XXL Nutrition

Aantal eieren per dag

Natascha27

Cool Novice
Waardering
22
Lengte
1m59
Hoi iedereen,

Ik heb een klein probleempje :-) Ik had per dag 2 eieren in mijn voedingsschema 's ochtends ingecalculeerd, maar nu spant ons moeder een enorme zaag over die 10 eieren per week "je weet niet hoeveel cholesterol daar in zit zeker, je mag max 3 eieren per week eten!!" En aangezien ik de dikke pech heb dat ik pas binnen twee maand terug naar het buitenland vertrek (en daar dus mijn goesting kan doen), begint ze nu te zagen onder het mom van "zolang je onder mijn dak woont eet je niet zoveel eieren". Lekker volwassen dus ;-) Maar bon, haar redenering is, dat alle doktoren zouden zeggen dat dat ongezond is etc, en ze vindt het nogal ongeloofwaardig dat mensen op dit forum meer over eieren weten dan doktoren, dus ik zou zeggen, verras haar eens en geef mij eens een paar argumenten om aan te tonen dat 10 eieren op een week het eind vd wereld niet zijn en 2) Wat kan ik evt gebruiken om te vervangen (voor als ze blijft zagen)? Ik heb voor mijn eiwitopnames tijdens mijn maaltijden meestal geopteerd voor 100g kalkoenwit, kippewit, rosbief, noem maar op, maar daar zitten bijna geen vetten in (ik wou die eieren vooral voor de vetten wat te verhogen, want voor de rest heb ik bijna geen vetten in mijn eten, ben ook geen liefhebber van nootjes..) Dus.. help :-)

Er zijn een aantal topics waarin wetenschappelijke artikelen staan waarom het zever is dat eieren slecht voor je zijn

• Topic Starter Topic Starter
't Probleem is dat als ik op google kijk, er eveneens wetenschappelijke artikelen zijn die net het tegendeel beweren.

kom met een leuk praatje aan, eieren hebben de beste biologische beschikbaarheid voor je lichaam!
ik eet maar 1 dooier per keer! die is nodig om het te verteren.
verder eet ik toch heel weinig cholestorol?

Eieren

een kleine reactie op je vraag , ik ben 43 en toch al zo een 27 jaar in de spiersport bezig , vroeger was iedereen ervan overtuigd dat eieren collesterol meebrachten , maar nu beweren veel tijdschriften dat dit niet zo is !!! mijn regel ik eet nog steeds zo'n 50 pure eiwitten per week en om de twee dagen doe ik daar 2 gehele eieren bij... en ben nog steeds gezond , de reden hiervan is dat als ik poeier eiwit (ook whey) neem ik , enorm last heb in de buik ! dus moet ik deze beperken ! ik hoop dat ik je ma hiermee wat overtuig ! groetjes ;););)

Gebruik de zoekfunctie eens, je zal dan wel wetenschappelijke studies/artikelen vinden, die zeggen dat eieren gezond zijn.
Ik eet elke dag minstens 2 hele eieren, maar dat kan oplopen tot 5 a 6.

een kleine reactie op je vraag , ik ben 43 en toch al zo een 27 jaar in de spiersport bezig , vroeger was iedereen ervan overtuigd dat eieren collesterol meebrachten , maar nu beweren veel tijdschriften dat dit niet zo is !!! mijn regel ik eet nog steeds zo'n 50 pure eiwitten per week en om de twee dagen doe ik daar 2 gehele eieren bij... en ben nog steeds gezond , de reden hiervan is dat als ik poeier eiwit (ook whey) neem ik , enorm last heb in de buik ! dus moet ik deze beperken ! ik hoop dat ik je ma hiermee wat overtuig ! groetjes ;););)

damn 27 jaar en 87kg bij 12 %???

het potten breken is voorbij is middelmatig maar genoeg nu , laat jeugd zich nu maar bewijzen...

ik geloof idd niet in dit fabeltje, mijn oma was dochter van een groot kippenboer. Zei at 100 eieren per week vroeger.. Ze is een erg sterk mens zal ik je zeggen..

Ik eet dagelijks 10 eieren in mijn dieet s'ochtends 8 en smiddags nog 2 maar zonder dooier. Iedereen kijkt raar en vind het vreemd, niets van aantrekken ze accepteren het vanzelf.

Maar verder over het cholesterol: Mij is altijd verteld dat juist in het geel, zodra het gekookt of gebakken is, cholesterol zit. Dus niet als je het rauw eet...

Ik eet dagelijks 10 eieren in mijn dieet s'ochtends 8 en smiddags nog 2 maar zonder dooier. Iedereen kijkt raar en vind het vreemd, niets van aantrekken ze accepteren het vanzelf.

Maar verder over het cholesterol: Mij is altijd verteld dat juist in het geel, zodra het gekookt of gebakken is, cholesterol zit. Dus niet als je het rauw eet...

wat jij doet heet dan ook geen eieren eten, dat heet eten verprutsen en weggooien.
In de dooier zit het cholesterol waar mensen bang voor zijn.. Volgens mij maakt rauw of gekookt/gebakken niets uit in dit geval..

idd rauw of gekookt; cholestorol blijft erin.

het heeft met meerdere factoren te maken. eet je veel vet, sport je weinig en knal je 10 eieren per dag door je mik, ga dan eens goed nadenken..

verder zijn eieren fantastisch voedsel! eet er zelf ook genoeg

Echt triest van je moeder vooral als je als je al 27 jaar bent, ik eet 42 hele eieren per week al 1,5 jaar. Volgende week hoor ik wat m'n cholestrol is misschien post ik dan wel of het goed is als ik het niet vergeet.

Ik heb iets van 2 jaar lang 70 HELE eieren per week gegeten en laat af en toe mijn cholesterol checken bij de huisarts en die altijd zeer goed. Toen ik mn dokter vertelde dat ik 70 eieren per week at vond ie het erg raar en verklaarde dat voor zichzelf met dat het waarschijnlijk goed blijft omdat ik veel sport. Terwijl ik nooit cardio deed toendertijd...
Ik eet nu eigenlijk geen eieren meer aangezien ze mn strot uit kwamen :roflol:

Een maat van mij eet ook 70 eieren per week en zijn cholesterol was ook perfect....

topvoedsel neem er zelf ook 14 per week. cholesterol heb je nodig.

eieren eerst koken dit vergroot de biologische beschikbaarheid, met andere woorden ze worden beter verteerd en je lichaam haalt meer voeding eruit, van bakkken word het ook minder

Ik heb iets van 2 jaar lang 70 HELE eieren per week gegeten en laat af en toe mijn cholesterol checken bij de huisarts en die altijd zeer goed. Toen ik mn dokter vertelde dat ik 70 eieren per week at vond ie het erg raar en verklaarde dat voor zichzelf met dat het waarschijnlijk goed blijft omdat ik veel sport. Terwijl ik nooit cardio deed toendertijd...
Ik eet nu eigenlijk geen eieren meer aangezien ze mn strot uit kwamen :roflol:

Een maat van mij eet ook 70 eieren per week en zijn cholesterol was ook perfect....
zijn inderdaad veel onderzoeken die jou geval ondersteunen

Terug
Naar boven