XXL Nutrition

911 telefonist geeft advies om te schieten, inbreker sterft ter plekke

Wat schattig dat je denkt dat dat reeel is.

Iemand die in je huis is kan jou met een mes binnen 1-2 seconden dodelijk verwonden.

Met een pistool is er ten eerste geen garantie dat je hem raakt, en als je hem raakt hoeft dat hem nog niet te stoppen.

Heel veel getrainde agenten raken zwaar gewond of overlijden door iemand met een mes te onderschatten, zelfs terwijl ze hun wapen al klaar hebben.

Ok dat wist ik niet. Maar toen hij nog niet binnen was kon ze toch beter eerst geschoten hebben om hem af te schrikken. De meeste inbrekers hebben volgens mij geen wapen mee met de bedoeling ermee te doden.

Als vuurwapens dan enig nut hebben, is het wel in zo'n situatie lijkt me.

Waarom schoot ze niet gewoon op armen en benen? Of misschien was dat haar doel ook wel, maar ja als je geen vin diesel heet raak je een bewegend persoon natuurlijk nooit precies waar je wilt. Wel k*t dat hij dood is, had m liever voor het leven verminkt door zn knieschijven te verbrijzelen etc.

Dat werkt alleen in films. Pang! Kogel door het been, daarna koelbloedig op hem aflopen en het mesje afpakken..:rolleyes:
Als je iemand snel en efficiënt mogelijk wil stoppen in zo een angstsituatie moet je in het midden van zijn lichaam mikken. Dat hij daarbij sterft is bijzaak.

Als vuurwapens dan enig nut hebben, is het wel in zo'n situatie lijkt me.
Jammer dat als je het gebruik van vuurwapens toestaat, de kans dat een inbreker er een gebruikt, ook gelijk stijgt ;)

Snap dan ook de relevantie van dit nieuwsbericht of deze discussie niet helemaal.

Wat een traumatische ervaringen allemaal voor zo'n jong vrouwtje.

Misschien dat ze hun wapenbeleid daar dan maar eens moeten heroverwegen. Ik lees hier in Nederland namelijk niet zo vaak dat er iemand wordt neergeschoten bij een inbraak.

Dat doen ze niet eens nadat honderden kinderen op scholen zijn neergeschoten, laat staan dat ze dat bij een inbraak heroverwegen.

Haha hoe vaak hoor je niet dat dronkenlappen per ongeluk het verkeerde huis binnenlopen, best lullig dan....

Maar ik sta hier achter hoor begrijp me niet verkeerd. In Nederland was die vrouw waarschijnlijk de cel in gedraaid, zelfs al had ze alleen maar lelijke woorden geroepen naar die inbreker of een foto van hem gemaakt. Misschien wilde hij immers alleen maar een stukje houtsnijwerkkunst komen demonstreren of was hij vertegenwoordiger in keukenmessen.

Gelul steeds dat die vrouw in Nederland zou zijn veroordeeld. Is ook in het nederlands wetboek zoiets als noodweer en nee dat betekent niet dat het stormt.

Misschien voor verboden wapenbezit, maar dat is dan geen celstraf.

ja, maar j hebt ook noodweer exces

---------- Post toegevoegd Thu 5 Jan 2012 om 13:18 ----------

ze kon in zijn kruis schieten:D

Misschien voor verboden wapenbezit, maar dat is dan geen celstraf.

De maximumstraf voor het illegaal voorhanden hebben van een stiletto negen maanden gevangenisstraf of een geldboete van € 4500,-. (Tot 1 februari 2006 was het maximum drie maanden gevangenisstraf.)

De maximumstraf voor het illegaal voorhanden hebben van een geweer/vuurwapen een gevangenisstraf van vier jaar of een geldboete van € 45.000,-.

De maximumstraf voor het beroepsmatig illegaal handelen in vuurwapens acht jaar gevangenisstraf of een geldboete van € 45.000,-.

Blijkt het dan de man te zijn die uit zijn coma is ontwaakt..

Honey... I'm home.... BAM....

---------- Post toegevoegd Fri 6 Jan 2012 om 08:42 ----------

ja, maar j hebt ook noodweer exces

---------- Post toegevoegd Thu 5 Jan 2012 om 13:18 ----------

ze kon in zijn kruis schieten:D

Ja maar dat kon ze niet zien hangen om zijn nek...
WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW

De maximumstraf voor het illegaal voorhanden hebben van een stiletto negen maanden gevangenisstraf of een geldboete van € 4500,-. (Tot 1 februari 2006 was het maximum drie maanden gevangenisstraf.)

De maximumstraf voor het illegaal voorhanden hebben van een geweer/vuurwapen een gevangenisstraf van vier jaar of een geldboete van € 45.000,-.

De maximumstraf voor het beroepsmatig illegaal handelen in vuurwapens acht jaar gevangenisstraf of een geldboete van € 45.000,-.

9 maanden voor een stiletto, een stukje ijzer. :roflol:

Google eens wat onderzoek naar de 21-ft rule. In close-quarters is een mes gevaarlijker dan een vuurwapen. Dus ja prima proportioneel verdedigd.

yep check de demonstratie maar eens van deze pro

Ik las trouwens dat het een shotgun was waar ze mee schoot. In z'n hoofd.

Amerika, waar meisjes van 18 kinderen en shotguns hebben :eek:

Maar ehm, ik ben niet echt een voorstander van de amerikaanse wapenwet (het aantal ongelukken dat met wapens daar gebeurt is zo ongeveer 1000x groter dan het aantal misdaden dat voorkomen wordt door deze vuurwapens), maar in dit geval ... tsja ... Kan niet echt zeggen dat ik het niet eens ben met de afloop .

yep check de demonstratie maar eens van deze pro

Ik las trouwens dat het een shotgun was waar ze mee schoot. In z'n hoofd.

Amerika, waar meisjes van 18 kinderen en shotguns hebben :eek:

Maar ehm, ik ben niet echt een voorstander van de amerikaanse wapenwet (het aantal ongelukken dat met wapens daar gebeurt is zo ongeveer 1000x groter dan het aantal misdaden dat voorkomen wordt door deze vuurwapens), maar in dit geval ... tsja ... Kan niet echt zeggen dat ik het niet eens ben met de afloop .

That dude scares me!!!!!!

Terug
Naar boven