MuscleMeat

Aantal vragen

dutchbuilding

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
88kg
Vetpercentage
14%
Ik ben 15 jaar en een echte "beginner" wat fitness betreft; ik train nu ongeveer 3 weken (6x p/w).

Ik heb in die 3 weken 2 kilo spiermassa erbij gekregen, daar ben ik natuurlijk heel erg blij mee. Echter had ik een aantal vraagjes, wie weet kan ik nog meer uit mijn trainingen en voeding halen:

• Zouden jullie mij kunnen helpen met het maken van een goed voedings-schema? Ik heb nu namelijk nog geen schema, mijn eetgewoonten zien er op dit moment het volgende uit:
    • Huidige gewicht: 84kg (1.86m)
      • 'S morgens: 3 tosti's ham en kaas.
      • 'S middags: 6 boterhammen met vlees en/of kaas.
      • Tussendoor: 2 koeken.
      • 'S avonds: Aardappelen, vlees, groenten (elke dag anders).

• Verder vroeg ik mij af of jullie het gebruik van proteïne, aan- of afraden. Zoals ik eerder al aangaf wil ik graag snel breder worden. Ik ben bereid ook andere "spullen" te gaan gebruiken, als ik er maar breder van word (wel veilig natuurlijk). Graag advies!
Ten slotte wil ik mijn excuses aanbieden als ik dit bericht verkeerd heb geplaatst, ik ben namelijk nieuw op dit forum.

Alvast heel erg bedankt voor de genomen moeite!

Laatst bewerkt:
Je zegt dat je 6x per week traint, heb je een vast trainingsschema? Of op ze minst een schema met wat je op welke dag traint, want je spieren moeten wel voldoende rust krijgen na het trainen (48-72 uur).

Ik wil zelf ook gewoon snel breed worden, maar om nu al met deze andere "spullen" te gaan beginnen lijkt me niet zo'n heel goed idee. Met een goed trainings- en voedingsschema kom je al heel ver.

Ik ga geen commentaar geven op je voorlopige voedingsschema want zelf heb ik ook niet zo'n verstand daarvan :p

• Topic Starter Topic Starter
Je zegt dat je 6x per week traint, heb je een vast trainingsschema? Of op ze minst een schema met wat je op welke dag traint, want je spieren moeten wel voldoende rust krijgen na het trainen (48-72 uur).

Ik wil zelf ook gewoon snel breed worden, maar om nu al met deze andere "spullen" te gaan beginnen lijkt me niet zo'n heel goed idee. Met een goed trainings- en voedingsschema kom je al heel ver.

Ik ga geen commentaar geven op je voorlopige voedingsschema want zelf heb ik ook niet zo'n verstand daarvan :p

Heel erg bedankt voor je reactie.
Ik heb momenteel geen trainings- en voedingsschema, misschien dat iemand mij daar mee zou willen helpen? :eyes:

Een best standaard "beginner" trainings schema is volgens mij gewoon 3 dagen per week en dan:

dag 1: biceps/rug
dag 2: triceps/borst
dag 3: benen/schouders

En dan kan je ook nog ergens buikspieren erbij doen, misschien bij 2 dagen buikspieren, als er maar genoeg rust tussen zit.

Voordat er meer hulp kan komen met je trainings schema moet je even vermelden wat voor opties je hebt bij jou in de sportschool (welke apparaten, en of er genoeg dumbbells/barbells zijn etc.). En eigenlijk is het trainingsschema iets wat je zelf moet maken, want jij weet welke apparaten/oefeningen je het lekkerst/meest effectief vind :)

En ik zou als ik jij was sowieso alle stickies lezen op dit forum (ten minste de stickies in trainingsschema/voeding/tiener bodybuilding sub-fora) en dan kan je aan een schema's etc gaan werken ;)

Een best standaard "beginner" trainings schema is volgens mij gewoon 3 dagen per week en dan:

En dan kan je ook nog ergens buikspieren erbij doen, misschien bij 2 dagen buikspieren, als er maar genoeg rust tussen zit.

Voordat er meer hulp kan komen met je trainings schema moet je even vermelden wat voor opties je hebt bij jou in de sportschool (welke apparaten, en of er genoeg dumbbells/barbells zijn etc.). En eigenlijk is het trainingsschema iets wat je zelf moet maken, want jij weet welke apparaten/oefeningen je het lekkerst/meest effectief vind :)

En ik zou als ik jij was sowieso alle stickies lezen op dit forum (ten minste de stickies in trainingsschema/voeding/tiener bodybuilding sub-fora) en dan kan je aan een schema's etc gaan werken ;)

Helemaal top, dankje!
Ga de sticky's eens doornemen. Als er iemand is die verstand heeft over het maken van een goed voedingsschema; je hulp is welkom!

Alvast bedankt!

Owh nog 1 algemene tip, schaam je nooit om om hulp te vragen in de sportschool, iedereen is een beginner geweest ;)

Tjah ik ga niet alles voor kauwen natuurlijk. Maar kan je wel een eind op weg helpen!
Om te beginnen zorg dat je bij elke maaltijd eiwitten naar binnen werkt! eet 6x per dag en eet voor het slapen gaan kwark met eiwitten. (neem de plattekaas van de aldi niet te vreten in het begin maar went wel) Voor de rest haal van die eiwit shakes zijn altijd goed. Creatine heb ik de ballen verstand van dus ga daar niks over zeggen. En zorg echt dat je bij elke maaltijd goed eet! dus niet 1 boterhammetje ofzo. Eet dingen als noten, vette vis kipfilet rosbief rijst pasta etc! Maak een schema kwak het op het forum en mensen gaan je vanzelf wel helpen! veel succes!

een standaard beginners schema is dacht ik altijd nog Rippetoe starting strenght??? dus waarom afwijken van wat meerdere malen is getest als beste methode?

Iedereen bedankt, hier kan ik wat mee!
Ga het morgen allemaal bekijken en vervolgens een goed schema in elkaar zetten...
Jullie horen nog van me!

Terug
Naar boven