shabular
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m76
- Massa
- 76kg
- Vetpercentage
- 17%
hey lezers van dutchboddybuilding
ook de moment werk ik met een schema dat alleen uit kracht training bestaan en ik sport 4 dagen in de week op maandag dinsdag woensdag en donderdag omdat ik in het weekend geen tijd heb
nu zitten we 5 weken op zee en ik wil het roer helemaal omgooien omdat mijn spieren ook rust nodig hebben en ik dus niet 7 dagen in de week kan knallen jammer genoeg
nu dacht ik zelf aan het volgende
maandag: borst triceps
dinsdag : rug biceps
woensdag : cardio
donderdag : benen schouders en nek
vrijdag : full body
zaterdag : cardio
zondag borst triceps
en dan zo door werken zodat je om de 2 dagen een cardio momentje hebt
is dit een goed plan of zeggen jullie dit kan beter / anders qua indeling
en welke oefeningen zijn extra goed voor een full body workout ?
hier heb ik namelijk nog weinig tot geen ervaring mee
alvast heel erg bedankt voor de reacties
groetjes Bart
ook de moment werk ik met een schema dat alleen uit kracht training bestaan en ik sport 4 dagen in de week op maandag dinsdag woensdag en donderdag omdat ik in het weekend geen tijd heb
nu zitten we 5 weken op zee en ik wil het roer helemaal omgooien omdat mijn spieren ook rust nodig hebben en ik dus niet 7 dagen in de week kan knallen jammer genoeg
nu dacht ik zelf aan het volgende
maandag: borst triceps
dinsdag : rug biceps
woensdag : cardio
donderdag : benen schouders en nek
vrijdag : full body
zaterdag : cardio
zondag borst triceps
en dan zo door werken zodat je om de 2 dagen een cardio momentje hebt
is dit een goed plan of zeggen jullie dit kan beter / anders qua indeling
en welke oefeningen zijn extra goed voor een full body workout ?
hier heb ik namelijk nog weinig tot geen ervaring mee
alvast heel erg bedankt voor de reacties
groetjes Bart

. Je doet 4 oefeningen per spiergroep als je ze eens in de week traint.

. Ik ken heel veel mensen die behoorlijk slecht trainen maar wel veel spieren gainen. dat komt omdat zij goede genen hebben... Dat ze goed gainen betekent niet dat hun trainschema goed/optimaal is.
Daar zijn natuurlijk tig betere oefeningen voor te vinden..Het valt me op dat je evenveel oefeningen voor je benen doet als voor je biceps, ik ga ervanuit dat je dan ook meer setjes maakt. Schouders: ik zou beginnen met de press oefeningen, maar misschien begin je wel bewust met upright row om je op de zijkanten te focussen? En tot slot: NIET ELKE DAG BUIK TRAINEN