AndroidHealthClinic

Academisch debat: de Atheïst tegenover de Christen

Er staan wel wat wijsheden in, maar ook veel slechte adviezen. En niets wat uniek is en waarvan de bijbel de bron is.
is als eens gezegd geweest door silentio
hierin moet ik Angelus gelijk geven. Ik lees hier overal "ik ben niet religieus, maar ik heb veel uit de bijbel geleerd, over waarden, blabla" sorry maar zelfs een kind van 11 kan een christelijk waardenkader uit zen duim zuigen.
de bijbel faalt op vlak van:

* morele kennis (wat dat ook moge in houden)
* historische kennis (noah heeft nooit bestaan)
* leuke literatuur (4 keer hetzelfde verhaal, geen uitgewerkte plot, of ahaa gevoel)
* psychologisch inzicht (flat characters, vooral Jezus is een enorm saai personage, pretentieuze gast)

Laatst bewerkt:
Het is zo, want het staat er. Epic argumentatie altijd. Zo'n 'expert' lijkt heel slim (voor sommigen), maar hij heeft gewoon heel goed een sprookjesboek gelezen. Het is 2011, maar voor de meesten toch echt niet.

1-0 voor de moslim. Als hij nu ook nog dezelfde argumenten toepast op zijn god, dan kan hij de volgende stap richting atheïsme zetten.

1-0 voor de moslim. Als hij nu ook nog dezelfde argumenten toepast op zijn god, dan kan hij de volgende stap richting atheïsme zetten.

ik snap uberhaubt niet dat zulke mensen gelovig kunnen zijn. Duidelijk dat hij weet hoe logisch redeneren in elkaar zit, en nog steeds zit hij vast in zijn hersenspoeling.

Is er ooit bewijs geweest dat er een mogelijkheid is dat god bestaat?

als er 1 ding is dat de bijbel niet bevat, dan is het wel kennis:)

De bijbel is het meest gelezen/verkochte boek ter wereld, je geschiedenis weten vind jij geen kennis op doen?
De bijbel en het christendom hebben grote invloed gehad op de vorming van europa en ook daar buiten.
En als je geen kennis uit het boek zelf haalt, blijft het wel interessant om te weten wat al die miljarden mensen lezen(dat is ook een vorm van kennis).

• Topic Starter Topic Starter
De bijbel is het meest gelezen/verkochte boek ter wereld, je geschiedenis weten vind jij geen kennis op doen?
De bijbel en het christendom hebben grote invloed gehad op de vorming van europa en ook daar buiten.
En als je geen kennis uit het boek zelf haalt, blijft het wel interessant om te weten wat al die miljarden mensen lezen(dat is ook een vorm van kennis).

Vanuit dat standpunt kan het wel interessant zijn wat veel mensen lezen, maar of hetgeen wat ze lezen ethisch juist is, is weer een andere vraag. Wat mensen in de bijbel lezen hoeft natuurlijk niet allemaal op handelen uit te lopen, denk dat merendeels de positieve ethische "kennis" eruit filteren, maar in de handen van een geloofsovertuigde sociopaat zou dat anders af kunnen lopen (Breivik, wellicht een voorbeeld..). De bijbel is meermaals herschreven en/of aangepast, wat ik persoonlijk nou ook niet echt een fijn idee vind, al zal dat in de toekomst niet meer gebeuren gok ik (zou overigens wel leuk zijn, zal een goede stimulans wezen om het geloof te verwerpen).

zal weinig historisch accurate info in de bijbel staan. Verder kan het me idd weinig schelen wat miljarden mensen lezen, net zoals ik het weinig zinvol vind om naar een lady gaga concert te gaan:)

zal weinig historisch accurate info in de bijbel staan. Verder kan het me idd weinig schelen wat miljarden mensen lezen, net zoals ik het weinig zinvol vind om naar een lady gaga concert te gaan:)

De bijbel vergelijken met Lady Gaga :roflol: Only Angelus.

Vergelijking gaat wel op, geen inhoud en teveel aandacht.

• Like
Waarderingen: Vipo
Heb nog nooit een album van lady gaga geluisterd, dus kan ik niet oordelen of het inhoud heeft of niet. :D

Beginnerbb die vastgeketend zit als een slaaf en niet out of the box kan denken kan je het ook niet kwalijk nemen.

volgens mij snapte hij het wel en vond het zelfs amusant:) jullie zien enkel maar sarcasme als beginnerbb post, maar volgens mij meent hij veel van die dingen die als sarcasme worden aanzien

Dat is het lastige ook, sarcasme via internet werkt sowieso al slecht en bij beginnerbb is het helemaal onvoorspelbaar.

Tuurlijk begrijp ik het. De vergeljiknig bijbel met popmuziek was imo gepaster geweest. Beiden geven een tijdsgeest weer. Beiden pauper en beiden veel volgelingen.

Terug
Naar boven