AndroidHealthClinic

accijns op ongezond voedsel?

Ericr zei:
Ik noemde gezonder voedsel, ze zullen niet direct overstappen op echt gezonde voeding maar gewoon een subsituut zoeken voor hun junkfood verslaving. Zoals al eerder gezegd, de scheidslijn tussen goed/slecht is te moeilijk te leggen. Fabrikanten zijn ook niet dom, die passen dan gewoon hun ingredienten zo aan dat er geen accijns over de voeding wordt geheven maar het blijft dan nog wel niet al te gezonde voeding.

Snacks duurder maken is ook niet de oplossing, dat zorgt aan de andere kant weer voor slechtere omstandigheden in de horeca en op den duur minder werkgelegenheid. Waarbij het nog steeds zo is dat velen wel verstandig kunnen omgaan met hun consumptie van snacks.

Op persoonlijke titel, wat mij betreft sluiten morgen alle snackbars, McDonalds en wordt alle echte rommel uit de handel gehaald, maar dan beredeneer ik vanuit de manier van leven zoals ik die aanhang en verwacht dus niet dat anderen dat ook gaan doen.

McDonalds mag van mij ook sluiten, laatst nog oming ziek geworden
van die smerige troep van ze.
Komt gewoon omdat ze alles door koters laten doen en die kijken niet zo nou.

Maar af en toe effe snacken moet kunnen hoor ! :D

Accijns op voeding vind ik zoiezo een beetje erg ver gaan.
Als iemand lekker ze hele leven wilt snacken dan mag dat van mij
ik heb geen hekel aan dikke mensen.
Ik vind trouwens dat we ons al blauw betalen aan verzekering,
elke maand 40 euro weggegooit want ik heb nooit wat.
En als er wat is valt het weer net niet onder me verzekering
en mag ik het alsnog zelf betalen.

Als er accijns op snack shit komt betaal ik gewoon de ouwe prijs
en als ze dat niet bevallen dan mogen ze kijken of ze er wat aan kunnen doen. ;)

hey intresting wanneer komt dit op tv zoutzak?

iig een patatje met kost 2 euro en een broodje gezond kost 3,50...
ik vind het patatje lekkerder en het is goedkoper dus ik koop dat..maar
als de prijzen omgekeerd waren had zeker voor het broodje gekozen want het is goedkoper en gezond... en dan maar zeuren waarom eet men niet gezond..sjah wat denk je??? ze moeten de prijzen switchen.. een pak koek vol met suiker en kh is 80 cent oid mensen eten pakken van die dingen en chips stelt allemaal geen fl**ker voor maar als je een gezond snack als alternatief wilt dan moet je toch dieper in je portemenee kijken dus de prijs speelt volgens mij wel degelijk een rol.

Educatie is volgens mij niet nodig men kan heus wel onderscheid maken tussen gezond en ongezond, huisartsen hebben al genoeg brochures en het internet stikt van de info.
Speciale instellingen die mensen discipline aanleren is misschien een beter idee en waar men onder controle gehouden kan worden, want dan doen ze het tenminste nog ergens voor. Dietistes zijn te algemeen dus ik vind dat niet echt voldoende.

En uiteindelijk iedereen speed voorschrijven die het niet lukt :P

• Topic Starter Topic Starter
ehh de McDonalds blijft mijn all-time-junk-favorite :D

maargoed, het is gewoon een probleem van de 21e eeuw, en het probleem wordt steeds groter. en dit brengt enorme kosten met zich mee. daarom moet er wel iets aan gedaan worden, en ik vind een prijsverhoging eigenlijk wel op zijn plaats. het gebruik ervan moet geremd worden.

het is namelijk niet enkel een individuele zaak, wel in bepaalde mate natuurlijk. maar we hebben het hier dus over ernstige gevallen waar het dus ook anderen aangaat. idd is voorlichting over gezond leven noodzakelijk, maar die voorlichting wordt al geruime tijd gegeven... en het probleem houdt aan.

bodybuilder0102 zei:
hey intresting wanneer komt dit op tv zoutzak?

iig een patatje met kost 2 euro en een broodje gezond kost 3,50...
ik vind het patatje lekkerder en het is goedkoper dus ik koop dat..maar
als de prijzen omgekeerd waren had zeker voor het broodje gekozen want het is goedkoper en gezond... en dan maar zeuren waarom eet men niet gezond..sjah wat denk je ze moeten de prijzen switchen.. een pak koek vol met suiker en kh is 80 cent oid mensen eten pakken van die dingen en chips stelt allemaal geen fl**ker voor maar als je een gezond snack als alternatief wilt dan moet je toch dieper in je portemenee kijken dus de prijs speelt volgens mij wel degelijk een rol.

Educatie is volgens mij niet nodig men kan heus wel onderscheid maken tussen gezond en ongezond, huisartsen hebben al genoeg brochures en het internet stikt van de info.
Speciale instellingen die mensen discipline aanleren is misschien een beter idee en waar men onder controle gehouden kan worden, want dan doen ze het tenminste nog ergens voor. Dietistes zijn te algemeen dus ik vind dat niet echt voldoende.

En uiteindelijk iedereen speed voorschrijven die het niet lukt

weet niet of het uitgezonden wordt, als dit het geval is zal ik het zeker laten weten. (als T opschiet heb ik tegen die tijd een DBB-shirtje, trek ik die aan :D ).

maar idd, er is al volop informatie aanwezig....

Jay Impel zei:
Als er accijns op snack shit komt...
Die zit er al op. Nou ja, BTW dan. Als ze nou eens junkfood in het hoge tarief doen, en health food en supplementen (eiwit!) goedkoper maken?

haha :cool:

dj_phreak zei:
Die zit er al op. Nou ja, BTW dan. Als ze nou eens junkfood in het hoge tarief doen, en health food en supplementen (eiwit!) goedkoper maken?

Ja man, ik begrijp echt niet eiwit shakes zo duur moeten zijn terwijl
er in een bakje kwark van 50 eurocent al 65 gram eiwit zit.

15 bakken kwark is dus 1 potje whey :D

Terug
Naar boven