AndroidHealthClinic

Aantal vragen mbt supplementen

elfenomeno10

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
77kg
Vetpercentage
15%
Hallo,

Omdat ik even wat feedback wou, open ik dit topic.

Vroeger dacht ik, net als de meeste hier, dat supplementen er voor zorgden dat alles goed komt.
Inmiddels ben ik er achter dat goede voeding ongeveer 20x keer zo belangrijk is. Ik heb daarom ook een goed voedingsschema nu.

Alleen had ik op aanraden van de sportschool nog een pot Amino Direct (vloeibaar) staan en kreeg ik bij mijn vorige bestelling iets meer Magnificent dan verwacht ;) . Dit had ik geprobeerd ivm de belofte dat het spierpijn verzwakt en het helpt ook redelijk, meer niet.

Nu vroeg ik mij af, omdat ik voldoende eet (op mijn onderhoud) en probeer in vet% te verlagen door veel cardio, of dit nog nodig is (Amino en Magnificent). Ik werk volgens kcal out > kcal in, had ik hier gelezen.

Ik zit te denken om deze supplementen op te maken en daarna geen supplementen meer te gebruiken of alleen Whey perfection. Als ik alleen voor de eiwitshake ga, hoe zou ik dat moeten gebruiken ( in frequentie, wanneer enz).

Verder gebruik ik multivitamine en visolie, doe ik al jaren namelijk.

Overigens ben ik 77.5 kg, 15/16% vet en eet ik door normale voeding ongeveer 180 gram eiwitten (al lijkt me dit aan de hoge kant, eet 1 bak kwark per dag, 4 broodjes kipfilet en 2, 3 glazen melk per dag aan eiwitrijke producten). Mijn doel is dus vet% verlagen de komende weken, maar daarna weer te groeien tot 80 kg. Mijn uiteindelijke (voorlopige doel) is namelijk 80 kg op 12%. Ik train 3 x per week volgens een splitschema en doe 2, 3 keer per week cardio (hardlopen, fietsen, voetbal enz).

Hoop dat jullie hier iets op kunnen zeggen en dat ik geen heel domme vragen stel.

Gebruik de eiwit shake waneer je eiwit te kort komt.
klinkt logisch toch?:P

Magnificent en Amino direct zijn niet NODIG om af te vallen.

En de whey zou ik inderdaad gebruiken als je in de avond ziet dat je te weinig eiwitten eiwitten gehad hebt die dag, of sochtends verwacht dat je minder eiwitten dan normaal kan eten die dag.

• Topic Starter Topic Starter
Ook omdat in Whey aminozuren zitten neem ik aan toch?. Het is dus wel verstandig een pot Whey aan te schaffen, voor het geval je ze nodig bent.

Ik lees ook vaak dat ze voor of na de training gebruikt worden, in hoeverre is dat nog relevant??

En ik begrijp hieruit dat amino's en magnificent in principe prima kunnen worden vervangen door de Whey.
Dan maak ik dus op wat ik nog heb en ga daarna maar is een potje Whey halen.

Het zijn supplementen die zijn dus als aanvulling op je voeding. Niets daarvan is echt noodzakelijk. Magnificent kun je overigens niet helemaal vergelijken met whey aangezien er in magnificent ook nog andere producten zitten.

Ook omdat in Whey aminozuren zitten neem ik aan toch?. Het is dus wel verstandig een pot Whey aan te schaffen, voor het geval je ze nodig bent.

Ik lees ook vaak dat ze voor of na de training gebruikt worden, in hoeverre is dat nog relevant??

En ik begrijp hieruit dat amino's en magnificent in principe prima kunnen worden vervangen door de Whey.
Dan maak ik dus op wat ik nog heb en ga daarna maar is een potje Whey halen.

bcaa en whey zijn overbodig het duurt al 48-72 uren voordat eiwitten helemaal verteerd zijn belangrijker is dat je de dagen daavoor genoeg eiwitten gegeten hebt en elke dag aan je macro"s komt.

Terug
Naar boven