XXL Nutrition

aas en koppijn

brwa

Advanced Bodybuilder
Waardering
69
heb een vraag ivm koppijn en aas.

Ik krijg namelijk ,nu ik wat ouder ben, redelijk last van men kruin bij het gebruik van steroiden . Vooral van tabs. Maar na het injecteren van de aas ook , dat houdt meestal 1dag aan .

Heb mijn bloeddruk al vaak gemeten maar die is nochtans bijna altijd heel goed.
Ik hou wel altijd wat vocht vast lijkt het , met name aan het hoofd en de buik.Ik denk dat de koppijn dan ook daardoor komt .

Wat kan ik ier het beste tegen doen ? Mss eens diurectica of beta-blokkers proberen .
Zijn er mensen met tips?

dbv

Laatst bewerkt:
veel meer water drinke helpt bij mij meestal.
ik heb de indruk da ik op dagen dat ik te weinig drink rapper last heb van hoofdpijn.
nu drink ik minimum 3l per dag

• Like
Waarderingen: brwa
Minder in zout, laat je bloeddruk meten.

Te weinig zout is ook niet goed.

Veel drinken, zeker als je aas, creatine en/of (veel) vochtafdrijvende groenten en overige etenswaren/middelen neemt.

Het liefst niet alleen enorme hoeveelheden water drinken i.v.m. waterintoxicatie (ontstaat wanneer een teveel aan water en te weinig elektrolyten worden ingenomen), zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterintoxicatie
Ook verkeerde vetten zoals roomboter kunnen een boosdoener zijn.

Om bloed te verdunnen zou je aspirine kunnen nemen (tevens een pijnstiller), of iets natuurlijkers, Ginko Biloba (maakt mijn bloed zo dun als water lijkt het... een wondje stopt bijvoorbeeld minder snel met bloeden).

Zou juist geen diuretica nemen.
Caffeine en andere stimulerende middelen kunnen hoofdpijn ook verergeren.

• Like
Waarderingen: brwa
  • Topic Starter Topic Starter
Te weinig zout is ook niet goed.

Veel drinken, zeker als je aas, creatine en/of (veel) vochtafdrijvende groenten en overige etenswaren/middelen neemt.

Het liefst niet alleen enorme hoeveelheden water drinken i.v.m. waterintoxicatie (ontstaat wanneer een teveel aan water en te weinig elektrolyten worden ingenomen), zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterintoxicatie
Ook verkeerde vetten zoals roomboter kunnen een boosdoener zijn.

Om bloed te verdunnen zou je aspirine kunnen nemen (tevens een pijnstiller), of iets natuurlijkers, Ginko Biloba (maakt mijn bloed zo dun als water lijkt het... een wondje stopt bijvoorbeeld minder snel met bloeden).

Zou juist geen diuretica nemen.
Caffeine en andere stimulerende middelen kunnen hoofdpijn ook verergeren.

thks

Maar het raarste is die hoofdpijn (druk op me hoofd) die ik telkens krijg na het zetten van n spuit . Waaraan zou dit kunnen liggen??

Waar zet jij de injecties?
Je zou kunnen kijken of het helpt om diep IM in de glute te zetten (met groene naald 0.8x40) i.p.v. minder diep IM in je quads, mocht je ze daar altijd zetten.

Of...

Rangeer-, Z- of Zig zag-techniek: wordt gebruikt om het terugvloeien van geïnjecteerde vloeistof te voorkomen. Dit is met name van belang als etsende en stroperige vloeistoffen geïnjecteerd worden die het subcutane weefsel bij terugvloeien zouden kunnen beschadigen of pijn kunnen veroorzaken. De techniek is als volgt:
– Bij het klaarmaken van de injectiespuit wordt bewust 0,1 tot 0,2 ml lucht in de spuit opgezogen. Deze luchtbel wordt vóór het injecteren rondom de zuiger gemanoeuvreerd zodat ná het injecteren van de vloeistof een beetje lucht wordt geïnjecteerd. De kans op terugstromen van de vloeistof naar het subcutane weefsel is hierdoor kleiner geworden.
– Als de injectieplaats is bepaald, wordt met de ene hand de huid en subcutis zijwaarts verplaatst en gefixeerd. Met de andere hand wordt de injectie toegediend.
– Na de injectie wordt de naald gedurende 10 seconden in de spier gelaten waarna de naald uit de huid wordt verwijderd.
– Tot slot wordt de huid losgelaten. De huid (met subcutis) veert terug in de oorspronkelijke stand en sluit het injectiekanaal af.

