AndroidHealthClinic

Aantal dagen volledig herstel? Trainen op piek supercompensatie.

FrankUNL

Cool Novice
Waardering
0
Ten eerste wil ik stellen dat deze vraag gaat over clean trainen.
Ik lees over het bestaan van zeer veel verschillende trainingstheorieën. Nu zou ik graag willen weten of er ook een algemene richtlijn is voor het moment waarop je dezelfde spiergroep opnieuw kunt trainen?

Nu houd ik zelf een cyclus van 7 dagen aan, omdat ik meerdere malen las dat voor volledig herstel je een spiergroep maximaal één keer in de week maximaal mag belasten. Binnen een week zou deze niet volledig hersteld zijn.

Verschilt dit per individu? En wanneer dit per persoon verschilt: Is er een manier waarop je het punt van volledig herstel kunt vaststellen (urine-, bloedonderzoek)?
Of kan het aantal dagen spierpijn je een indicatie geven voor je herstelperiode?

hoeft geen week te duren voordat je weer dezelfde spiergroep wilt gaan trainen. 2 dagen ertussen lijkt me voldoende. en zoals je zelf al aangaf kan spierpijn je ook een indicatie geven..

• Topic Starter Topic Starter
En dan is het eeste dag zonder spierpijn + één dag of zo?
Dus één dag na je eerste dag zonder spierpijn?

de beste manier om het zien zien is gewoon kijken hoeveel vooruitgang je boekt
eens veranderen kan geen kwaad en dan zoek je zelf wanneer je je het beste voelt en wanneer je de meeste vooruigang in kgs of herhalingen hebt gemaakt

Bij DC-training train je een spiergroep minder dan een maal per week.
Bij HSt train je ze 3 keer per week.

Alles hangt af van volume en intensiteit (en vermogen tot herstel)

• Topic Starter Topic Starter
Dan ga ik maar weer op mijn gevoel af, zoals ik dat jaren geleden deed.
Bedankt voor de antwoorden.

Terug
Naar boven