XXL Nutrition

Aanpak cardio/vetverbranding/conditie

SpprSi

Competitive Bodybuilder
Waardering
11
Mijn conditie in het algemeen is een beetje achteruitgegaan, ook mijn startsnelheid bij het spurten (eens ik op snelheid ben, ben ik nog steeds vrij rap). Ik ben ook een beetje vervet en de zomer komt eraan.
Al deze factoren samen hebben ertoe geleid dat ik dit alles wil aanpakken. Dus wat vet kwijtspelen (wat leidt tot mooiere buikspieren;) ), wat ook zal leiden tot iets sneller aanzetten, alsook mijn gehele conditie. Mss niet direct mijn conditie die wel vrij behoorlijk is maar meer het recuperen tijdens een voetbalwedstrijd. Ik ga het zo aanpakken:

• 7 minuten touwtje springen
• 1 minuut op en af step
• 1 minuut rust
• 1 minuut op en af step

• Spurtoefening (3m spurten, terugspurten, 6m spurten, terugspurten,9m spurten, terugspurten, 15m spurten, terugspurten)
• 1 minuut rust
• Spurtoefening
• 1 minuut rust
• Spurtoefening
• 2 minuten rust

• 40 - 60 minuten lopen

Ik ga dit voorlopig 1x in de week doen, als het voetbalseizoen stopt mss 2x. Iemand tips of opmerkingen die me mijn doelen beter zouden helpen te bereiken?

Ga ook eens fietsen of zwemmen..

• Topic Starter Topic Starter
Ik fiets niet graag en zwem niet graag.

verdere variatie kan zijn gaan slaan op een boksbal, werkt ook uitputtend

Startsnelheid bij het spurten verbeter je door... jawel te spurten, dat touwtjespringen is gewoon om ter plekke wat op te warmen, boksen ga ik doen wanneer de zomerstop van het voetbal begint en de rust tussen het spurten is omdat het anders te lastig is, zo ingewikkeld is dat nu toch ook niet? Die 40 - 60 minuten lopen is dan om mijn algemene conditie te verbeteren en voor optimale vetverbranding.

Wat is spurten nu weer? Een Belgische woord zeker.

Spurten, sprinten, hardlopen...

Terug
Naar boven