AndroidHealthClinic

Aanschaf Powerrack en halters

Davynator

Cool Novice
15 jaar lid
Waardering
0
Beste BB'ers

Ik wil bij Megafitness-shop.de het volgende bestellen:

Powertec Powerrack met Lat tower en Multi bench:
Megafitness-Shop

Olympische Halterset 140 kg:
eBay: Profi Langhantelsatz 140kg*Gummi-Gripper*50mm (Artikel 140080708503 endet 06.02.07 20:00:00 MEZ)

+ 100 kg schijven:
eBay: ##Vorteilspaket+100kg**Gripper-Gummi** 50 mm (Artikel 140042961871 endet 14.02.07 11:43:36 MEZ)

2x Korte halter:
eBay: Profi Kurzhantel - 50 mm (Artikel 140017880048 endet 09.03.07 15:25:06 MEZ)

In de halterset zitten standaart deze schijven:
2 x20 / 2 x15 / 2 x10 / 4 x5 / 2 x2,5 / 4 x1,25 KG
als je het erbij vermeld kan je ook een andere stack schijven erbij krijgen.

In de schijven set kan je kiezen uit deze maten schijven:
0,5 / 1,25/ 2,5/ 5,0/ 10,0/ 15,0/ 20,0/ 25,0kg

Welke schijven zou ik nu het beste kunnen kiezen om zo goed mogelijk gebruik te kunnen maken van de lange halter en de 2 korte halters?

In de beschrijving van de halterset staat:
Das Set besteht aus:
1 stk. 50mm Profi-Langhantelstange
Qualitätsverchromung gerändelt & markiert
Belastbarkeit bis 200kg
Drehlagerung
Gesamtlänge 2200mm
max. Griffweite: 1320mm
Griffdurchmesser-Stange: ca 28mm
Hantelscheibenaufnahme:
50mm x 390mm
Gewicht: ca. 20kg
inkl. 2 Federschnellverschlüsse

200kg belastbaarheid lijkt me toch te weinig voor een halterstang of niet?
denk dat ik ze maar vraag of dat ze er niet een halterstang bij kunnen doen met een belastbaarheid van minimaal 300kg?

bij voorbaat dank,
Davy

ik vind het allemaal beetje duur
en ik zelf vind het beetje idioot, als je splinternieuw apparatuur gaat kopen
terwijl 2de handse net zo goed kunnen zijn
maargoed dat's mijn mening

ziet er allemaal goed uit, dat wel ;)

De kroon stang is tot 700lbs, staat op baar.
heb hem zelf

De kroon stang is tot 700lbs, staat op baar.
heb hem zelf
Begint toch al behoorlijk te buigen boven de 200kg, dus vraag het me af... Ik heb er 240kg aan gewichten bij zitten, en binnenkort gaan ze er met bepaalde lockout oefeningen aan, dus dan kan ik je vertellen of ie dat houdt ;)

• Topic Starter Topic Starter
oke in ieder geval al bedankt, maar hoe zou ik nu die schijven sets het beste in kunnen delen? zodat ik zo goed mogelijk gebruik kan maken van de korte en lange halters?

het totaal moet natuurlijk wel op 120kg schijven komen.

en hier moet het totaal op 100kg schijven komen.

bvd

het totaal moet natuurlijk wel op 120kg schijven komen.

en hier moet het totaal op 100kg schijven komen.

bvd

halterset

4 x 20
4 x 10

schijven
10 x 0,5 = 5
4 x 1,25 = 5
4x 2,5 = 10
4x5 = 20
2 x 10 = 20
2 x 20 = 40

zou ik doen

die 15 vink onzin

veel van 20 voor deadlift etc

veel kleintjes vor dumbbell oefeningen

Begint toch al behoorlijk te buigen boven de 200kg, dus vraag het me af... Ik heb er 240kg aan gewichten bij zitten, en binnenkort gaan ze er met bepaalde lockout oefeningen aan, dus dan kan ik je vertellen of ie dat houdt ;)

'Olympische' stangen buigen altijd bij wat meer gewicht, echter de goedkopere veren niet meer terug en blijven dus krom!

