XXL Nutrition

Academisch debat: de Atheïst tegenover de Christen

Vond het beste deeltje van die discussie waar Jan van Hooff even zijn mening kwam zeggen. Vond ik wel grappig. Verder is het wel vrij duidelijk dat van den Brink de grond werd ingeboord.

Ik ben eens een discussie aangegaan met een jood. Ik ben ervan overtuigd dat joden als ras niet bestaan, hoogstens als religie.
Nou die man ging uit zijn plaat, niet normaal meer. Hoogtepunt was wel dat ik voor anti-semiet werd uitgemaakt.
Joden zijn toch echt een ras kerel, sterker nog, je kunt niet eens Jood worden al zou je het willen. Alleen vrouwen kunnen dat geloof ik, maar dan alsnog zijn al je voorvaderen dus van hetzelfde volk.

Indoctrinatie krijg je er nooit uit in één debat en elk rationeel argument kaatst gewoon af op de meeste gelovigen. Het beste waar je op kan hopen is dat de toeschouwers er nog wat aan gehad hebben. 1 op 1000 twijfelaars kan je zo misschien nog net overtuigen, maar de meesten gaan door een lange transitieperiode.

''There is no necessary conflict between science and religion if the nature of religion is properly understood. ''
Ik ben benieuwd hoe de auteur van dit citaat dit precies ziet.

Als hij/zij bedoelde dat religie kan gezien worden als een wetenschappelijk verklaarbaar fenomeen en als deel van de mensheid, dan eens.

Als hij/zij bedoelde dat er geen conflict is tussen wetenschappelijke methoden of bevindingen en religieuze doctrines, dan is het natuurlijk onzin.

Die Cees is wel een hele sterke troll.

• Topic Starter Topic Starter
Die Cees is wel een hele sterke troll.

Was het maar zo.

Kon overigens geen informatie vinden of Cees met zijn geloof is opgegroeid of later, in een volwassen bestaan, zelf rationeel de keuze heeft gemaakt. Natuurlijk denk ik ook dat hij daarmee is opgegroeid, maar toch. Deze man denkt dat zijn god en gedachtegang waarheid is... Moeilijk om tegenover zo'n overtuiging nog iets in te brengen.

Joden zijn toch echt een ras kerel, sterker nog, je kunt niet eens Jood worden al zou je het willen. Alleen vrouwen kunnen dat geloof ik, maar dan alsnog zijn al je voorvaderen dus van hetzelfde volk.

joden zijn echt geen ras kerel, sterker nog, in de biologie wordt er zelfs geen rasonderscheid gemaakt tussen blanken en n*gers. We horen allemaal tot hetzelfde ras bij de soort homo sapiens:)
net zoals een zwarte poedel en een witte poedel allebei tot het ras poedel vd soort hond behoren.

laatste deel gekeken, krijg echt het schijt van die idioot en zijn "objectieve" norm "slavernij is verkeerd" bullshit.

Hij wil een situatie waarin slavernij overschreden mag worden?

ok... volgend gedachteexperiment:
ik ben een superhacker en kan ontraceerbaar met mensen communiceren, ergo ze kunnen nooit achter mijn identiteit komen.
ik heb een biologisch wapen geimplanteerd in 10 kinderen dat hen 24 uur lang onmenselijk erg kan laten lijden waarna ze sterven, en kan dit met de druk van een knop activeren (en heb dit al gedemonstreerd met 1 kind dus men is dus zeker dat ik niet bluf)
vervolgens stuur ik een mail naar heer vd brink waarin staat: "vanaf nu is marc dutroux uw slaaf en u zult hem behandelen zoals slaven behandeld werden in de geschiedenis, verder plaatst u overal waar u komt camera's zodat ik nauwgezet kan nagaan als u mijn richtlijnen opvolgt"

duidelijk dat voor vd brink moreel gezien de juiste keuze is om dutroux als slaaf te nemen. byebye objectieve kknorm:wave:

"wat bepaalt of een bepaald gedrag moreel goed is is 'intentie', maar wij hebben geen toegang tot informatie over de intentie van dieren en kunnen we dus niet zeggen dat dieren beschikken over een primitief moreel vermogen"
****ing nerd, dan kan je ook niet zeggen dat ze NIET beschikken over een primitief moreel vermogen:roflol:

