Fitness Seller

Absint

de werkzame stof die er voor zorgt dat je gaat hallucineren zit er tegenwoordig niet of nauwelijks meer in
in ieder geval, niet in het spul dat in nederland wordt verkocht

in landen als tsjechie verkopen ze het 'originele' spul, 70% alcohol met hogere doseringen van bovengenoemde werkzame stof. Kost omgerekend maar 7 euro :o
Ik heb laatst wat van dat spul gezopen, merkte weinig maar daarvoor had ik er ook te weinig van gedronken :)

Moet wel zeggen dat bovenstaand verhaal voortkomt uit verhalen van andere mensen, heb het zelf niet echt onderzocht.

ooit twee flesjes van pakweg 33 cl opgedronken, gekocht in een nachtwinkel te Spanje, buiten stevig dronken was het niet echt iets bijzonder, ik voelde me wel relaxer dan andere alcoholische dranken maar dat zal wel een placebo effect geweest zijn.

alle absint liefhebbers kunnen best eens naar antwerpen komen: aan de groenplaats is er een absint bar waar ze echt wel veel soorten hebben. Noemt café Appelmans (is er wel niet goedkoop).

Ja, schijnt een fabel, een mythe te zijn.... Ik geloof dat boze wijnboeren de roddels in het leven hebben geroepen omdat absinth één van de populairste dranken aan het worden was. Zij zagen hun omzet dus drastisch kelderen.

Verder bleek er ook nog wel eens wat mis te gaan met het distilleren.... of men nam het niet zo serieus met de grondstoffen... kortom vervuiling en daardoor zouden er wat vergiftigingsverschijnselen op kunnen treden zoals hallucinaties.

Ik heb het ooit zelf gemaakt... (echt VEEL Alsem ingeflikkerd.) Nou... ik werd gewoon bezopen en verder niks...

Maar.... vroeger toen het nog niet mocht, was het wel leuk als je op een feestje met een fles van dat spul aan kwam kakken...

GRTZ:rolleyes:

ik vind het een goeie film ;)

Heb het laatst ook eens gehad, puur, echt een aanslag op je keel. :eek:

Die hallucinerende werking van thujon is nooit bewezen, maar er zit sowieso veel minder of zelfs helemaal geen thujon meer in de absint die tegenwoordig legaal verkocht wordt. Dat is eigenlijk gewoon nep absint, doordat ze het met koper maken heeft het nog steeds dezelfde typische groene kleur.
Maar de molecuulstructuur van thujon lijkt inderdaad wel op die van THC, wat in cannabis zit, maar dit wil nog niet zeggen dat het ook een soortgelijke werking heeft.

De basis van absint is alsem, een plantje. Dit werd heel lang gebruikt als mottenverdelger, insecticide, slakkenverdelger en ontwormmiddel voor mensen en dieren. Erg geschikt om een lekker drankje mee te maken dus :D

Alsem groeit gewoon in het wild, je kan het roken, maar je kan er ook zelf een drankje van maken. Alleen is het heel moeilijk om te bepalen wat de concentratie werkzame stoffen is, dus kan het best gevaarlijk zijn, de plant is namelijk giftig. Dan kan je beter thee zetten van salie, zit ook thujon in.

en nee, ik kan idd niet slapen nee :D

van alle soorten alcohol kan je aan het hallucineren gaan, je moet er alleen genoeg van nemen. Die meuk is gewoon 1 groot fabbeltje. Ken niemand die er ook maar iets van gemerkt heeft. Ja zat word je er wel van natuurlijk. Je kan ook gewoon 3 dagen niet gaan slapen, ga je ook van hallucineren.....

alsem werkt goed bij vrouwen die last hebben van menstruatiepijnen en je wordt er wat rustiger van als je stress hebt. Met pernod en alsem kan je zelf absint maken

Terug
Naar boven