die ik momenteel gebruik ) mijn bodybuilding in de weg staan? P.s. in jan. start ik ook met creatine en dat gebruikte in tijdens de bulk niet. Daarnaast ben ik tijdens mijn '' ziekte '' ook veel vet kwijtgeraakt

Bij voorbaat dank. groetjes

Antibiotica zal wat afremmen, maar zolang het niet kuurtje na kuurtje is valt het wel mee. Denk dat je binnen 2 maanden weer op niveau bent.

Na meerdere kuurtjes wordt het wat lastiger, dat heb ik zelf ondervonden.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt! Maarrem hoelang na de kuur blijft dat '' schadelijke effect '' van antibioica dan eigenlijk merkbaar? thx

Lichaam hersteld redelijk snel, maar na een aantal kuurtjes is je darmflora goed dood. Denk dat je meer naweeen hebt van de bronchitis dan van de antibiotica.

oke bedankt. trouwens, werkt yakult dan niet erg goed?

Zou ik niet durven zeggen, daar geloof ik niet in. Als je weerstand goed is zal je redelijk snel op niveau zijn, zou me er niet al te druk om maken. Alleen uitkijken dat je te snel wil gaan.

Idd heb hier op het forum ook al gezegd dat ik net longontsteking heb gehad. Ben ook 5 kilo kwijtgeraakt. Train nu 2 weken weer en ik moet zeggen dat ik niet ver onder me oude niveau zit. Gewoon goed eten, rusten langzaam weer opbouwen dan komt het gewoon weer goed.

Yakult of dergelijke producten met "goede" darmflora lijken mij dan juist wel goed. Normaal gesproken is het nutteloos omdat je al zat goede bacterien in je darmflora hebt en we zijn allemaal grote gezonde kerels dus dat zit wel goed ;)

Maar in dit geval is de antibiotica al die slechte en goede bacterien aan het vernietigen. Het lijk mij, intuitief gezien, dan een goede aanpak om te supplementeren met de goede bacterien. Maar misschien houdt de infectie dan nog langer aan omdat de antibiotica bezig is om je yakult bacterien te vernietigen ipv de echt slechte bacterien :?

Heeeee dat lijkt mn grote vriend brian wel ben je dat brian??"? haha toevallig datti kje hier tref, veel ijzer eten jonge dattis een goed advies

ik heb ook chronische bronchitis en elke winter is het weer raak
een constante snuif en druip neus
en de hoeveelheid slijm die eraf komt is gewoon abnormaal

Bedankt voor jullie reacties en ja grote vriend michael ik ben het brian:D P.S. Momenteel gaat het weer een stuk beter met me:d

Idd ik ben ook zo'n jaarlijks bronchitis geval, waardeloos gewoon.
Meestal ben ik na een week of 3 trainen weer een heel eind op het oude niveau.

Yakult is niet onverstandig. Er komen steeds meer positieve onderzoeksresultaten over het gebruik van pro-biotica producten.
Probeer het gewoon een paar weken.

Ik zei het je al op msn Brain gewoon lekker opbulken weer en dan komt het binnen een maand weer goed. succes :thumbs:

Thx voor jullie reacties die doen me goede moed
groetjes

Terug
Naar boven