Zie: http://www.vilans.nl/docs/producten/intramusculaire_injectietechniek.pdf

ik zet ze altijd op dezelfde plaats ,in me billen.

Als jij je wat langer houd aan de eerder genoemde punten, zal het misschien al heel wat schelen.
Maak jij je erg druk voordat je de spuit zet?

Bij welke middelen heb je het (ergst)? Welke doseringen gebruik je?

Als jij je wat langer houd aan de eerder genoemde punten, zal het misschien al heel wat schelen.
Maak jij je erg druk voordat je de spuit zet?

Bij welke middelen heb je het (ergst)? Welke doseringen gebruik je?

die punten hebben niets met probleem te maken .

Nee,ik maak me niet druk als ik spuit zet.
Bij tren is het het ergst, die voel ik het hevigste naar me kruin stijgen .
Doseringen? Verschillend , van 1gr tot 5 gr per week .

Tren is nou ook niet een licht middel, doseringen van 1 tot 5 gram per week zijn ook geen lage doseringen.

De eerder genoemde punten hebben wel iets met het probleem te maken, ze kunnen voor verlichting zorgen als je last hebt van bijvoorbeeld hoofdpijn.

Diuretica lijkt mij niet handig -> nog minder vocht, nog meer hoofdpijn.
En waarom beta blockers? Je bloeddruk is goed zeg je (door een arts / met goede apparatuur gemeten?) Waarom zou je de bloeddruk dan willen verlagen?

heb het ook bij lage doseringen ....

Die punten hebben enkel met plaatselijke injecteerpijn te maken en niet met hoofdpijn :
"het subcutane weefsel bij terugvloeien zouden kunnen beschadigen of pijn kunnen veroorzaken"

Heb me probleem al eens bij de dokter voorgelegd en hij had als verklaring het volgende hehe : " Stoppen met die handel , dat krijg je met fake spul uit die ondergrondse labo's "

Het subcutane weefsel kan dan ook die olie opnemen, waardoor er meer olie direct in je bloed komt, wat het bloed dikker/stroperiger maakt, waardoor het hart harder moet werken om het rond te pompen en minder goed rondvloeit.

Daarom dacht ik aan ginko biloba of Aspirine om je bloed wat te verdunnen, Aspirine is ook meteen een pijnstiller.
Je kan ook andere pijnstillers nemen, maar als natuurlijke middelen goed werken (en dat doen ze vaak bij mij), dan neem ik liever iets natuurlijks... capsules met gemberextract zijn ook pijnstillend, neem liever chronisch/dagelijks gember dan dagelijks paracetamol, aspirine en/of andere pijnstillers (ibuprofen, diclofenac of naproxen hoef ik al helemaal niet).

Overigens kan hoofdpijn ook gewoon een bijwerking zijn van AAS, zonder verdere, duidelijke aanwijsbare reden (behalve dan de veel grotere hoeveelheid hormonen dan in een 'normale' situatie).

Laatst bewerkt:
ik heb er ook last van als de injectie heb gezet
neem test tren + winny tabs

of het nou de winny tabs zijn of de tren die de koppijn veroorzaken weet ik niet

houd meestal een dag aan de hoofdpijn
en af en toe lijkt t wel of ik iets raars voel bij me hart...... alsof ie ff druk is ofzo?!!?

zoutinname wat verhogen ;-) Te weinig zorgt ook voor koppijn.

wat voor gevolgen kan dat allemaal hebben,tekort aan zout,?
Want dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn , volgens mij krijg ik bijna niks zout binnen op 1 dag .

---------- Post toegevoegd Tue 15 May 2012 om 20:47 ----------

Het subcutane weefsel kan dan ook die olie opnemen, waardoor er meer olie direct in je bloed komt, wat het bloed dikker/stroperiger maakt, waardoor het hart harder moet werken om het rond te pompen en minder goed rondvloeit.

).

he dat is interessant . Is dit de hele tekst erover of komt er nog een stuk achter ??

Laatst bewerkt:
ik zweet ook nijna niet meer laatste tijd , zou dit er ook iets mee te maken hebben? Tijdje terug gutste het zweet van me af tijdens men trainingen en nu bijna niks meer ?

bump

Terug
Naar boven