MuscleMeat

7 dagen in de week kracht en conditie

shabular

Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
76kg
Vetpercentage
17%
hey lezers van dutchboddybuilding

ook de moment werk ik met een schema dat alleen uit kracht training bestaan en ik sport 4 dagen in de week op maandag dinsdag woensdag en donderdag omdat ik in het weekend geen tijd heb

nu zitten we 5 weken op zee en ik wil het roer helemaal omgooien omdat mijn spieren ook rust nodig hebben en ik dus niet 7 dagen in de week kan knallen jammer genoeg

nu dacht ik zelf aan het volgende

maandag: borst triceps
dinsdag : rug biceps
woensdag : cardio
donderdag : benen schouders en nek
vrijdag : full body
zaterdag : cardio
zondag borst triceps

en dan zo door werken zodat je om de 2 dagen een cardio momentje hebt

is dit een goed plan of zeggen jullie dit kan beter / anders qua indeling

en welke oefeningen zijn extra goed voor een full body workout ?
hier heb ik namelijk nog weinig tot geen ervaring mee

alvast heel erg bedankt voor de reacties

groetjes Bart

oke wat je donderdag doet komt vrijdag weer in je full body dit is dus al geen goed idee verder kan het in principe wel alleen niet veel mensen kunnen 7 dagen vol houden, maar dit is iets persoonlijks dus dit kan jij het beste inschatten

Veel te weinig rust. Je gaat toch niet eerst een aantal spiergroepen trainen, en die de volgende dag met full body weer behandelen? Zo krijgen ze te weinig rust en kunnen ze niet groeien. Je traint nu 5 weken? Begin eens met Rippetoe, 5x5 Stronglifts, UB/LB of een full body schema. Niet dingen raar gaan combineren.

zonder rust zal je gaan merken dat je dit niet lang volhoudt. tenzij je niet voluit gaat, en ik neem aan dat je dat wel doet. Zelf heb ik ee tijd lang 4x kt in de week gecombineerd met 2 dgn zware cardio. Ik merkte dat ik erg behoefte had aan rustperiodes inlassen!
Wat tythor zegt, je kunt ook rippetoe of stronglifts probereren, dit zijn leuke schema's om mee te starten. Denk gewoon goed aan je rustdagen/periodes!

die fullbody eruit gooien eventueel cardio na kt doen (scheelt je weer een dag)
en die dag gebruiken om benen en schouders te splitsen..dus ene dag benen andere dag schouders

• Topic Starter Topic Starter
oké ik zal even wat duidelijker zijn
ik train nu al samen met mijn spotter 2 jaar
maar op dit moment zit ik 5 weken op zee dus verveel ik me helemaal kapot
ik wil en ga elkrdag sporten maar kan dus beter voor dit schema gaan ?

maandag borst triceps
dinsdag rug biceps
woensdag cardio
donderdag benen schouders nek
vrijdag cardio
zaterdag full body
zondag cardio

of is er een mogelijk ergens een extra dag kracht in plaats van cardio te doen

ik train nu al 2 jaar samen met een collega elke dag van maandag tot en met donderdag alleen kracht en heb het weekend rust
dit omdat we 5 dagen in de week in den helder zijn op de kazerne en ik het weekend dus met mijn vriendin spendeer

maandag borst triceps
dinsdag rug biceps
woensdag cardio
vrijdag cardio
zaterdag full body
zondag cardio

ik train nu al 2 jaar samen met een collega elke dag van maandag tot en met donderdag alleen kracht en heb het weekend rust
dit omdat we 5 dagen in de week in den helder zijn op de kazerne en ik het weekend dus met mijn vriendin spendeer
Ik vind die full body in je schema nog steeds vrij raar, en vraag me af of dat ten goede komt aan je gains. Als je graag veel in de gym wilt staan, zorg er dan voor dat je je verschillende spiergroepen meerdere keren per week traint, bijvoorbeeld met een ABAB schema: de ene keer train je de ene helft, de andere keer de andere. Vervolgens laat je telkens 1 dag rust tussen de trainingen (die je, als je dat wilt, kunt opvullen met cardio).

Voorbeeldje:
Maandag: borst + triceps + benen + abs
Dinsdag: cardio
Woensdag: rug + schouders + biceps + abs
Donderdag: cardio
Vrijdag: borst + triceps + benen + abs
Zaterdag: cardio
Zondag: rug + schouders + biceps + abs

De week daarop doe je dan op maandag weer cardio, en op dinsdag training A (borst + ...). Doe dan 2 oefeningen per spier (been mag wel meer). Ik denk dat je op deze manier veel in de sportschool staat, maar toch genoeg rust neemt. Het is alleen wel de vraag of je benen genoeg rust krijgen met zoveel cardio ertussenin.

2 oefeningen er spiergroep ? is dat niet weinig
ik doe nu 4 oefeningen per spiergroepen 4 sets van 8

2 oefeningen er spiergroep ? is dat niet weinig
ik doe nu 4 oefeningen per spiergroepen 4 sets van 8
Als je 4 oefeningen per spiergroep doet (en dan goed zwaar) dan is 4 dagen rust echt niet genoeg :). Je doet 4 oefeningen per spiergroep als je ze eens in de week traint.

nu dacht ik zelf aan het volgende

maandag: borst triceps
dinsdag : rug biceps
woensdag : cardio
donderdag : benen schouders en nek
vrijdag : full body
zaterdag : cardio
zondag borst triceps

groetjes Bart

dit is denk ik het slechtste schema dat ik hier gezien heb.