Beste BB'ers

Ik wil bij Megafitness-shop.de het volgende bestellen:

Powertec Powerrack met Lat tower en Multi bench:
Megafitness-Shop

Olympische Halterset 140 kg:
eBay: Profi Langhantelsatz 140kg*Gummi-Gripper*50mm (Artikel 140080708503 endet 06.02.07 20:00:00 MEZ)

+ 100 kg schijven:
eBay: ##Vorteilspaket+100kg**Gripper-Gummi** 50 mm (Artikel 140042961871 endet 14.02.07 11:43:36 MEZ)

2x Korte halter:
eBay: Profi Kurzhantel - 50 mm (Artikel 140017880048 endet 09.03.07 15:25:06 MEZ)

Welke schijven zou ik nu het beste kunnen kiezen om zo goed mogelijk gebruik te kunnen maken van de lange halter en de 2 korte halters?

In de beschrijving van de halterset staat:
Das Set besteht aus:
1 stk. 50mm Profi-Langhantelstange
Qualitätsverchromung gerändelt & markiert
Belastbarkeit bis 200kg
Drehlagerung
Gesamtlänge 2200mm
max. Griffweite: 1320mm
Griffdurchmesser-Stange: ca 28mm
Hantelscheibenaufnahme:
50mm x 390mm
Gewicht: ca. 20kg
inkl. 2 Federschnellverschlüsse

200kg belastbaarheid lijkt me toch te weinig voor een halterstang of niet?
denk dat ik ze maar vraag of dat ze er niet een halterstang bij kunnen doen met een belastbaarheid van minimaal 300kg?

bij voorbaat dank,
Davy

ik heb eind verleden jaar ongeveer zelfde setup gekocht, maar best bestel je niet via hun website! stuur je volledige bestelling via mail door en vraag hun beste prijs!
als zij jou dan quoteren voor 990 eurie bvb, stuur je mailtje en vraag je of ze het voor 900 kunnen doen, all-in!

wel niet vergeten bij je bench de leg-extension bij te bestellen (als je die wilt) want zit er niet auto in!

ik heb er zo toch redelijk paar euro's vanaf gekregen!

ik dacht dat zelfs de minste olympische halter al 300 kg aankan.

Dat is het hem net. Iedere fabrikant gebruikt zomaar de term 'olympische halter' voor gelijk welk stuk lang metaal met 50mm sleeves.

Je hebt goedkope baren van nog geen 100euro die je al plooit aan 180kg, terwijl een echte Eleiko of Ivanko competitiebaar 600 euro kost.

Verder wordt de term 'olympische baar' hier vaak verkeerd gebruikt. Die term slaat eigenlijk echt op het soort elastische verende baren met sneldraaiende sleeves die specifiek gemaakt zijn voor snatch, clean&jerk, en dergelijke explosieve lifts waarbij snelheid cruciaal is (ze veren maar keren dan terug naar de normale toestand). Voor PL en BB oefeningen zijn die minder geschikt.

Wat je eigenlijk nodig hebt is een stugge 'deep knurled' (meestal zwarte) PL-type baar met vaste sleeves, bv een Texas of York barbell. Zo'n baar is keihard, roert voor geen cm, en is ook iets dikker. Voor squats, benches, military presses zijn die 10keer beter.

Probleem is dat de meeste gym-eigenaars zelf het verschil niet weten en investeren in goedkope shit, wat voor het gros van de 30kg curlende beachboys trouwens ook geen verschil uitmaakt.

Het leuke is dat ik mijn gym de keuze heb. Voor cleans en high pulls gebruik ik de Eleiko en voor power&massa-oefeningen een PL-baar

Beste BB'ers. Ik wil bij Megafitness-shop.de het volgende bestellen.....bij voorbaat dank.
Davy

Waarom oriënteer je je niet eerst even op de 'markt voor gebruikte fitness apparatuur'.
Informeer bv eens bij Secondhand Fitness Equipment

Als ik even snel uitreken wat je nu kwijt zou zijn ligt dat rond de 1300 euro excl verzendkosten?

