- Waardering
- 3.208
Er staan wel wat wijsheden in, maar ook veel slechte adviezen. En niets wat uniek is en waarvan de bijbel de bron is.als er 1 ding is dat de bijbel niet bevat, dan is het wel kennis![]()
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Er staan wel wat wijsheden in, maar ook veel slechte adviezen. En niets wat uniek is en waarvan de bijbel de bron is.als er 1 ding is dat de bijbel niet bevat, dan is het wel kennis![]()
is als eens gezegd geweest door silentioEr staan wel wat wijsheden in, maar ook veel slechte adviezen. En niets wat uniek is en waarvan de bijbel de bron is.
hierin moet ik Angelus gelijk geven. Ik lees hier overal "ik ben niet religieus, maar ik heb veel uit de bijbel geleerd, over waarden, blabla" sorry maar zelfs een kind van 11 kan een christelijk waardenkader uit zen duim zuigen.
de bijbel faalt op vlak van:
* morele kennis (wat dat ook moge in houden)
* historische kennis (noah heeft nooit bestaan)
* leuke literatuur (4 keer hetzelfde verhaal, geen uitgewerkte plot, of ahaa gevoel)
* psychologisch inzicht (flat characters, vooral Jezus is een enorm saai personage, pretentieuze gast)

1-0 voor de moslim. Als hij nu ook nog dezelfde argumenten toepast op zijn god, dan kan hij de volgende stap richting atheïsme zetten.
als er 1 ding is dat de bijbel niet bevat, dan is het wel kennis![]()
De bijbel is het meest gelezen/verkochte boek ter wereld, je geschiedenis weten vind jij geen kennis op doen?
De bijbel en het christendom hebben grote invloed gehad op de vorming van europa en ook daar buiten.
En als je geen kennis uit het boek zelf haalt, blijft het wel interessant om te weten wat al die miljarden mensen lezen(dat is ook een vorm van kennis).
De bijbel is het meest gelezen/verkochte boek ter wereld, je geschiedenis weten vind jij geen kennis op doen?
De bijbel en het christendom hebben grote invloed gehad op de vorming van europa en ook daar buiten.
En als je geen kennis uit het boek zelf haalt, blijft het wel interessant om te weten wat al die miljarden mensen lezen(dat is ook een vorm van kennis).

zal weinig historisch accurate info in de bijbel staan. Verder kan het me idd weinig schelen wat miljarden mensen lezen, net zoals ik het weinig zinvol vind om naar een lady gaga concert te gaan![]()
Only Angelus.Vergelijking gaat wel op, geen inhoud en teveel aandacht.
Beginnerbb die vastgeketend zit als een slaaf en niet out of the box kan denken kan je het ook niet kwalijk nemen.
jullie zien enkel maar sarcasme als beginnerbb post, maar volgens mij meent hij veel van die dingen die als sarcasme worden aanzienlady gaga is toch popmuziek?Tuurlijk begrijp ik het. De vergeljiknig bijbel met popmuziek was imo gepaster geweest. Beiden geven een tijdsgeest weer. Beiden pauper en beiden veel volgelingen.