MuscleMeat

Aankomen (voeding)

RicooCardo

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
63kg
Vetpercentage
7%
goeiedag,

ik heb een voedingsschema gemaakt die ik wil gaan volgens om aan te komen (met als resultaat voor het sporten)

ik train 3 tot 4 keer per week, ligt er net aan of er de tijd voor is.

ben 1.85m, ecto bouw, 19 jaar, gewicht 62 kilo.

ik ben sinds februari 2012 begonnen met het sporten en het lukt aardig, je kan het al aardig zien. begin augustus woog ik 67 kilo (februari begonnen op 61 kilo)
in augustus 3 weken vakantie gehad en 1 maand niet gesport en ben toen teruggevallen naar 61 kilo, me oude gewicht. zit inmiddels weer +- 1 kilo aan.

nu heb ik het volgende eetpatroon en wil eens weten wat jullie er van vinden:

opstaan sochtens half 7:
cornflakes 50g
187.5kcal
4g eiwit
41.6g KHD
0.55g Vet

half 10 en 12 uur brood per pauze 4:
8 tarwe boterhammen
520kcal
17.44g eiwit
99.04g KHD
7.84g vet

beleg doe ik boterhamworst helaas geen info van kunnen vinden (nog) 4 plakken per 2 sneeën brood

half 3 wil ik gaan proberen een shake bestaande uit:
whey 30 gram
114kcal
25.2g eiwit
1.05g KHD
1.14g Vet

brinta 50 gram
175kcal
5.5g eiwit
32.5g KHD
1.05g Vet

melk 500ml
330kcal
17.5g eiwit
23g KHD
18g Vet

half 6 avondeten:
aardappels/groente/vlees a 600Kcal

voor slapen gaan 500 gram magere kwark.

en 500ml melk nog verdeeld over de cornflakes, en bij het avondeten:
330 kcal
17.5g eiwit
23g KHD
18g vet

totaal:
2531.5Kcal
131.14g eiwit
210.64g KHD
44.89g vet

in totaalplaatje zit niet meegerekent:
- waardes van avondeten
- waardes drinken over hele dag behalve melk
- waardes van beleg

hiermee zit ik dus rond de 3000kcal of hoger.

ben benieuwd wat jullie hiervan vinden en of er op of aanmerkingen zijn omtrend dit patroon van eten?
op sportdagen (maandag, woensdag) drink ik na het sporten nog een wheyshake en in de weekenden dat ik sport doe ik dit niet.

Mvg. Ricardo!

Weet je je verbruik? Volgens voedingsbehoefte heb je in rust 2200+ nodig, reken daar 500 kcal bij en je zou toch zo'n kilo per 2 weken aankomen ongeveer, wetende dat 1kilo lichaamsvet 7500 kcal is..

Natuurlijk is iedereen zijn lichaam anders, en weten we niet hoe je dagelijkse leven eruit ziet, ik zou zeggen hou dit vol en weeg je elke maandagmorgen en kijk of er iets bijgekomen is..

Pff, Ik zou willen dat het er bij mij zo snel af zou gaan als ik niks zou doen!

Maar je schema ziet er toch aardig uit. Zo moet het zeker lukken.
Misschien kun je ergens nog een handje nootjes toevoegen, dan gaan je vetten ook iets omhoog, omdat die op dit moment nog wel wat laag zitten. En ik denk dat dat voor jouw geen kwaad kan.

Train je verder veel cardio? als je echt zo snel gewicht verliest kun je beter je cardio minimaliseren denk ik.

Train je verder veel cardio? als je echt zo snel gewicht verliest kun je beter je cardio minimaliseren denk ik.

Heb hier vrienden die me ook willen wijsmaken dat ze door 1 week een festival te doen 5 kilo kwijt zijn geraakt, mijn mening is als je van elke dag weinig te eten opeens veel eet, dat je darmen en vochtbalans stijgen waardoor je de eerste week een kilo of 3-4 bijkomt.

bij mij was het althans zo, had een lange tijd niet getraind en weinig gegeten, ben er dan terug ingevlogen en in 1 week had ik ook al 3 kilo's bij, geen vvm natuurlijk!

• Topic Starter Topic Starter
goeiedag allemaal,

bedankt voor de reacties ik ben blij dat ze positief zijn!
dat handje nootjes kan ik wel na het eten ergens doen ^^ bedankt voor de tip!

ik vind het zeker neit erg dat ik zo snel afval door niks doen, heb een hele snelle stofwisseling blijkt maar!

ik deed cardio voordat ik die maand stopte met sporten, daarna pakte ik het sporten weer op en had me dus gewogen en was 61kilo, heb sinds dien geen cardio mee gedaan omdat ik eerst wil aankomen.

mijn dagelijks leven (tijdens werk is heel weinig actief) zit meer van de tijd stil en verbrand extra weinig.

@ practise, als ik feest, feest ik goed, ik drink niet en sta minimaal 10 uur te hakken ;) loop vrijwel elk feest af wat met hardstyle en hardcore te maken heeft. verbrand er dus optimaal aan kcal haha :P maar dat deed ik ook voor die 1 maand rust.

ik ga dit proberen vol te houden (lukt wel) en zal het resultaat laten weten!

dank jullie wel!

Terug
Naar boven