XXL Nutrition

911 telefonist geeft advies om te schieten, inbreker sterft ter plekke

Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die dit proportioneel vinden. Zo zie je maar weer dat er flink wat mensen ver heen zijn.

Dus als er een knakker in je huis rondloopt met een mes te zwaaien en jij bent alleen met je kind.. Wou je mij vertellen dat je hem dan niet zou uitschakelen met welk wapen dan ook ?

Ik vind een vreemde met een mes in mijn huis een zodanige bedreiging voor mij en mijn geliefden dat hij uitgeschakeld moet worden, Of dat nou met een paar kletsen is, met een mes is of voor mijn part met een kaasschaaf is.. maar hij zal uitgeschakeld worden om de gezondheid van mijn geliefden en van mijzelf veilig te stellen.

En als jij dat niet zou doen dan sta ik meer te kijken van jou dan van al die jongens die het wel zouden doen..

Ik wel benieuwd wat er in NL gebeurt in zo`n geval. Dus als je zonder vergunning een pistool hebt maar een inbreker die bijna naast je bed staat neerpopt. Volgens mij ga je dan gewoon zitten?

Ook al is de handhaving van die wetgeving soepeler geworden. Daar bedoel ik mee het mishandelen van de daders tijdens een heterdaadje.
Maar vermoorden?

---------- Post toegevoegd Wed 4 Jan 2012 om 18:33 ----------

De vraag is of je van moord kan spreken in mijn scenario, het kan ook zelfverdediging zijn?

De exacte cijfers boeien me niet, maar als ik dan toch even ga googlen kom ik meteen deze site tegen, met 88 van de 100 personen zit ik vrij goed.
http://www.camilleri.nl/2011/04/top-10-wapenrijke-landen/

:roflol: bullshit
Ten eerste omdat in de US minimaal 25% van de bevolking onder de 18 is. Onder 18 mag je geen wapen kopen. Dan heb je nog de staten waar wapens verboden zijn.

http://www.gallup.com/poll/20098/gun-ownership-use-america.aspx

40% :)

Het aantal wapens per 100 inwoners. Niet hoeveel inwoners een wapen hebben. :cool:

Ik wel benieuwd wat er in NL gebeurt in zo`n geval. Dus als je zonder vergunning een pistool hebt maar een inbreker die bijna naast je bed staat neerpopt. Volgens mij ga je dan gewoon zitten?

Ook al is de handhaving van die wetgeving soepeler geworden. Daar bedoel ik mee het mishandelen van de daders tijdens een heterdaadje.
Maar vermoorden?

---------- Post toegevoegd Wed 4 Jan 2012 om 18:33 ----------

De vraag is of je van moord kan spreken in mijn scenario, het kan ook zelfverdediging zijn?
Wel of geen vergunning, als je een vuurwapen gebruikt in zo'n geval ben je zwaar de lul.
Volgens de Nederlandse wetgeving zou je jezelf eerder dood moeten laten steken dan een vuurwapen gebruiken.

Het aantal wapens per 100 inwoners. Niet hoeveel inwoners een wapen hebben. :cool:
Ja dat zeg ik net, anyway. Ik heb gelijk, Calimero praat onzin. Terug in je ei.

---------- Post toegevoegd Wed 4 Jan 2012 om 18:45 ----------

Wel of geen vergunning, als je een vuurwapen gebruikt in zo'n geval ben je zwaar de lul.
Volgens de Nederlandse wetgeving zou je jezelf eerder dood moeten laten steken dan een vuurwapen gebruiken.
In welk wetsartikel staat dit dan? Volgens mij is er nog steeds zoiets als noodweer en noodweerexces. Natuurlijk krijg je een straf voor het bezitten van een vuurwapen, maar dat wil niet zeggen dat je het niet mag gebruiken in een noodweer/zelfverdediging situatie.

Ze had natuurlijk niet meteen mogen schieten. Eerst roepen dat je zal schieten als hij dichter komt, als hij niet luistert, dan pas mag je imo schieten. (en dan nog liefst in de armen of benen zodat ie niet sterft.)

Idd.
Wat schattig dat je denkt dat dat reeel is.

Iemand die in je huis is kan jou met een mes binnen 1-2 seconden dodelijk verwonden.

Met een pistool is er ten eerste geen garantie dat je hem raakt, en als je hem raakt hoeft dat hem nog niet te stoppen.

Heel veel getrainde agenten raken zwaar gewond of overlijden door iemand met een mes te onderschatten, zelfs terwijl ze hun wapen al klaar hebben.

:roflol: bullshit. Op de site staat gewoon het aantal wapens in omloop gedeeld door het aantal inwoners.
Het kan nooit meer dan 75% zijn omdat in de US minimaal 25% van de bevolking onder de 18 is. Onder 18 mag je geen wapen kopen. Dan heb je nog de staten waar wapens verboden zijn, dit verlaagt het percentage ook behoorlijk.

http://www.gallup.com/poll/20098/gun-ownership-use-america.aspx

40% :)

40% van de mensen, hoeveel % van de huishoudens zal dat dan zijn? misschien toch wel 80 a 90% of zijn ze ook nog eens allemaal vrijgezel? ;)

:roflol:

:roflol:

Je snapt mijn punt niet eens, ga een ander pm'en hoe dom hij wel niet is, mierenneuker.
Ik snap je punt wel, jij wil zeggen dat die 40% allemaal een huishouden heeft waar de overige 40 a 50% uit bestaat. Lid zijn van een huishouden maakt je niet gelijk mede-eigenaar van een vuurwapen, dus het is nog steeds geen 80 a 90% :roflol:.

afschuwelijk dit natuurlijk wie zegt dat ihj het kind wou vermoorden. misschien had ie zijn mes alleen voor noodgevallen bij zich

ja fl**ker jij lekker op

gewoon rechtvaardig. Inbreken doe je niet. Wapen bij je dragen ook niet.

Waarschijnlijk wilde hij alleen maar aanbieden om het vlees te snijden voor die avond.

Nee, als iemand bij mij ongeoorloofd een stap over de drempel zet zou ik die persoon net zo lang tikken geven met een honkbalknuppel tot het bloed uit de oren stroomt.

+1

Daarna dumpen in een kanaal of afgelegen terrein. Risico van het vak noemen ze zoiets.

In Nederland zou de inbreker in z'n gelijk gesteld worden...daarom kan je het stoffelijk overschot beter ergens dumpen.

In welk wetsartikel staat dit dan? Volgens mij is er nog steeds zoiets als noodweer en noodweerexces. Natuurlijk krijg je een straf voor het bezitten van een vuurwapen, maar dat wil niet zeggen dat je het niet mag gebruiken in een noodweer/zelfverdediging situatie.
Vuurwapens zijn in Nederland verboden. Het gebruik daarvan dus ook.

Waarom schoot ze niet gewoon op armen en benen? Of misschien was dat haar doel ook wel, maar ja als je geen vin diesel heet raak je een bewegend persoon natuurlijk nooit precies waar je wilt. Wel k*t dat hij dood is, had m liever voor het leven verminkt door zn knieschijven te verbrijzelen etc.

Terecht. Opruimen dat zooitje.

Risico van het vak...

Jongens nu kunnen er wel 5 pagina's komen met "dit zou ik doen, dit mag je wel, dit mag je niet", als er iemand met een kapmes door je huis rent doe je maar wat. Rennen, schieten, springen, als je het maar overleeft. Alsof je alle voors en tegens gaat afwegen als je in zo'n situatie zit, de eerste beste impuls vanuit je instinct voer je uit.

Terug
Naar boven