OMFG zijn achterlijkheid kent geen grenzen. Hij haalt aan dat in de bijbel staat dat als je een slaaf dood je zelf gedood moet worden als "verzachtende factor" dat het christelijk geloof beter maakt dan de islam:roflol:

protip:
"When a man strikes his male or female slave with a rod so hard that the slave dies under his hand, he shall be punished. If, however, the slave survives for a day or two, he is not to be punished, since the slave is his own property." (Exodus 21:20-21 NAB)

Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd hoe de auteur van dit citaat dit precies ziet.

Als hij/zij bedoelde dat religie kan gezien worden als een wetenschappelijk verklaarbaar fenomeen en als deel van de mensheid, dan eens.

Als hij/zij bedoelde dat er geen conflict is tussen wetenschappelijke methoden of bevindingen en religieuze doctrines, dan is het natuurlijk onzin.

Hier nog een interessante quote van dezelfde persoon.

"Science without religion is lame. Religion without science is blind."

lol dat filmpje van dat vpro boekenprogramma; epic stilte als het eindigt :roflol:

Laatst bewerkt:
"wat bepaalt of een bepaald gedrag moreel goed is is 'intentie', maar wij hebben geen toegang tot informatie over de intentie van dieren en kunnen we dus niet zeggen dat dieren beschikken over een primitief moreel vermogen"
****ing nerd, dan kan je ook niet zeggen dat ze NIET beschikken over een primitief moreel vermogen:roflol:

OMFG zijn achterlijkheid kent geen grenzen. Hij haalt aan dat in de bijbel staat dat als je een slaaf dood je zelf gedood moet worden als "verzachtende factor" dat het christelijk geloof beter maakt dan de islam:roflol:

protip:
"When a man strikes his male or female slave with a rod so hard that the slave dies under his hand, he shall be punished. If, however, the slave survives for a day or two, he is not to be punished, since the slave is his own property." (Exodus 21:20-21 NAB)

Wat een gelul hè. Frustreert me enigszins wel dat wij nu aanwezig zijn, in een wereld vol met geloofsovertuigingen. Discussies graag aangaan, maar gelijk te verwerpen tegenover een overtuigde ziel.

Nog een stel apen in discussie en uiteindelijk het onvermijdelijke onderwerp wat weer aan bod komt

http://www.youtube.com/watch?v=UzUva5MVIn4

http://www.youtube.com/watch?v=eWzK9PAofC0

http://www.youtube.com/watch?v=b9q2s5z3LlY

http://www.youtube.com/watch?v=leNUvJzBB0o

Laatst bewerkt:
Zit nu dat debat te kijken uit de OP :roflol: Ik ga stuk om van den Brink :roflol:

sb1p3t.jpg

Hier nog een interessante quote van dezelfde persoon.

"Science without religion is lame. Religion without science is blind."

Wat een bullcrap :rolleyes:

Waarschijnlijk zo'n gelovige wetenschapper die denkt dat wetenschap niet gebruikt kan worden om ethische keuzes te maken.

Wat een bullcrap :rolleyes:

Waarschijnlijk zo'n gelovige wetenschapper die denkt dat wetenschap niet gebruikt kan worden om ethische keuzes te maken.

+1

opvallend dat zo'n debatten voornamelijk in de VS en Nederland, worden gehouden. Bible belt enzo. In Belgie is zoiets echt achterhaald binnen intellecuele kringen.

"Imagination is more important than knowledge."

+1

opvallend dat zo'n debatten voornamelijk in de VS en Nederland, worden gehouden. Bible belt enzo. In Belgie is zoiets echt achterhaald binnen intellecuele kringen.

De nalatenschap van Calvijn, België is toch vooral een katholiek land terwijl Nederland een zeer grote groep hervormden en gereformeerden kent (en andere Protestantse stromingen). Inderdaad de bible belt.

In feite is hier een vrij gebied gewoon honderden jaren lang in achterlijkheid blijven hangen.

Terug
Naar boven