AndroidHealthClinic

aambeien

Bezoekers in dit topic

Sinds vrijdag aambei, binnekort maar is op zoek naar wondermiddeltjes :grumble: Iemand ervaring etc?
 
Hoe kunnen mensen op deze leeftijd al last hebben van aambeien, ik dacht dat dat iets was voor oudere mensen...
 
Ik heb ze ook hoor, als je lang genoeg wacht leer je er vanzelf mee leven en ga je ze na een tijdje ook waarderen.
 
Hoe kunnen mensen op deze leeftijd al last hebben van aambeien, ik dacht dat dat iets was voor oudere mensen...

Klopt. Kan verschillende oorzaken hebben.
Verkeerd vreten, te lang op de pot zitten, of verkeerd omgaan met de spieren. Maar het is volgens mij ook genetisch.
Tegenwoordig zit iedereen alleen altijd met krant, of donald duck op de pot min. 30min. dus dat is volgens mij de grootste oorzaak.

Voor mensen met inwendige aambeien gewoon gezond eten, en zalven.
Uitwendig, kan je zalven maar de kans is aanzienlijk kleiner dat ie wegtrekt. Als ie ontstoken is (dus pijnlijk) even bij de dokter langs gaan, open snijden/prikken en kijken of er wat vies spul uit te halen valt wat de aambei aanzienlijk kleiner maakt. Dan zou ie kunnen wegtrekken.
Anders ga je naar binden, weglaseren of snijden.
Snijden doen ze bijna nooit tenzij je in de hoogste graad zit. Laseren is een nieuw concept en binden is de meeste effectieve dan wel pijnlijke methode. Ze binden dan elastiekjes voor de ontstoken aambei, daarbij knijpen ze dus de adertjes af, en sterft het ontstoken weefsel. Het slinkt, trekt weg en er blijft minimaal littekenweefsel over. Zo kun je deze methode elke keer weer gebruiken wat niet te doen is bij het wegsnijden van aambeien.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Succes!
 
Klopt. Kan verschillende oorzaken hebben.
Verkeerd vreten, te lang op de pot zitten, of verkeerd omgaan met de spieren. Maar het is volgens mij ook genetisch.
Tegenwoordig zit iedereen alleen altijd met krant, of donald duck op de pot min. 30min. dus dat is volgens mij de grootste oorzaak.

Voor mensen met inwendige aambeien gewoon gezond eten, en zalven.
Uitwendig, kan je zalven maar de kans is aanzienlijk kleiner dat ie wegtrekt. Als ie ontstoken is (dus pijnlijk) even bij de dokter langs gaan, open snijden/prikken en kijken of er wat vies spul uit te halen valt wat de aambei aanzienlijk kleiner maakt. Dan zou ie kunnen wegtrekken.
Anders ga je naar binden, weglaseren of snijden.
Snijden doen ze bijna nooit tenzij je in de hoogste graad zit. Laseren is een nieuw concept en binden is de meeste effectieve dan wel pijnlijke methode. Ze binden dan elastiekjes voor de ontstoken aambei, daarbij knijpen ze dus de adertjes af, en sterft het ontstoken weefsel. Het slinkt, trekt weg en er blijft minimaal littekenweefsel over. Zo kun je deze methode elke keer weer gebruiken wat niet te doen is bij het wegsnijden van aambeien.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Succes!

:kots:

Aambeien zijn opgezwollen aderen toch? Lijkt me niet slim om die effe te doorprikken.

Ik ben altijd binnen 2 minuten weer van de pot af gelukkig :D
 
Sinds vrijdag aambei, binnekort maar is op zoek naar wondermiddeltjes :grumble: Iemand ervaring etc?

Vanmorgen voelde hij zacht aan, en na een benen sessie is die vrijwel weg :D Had eigenlijk verwacht dat squatten het er niet beter op zou maken. Lucky me :D. Hopen dat het weg blijft en dat dit een eenmalig 'ongelukje' is.
 
:kots:

Aambeien zijn opgezwollen aderen toch? Lijkt me niet slim om die effe te doorprikken.

Ik ben altijd binnen 2 minuten weer van de pot af gelukkig :D

Niet zelf. Altijd bij een dokter. Ook alleen als de aambei ontstoken is. Komt een boel bloed bij vrij maar ook troep. Als de troep eruit is, en je maakt het goed schoon dan is de grootste zwelling weg.
Daarom opensnijden, anders niet!

Kan wel zijn dat je flauw valt, of heel duizelig wordt. Daarom dus ook beter niet zelf
 
Sperti doet de truc voor je ;)! wondermiddel
 
Sorry voor de bump van een maand, maar ik zit ook met een probleempje. Ik denk aan de symptomen te zien dat het ook om een aambei gaat. Bij mij is het een harde pijnlijke bult bij de anus aan de kant van mijn perineum. Hier heb ik al 4 maanden last van, alleen is het niet constant.
De bult komt heel snel op, en verdwijnt weer binnen 3 a 4 dagen. En dit gaat dan de heletijd zo door, de ene keer om de 2 weken en de andere keer om de 4 weken. Ik kan er geen oorzaak aan vastbinden waardoor die bult telkens opkomt. Is dit ook een symptoom van aambeien, of zijn aambeien constant aanwezig als je ze eenmaal hebt?
 
Back
Naar boven