De kans is groot dat je een professioneel powerrack dito bank en andere zaken die je wilt hebben voor een vergelijkbare prijs kan krijgen, incl. afleveren en installeren. Ook over de prijs valt altijd te praten!

Niet alleen op de site kijken, maar even bellen. Ze hebben nl veel meer!

Laatst bewerkt:
@ topicstarter :

Welk merk schijven je neemt speelt niet zoveel rol, zolang ze de goede afmetingen hebben (50mm gat). Zelf zou ik geen fantasietjes kopen met gaten en vreemde vormen, gewoon volle schijven.

In principe moet je van 10kg, 5kg, 2,5kg, en 1,25kg elk slechts één paar hebben, en je totale arsenaal aan kilo's vooral opbouwen met schijven van 20kg of 25kg. Op die manier kan je gelijk welk gewicht op je baar laden. Meer schijven van 10 of 5 kopen vind ik onnodig, tenzij je met verstelbare dumbbells wil werken.

Mijn advies : bespaar in de schijven, die mogen goedkoop zijn maar investeer in een goede barbell die een leven lang meegaat.

Hier lijken ze een degelijke baar te hebben, dat is denk ik de dichtste leverancier :

Megafitness-Shop

De "profi langhantel 50mm x 220cm schwarz" lijkt me een goede koop

Profi Wettkampf-Langhantel chrom/schwarz 50mm x 220cm, bis 700kg belastbar, passend zu allen Hantelscheiben mit 50/51mm Bohrung, 299 euro

Profi-Langhantel schwarz-oxid 50mm x 220cm, bis 450kg belastbar, passend zu allen Hantelscheiben mit 50/51mm Bohrung, 179 euro

ken wel het merk niet

zoals gezegd, volgend jaar koop ik mij zelf een Texas power bar, dat is DE standaard powerbarbell, in te voeren vanuit Finland of Engeland

Dat is het hem net. Iedere fabrikant gebruikt zomaar de term 'olympische halter' voor gelijk welk stuk lang metaal met 50mm sleeves.

Je hebt goedkope baren van nog geen 100euro die je al plooit aan 180kg, terwijl een echte Eleiko of Ivanko competitiebaar 600 euro kost.

Verder wordt de term 'olympische baar' hier vaak verkeerd gebruikt. Die term slaat eigenlijk echt op het soort elastische verende baren met sneldraaiende sleeves die specifiek gemaakt zijn voor snatch, clean&jerk, en dergelijke explosieve lifts waarbij snelheid cruciaal is (ze veren maar keren dan terug naar de normale toestand). Voor PL en BB oefeningen zijn die minder geschikt.

Wat je eigenlijk nodig hebt is een stugge 'deep knurled' (meestal zwarte) PL-type baar met vaste sleeves, bv een Texas of York barbell. Zo'n baar is keihard, roert voor geen cm, en is ook iets dikker. Voor squats, benches, military presses zijn die 10keer beter.

Probleem is dat de meeste gym-eigenaars zelf het verschil niet weten en investeren in goedkope shit, wat voor het gros van de 30kg curlende beachboys trouwens ook geen verschil uitmaakt.

Het leuke is dat ik mijn gym de keuze heb. Voor cleans en high pulls gebruik ik de Eleiko en voor power&massa-oefeningen een PL-baar

wij hebben die ook in onze gym, maar geen last met bb oefeningen hoor

vind ze zelfs lekkerder trainen dan die vaste

@ The Locust
ik wil wel met verstelbare dumbbells werken daarom was mijn vraag ook: welke schijven ik in het schijvenset en halterset ik zou moeten kiezen om zo goed mogelijk gebruik van mijn lange en 2 korte halters gebruik te maken?

de "profi langhantel 50mm x 220cm schwarz" is ook maar tot 200kg belastbaar. dat is dezelfde als in het halterset zit maar dan zwart.
misschien zou ik ze kunnen vragen of ze er een "Profi-Langhantel 50mm x 220cm bis 450kg" bij zouden kunnen doen ipv die in het halterset zit?

Terug
Naar boven