2 dagen achter elkaar borst en triceps, en 2 dagen achter elkaar full body(bijna). :roflol:

no offense, maar dat lukt gewoon niet.
zijn al goede tips gegeven.
gewoon zorgen dat je spieren genoeg rust hebben.

oké dus dan kan ik het beste ab schema doen volgens jou
en dan bijvoorbeeld 1e keer ab met borst flys en benchpress en dan ab met rug en dan 2e keer ab borst met 2 andere oefeningen voor borst ?

als je verder op een dag geen lichamelijke inspanning hebt en telkens goed eet en rust waar dit kan gaat het eigenlijk best ;-)

no offense maar ik woog vroegen 130 kilo ben daarna naar 65 gegaan en heb daarna weer tot 75 Kilo spiermassa getraind ;-)

en dit juist door periodes op zee 5 dagen in de week te fitnessen

Maandag Borst & triceps
Dinsdag Rug $ biceps
Woensdag rust
Donderdag Schouders&benen
Vrijdag rust
zaterdag borst $ triceps
zondag rug $ biceps
maandag rust
dinsdag schouders

Ik doe borst 3 oefeningen 3x 8
rug 5 oefeningen
schouders 4 oefeningen enz..
Ik train zo al 7 maand en het gaat me goed af ik pak alles om de 5 dagen opnieuw

oké dus dan kan ik het beste ab schema doen volgens jou
en dan bijvoorbeeld 1e keer ab met borst flys en benchpress en dan ab met rug en dan 2e keer ab borst met 2 andere oefeningen voor borst ?
Nee hoor dat zal niet resulteren in meer gains, doe maar gewoon dezelfde oefeningen. Je kunt naar andere oefeningen kijken als je weer een nieuw schema opstelt.
als je verder op een dag geen lichamelijke inspanning hebt en telkens goed eet en rust waar dit kan gaat het eigenlijk best ;-)

no offense maar ik woog vroegen 130 kilo ben daarna naar 65 gegaan en heb daarna weer tot 75 Kilo spiermassa getraind ;-)

en dit juist door periodes op zee 5 dagen in de week te fitnessen
Als je meer rust had gepakt was je waarschijnlijk nog zwaarder ;). Ik ken heel veel mensen die behoorlijk slecht trainen maar wel veel spieren gainen. dat komt omdat zij goede genen hebben... Dat ze goed gainen betekent niet dat hun trainschema goed/optimaal is.

goede genen zijn het niet haha
werk me er voor uit de naad al een aantal jaar lang ;-)
als ik bekijk wat ik hebt bereikt ten opzichte van mijn spotter is dit te verwaarlozen ;-)
maar ik ga sporten
bedankt voor alle reacties

maandag borst triceps
dinsdag rug biceps
woensdag cardio
vrijdag cardio
zaterdag full body
zondag cardio

Post anders ook even de oefeningen erbij...
Ben vooral nieuwschierig naar je benen training.

Post anders ook even de oefeningen erbij...
Ben vooral nieuwschierig naar je benen training.

Borst triceps:
incline smith press
dumbbell press
cable extentions
flys
rope pull down
barbell reversed curl
kickbacks
21en met 1 hand

rug biceps
pull ups
1 arm barbell row
back extentions
cable row
twisted curl
arnold curl
barbell curl
cable curl
wrist roller

benen schouders nek
squats
lunges
wall sit
standing calf raise
upright row
arnold press
barbell press
shrugs

verder doe ik elke dag een buikspierkwartier
alle oefeningen bestaan uit 4 sets 8 reps
als ik de laatste keer nog 9 reps kan verhoog ik het gewicht

Borst triceps:
incline smith press
dumbbell press
cable extentions
flys
rope pull down
barbell reversed curl
kickbacks
21en met 1 hand

rug biceps
pull ups
1 arm barbell row
back extentions
cable row
twisted curl
arnold curl
barbell curl
cable curl
wrist roller

benen schouders nek
squats
lunges
wall sit
standing calf raise
upright row
arnold press
barbell press
shrugs

verder doe ik elke dag een buikspierkwartier
alle oefeningen bestaan uit 4 sets 8 reps
als ik de laatste keer nog 9 reps kan verhoog ik het gewicht

Bij borst zou ik niet pressen op de smith, gewoon met losse gewichten werken. Bij triceps 21'en eruit gooien, waardeloze oefening imo. Hiernaast zijn 4 oefeningen voor triceps teveel van t goede, al helemaal na een borsttraining. Rug: back extensions eruit, deadlift erin. Biceps: 4 oefeningen na rug? Benen: wall sit:( Daar zijn natuurlijk tig betere oefeningen voor te vinden..Het valt me op dat je evenveel oefeningen voor je benen doet als voor je biceps, ik ga ervanuit dat je dan ook meer setjes maakt. Schouders: ik zou beginnen met de press oefeningen, maar misschien begin je wel bewust met upright row om je op de zijkanten te focussen? En tot slot: NIET ELKE DAG BUIK TRAINEN:eek:

Terug
Naar boven