XXL Nutrition

60 kilogram speed ontdekt, 6 arrestaties in Mechelen

Bezoekers in dit topic

terbiz

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
5 feb 2006
Berichten
676
Waardering
1
De federale politie van Mechelen heeft de afgelopen maanden succes geboekt in een aantal drugsonderzoeken. Zo konden de speurders 58 kilo speed in beslag nemen en zes verdachten oppakken.
In een ander dossier werden vijf personen aangehouden die 1.350.000 euro cash geld naar Mauritanië wilden verschepen, wellicht als betaling voor een lading van 682 kilo cocaïne.

De federale gerechtelijke politie van Mechelen had enige tijd geleden vernomen dat een criminele bende, met leden uit België en Nederland, een afzetmarkt zochten voor de verkoop van grote hoeveelheden synthetische drugs.

Na langdurig onderzoek met tal van observaties werden op 23 juli vier verdachten opgepakt in Mechelen. Zij hadden 58 kilo speed bij zich. Later werden nog twee bijkomende arrestaties verricht. Het gaat om een Nederlander en vijf personen uit het Antwerpse.
Bij huiszoekingen troffen de speurders nog eens een kilo speed aan. De onderzoeksrechter heeft vier van de zes verdachten aangehouden.

Momenteel wordt nog onderzocht waar de drugs vandaan komen. De speed was van heel zuivere kwaliteit en kwam wellicht rechtstreeks uit een lab in Nederland. Vermengd met bijproducten, zou de in beslag genomen partij een straatwaarde van ruim een half miljoen euro hebben.

Ook in een ander drugsonderzoek heeft de federale gerechtelijke politie van Mechelen succes geboekt. In juni vernamen de speurders via Interpol dat er in Mauritanië een container met 682 kilo cocaïne was onderschept. Twee Belgen, die gelinkt konden worden aan dealers uit Nijlen en Lier, waren bij het drugstransport betrokken. Een van hen had een container gecharterd, die in de haven van Antwerpen klaar stond om verscheept te worden naar Mauritanië.

De speurders en de douane controleerden de container. Die was op het eerste gezicht geladen met oude meubels, maar in een bergplaats werd tevens 1.350.000 euro cash geld aangetroffen. Het geld was wellicht bedoeld om de drugs mee te betalen. Vijf personen werden in dit onderzoek aangehouden.


Bron : Gazet van Antwerpen – online krant
 
Dus de drugs moest misschien nog betaald worden ? en alles is in beslag genomen ?

5 people are going to die....
 
nope 6 verdachten opgepakt ivm speed
5 verdachten opgepakt met geld voor coke
 
Die gasten zijn echt STINKEND rijk :eek:
 
Wat ik me nou afvraag.. wat wordt er gedaan met de in beslag genomen drugs? Wordt dat verbrand of als 'bewijsmateriaal' opgeslagen?
 
ik denk als ze dat zouden opslagen er rap een overval zal gebeuren :)

waarschijnlijk verbrand ofzo :s
 
Wordt bewaard tot het proces is afgelopen en er een veroordeling heeft plaatsgevonden, daarna de hoogoven in ;) .
 
ik denk als ze dat zouden opslagen er rap een overval zal gebeuren :)

waarschijnlijk verbrand ofzo :s

Ik denk dat dit bij speed wel mee valt. De straatwaarde die genoemd wordt is enkel bij losverkoop. En dat zijn een hele hoop sealtjes volgens mij. :D
 
Wat ik me nou afvraag.. wat wordt er gedaan met de in beslag genomen drugs? Wordt dat verbrand of als 'bewijsmateriaal' opgeslagen?

word allemaal uitgedeeld aan de justitiele macht :cool:
 
Wordt bewaard tot het proces is afgelopen en er een veroordeling heeft plaatsgevonden, daarna de hoogoven in ;) .

Het proces kan een jaar op zich laten wachten. Na 2 weken verliest speed toch zijn kwaliteit, en na een maand begint het toch te rotten.
 
Het proces kan een jaar op zich laten wachten. Na 2 weken verliest speed toch zijn kwaliteit, en na een maand begint het toch te rotten.

Veel erger kan het niet gaan stinken. :D
 
Wat ik me nou afvraag.. wat wordt er gedaan met de in beslag genomen drugs? Wordt dat verbrand of als 'bewijsmateriaal' opgeslagen?

Wordt gebruikt op feestjes en receptie's en politiediensten die de nacht doen.
 
Feesje voor de goede afloop :)
 
speed kan je makkelijk bewaren in diepvries en blijft wel langer goed dan,
anders begint het inderdaad te rotten.
 
Back
Naar boven