AndroidHealthClinic

Acne - kaas -melk -kwark - whey

Demian

Huge Freak
Waardering
649
Lengte
1m88
Massa
91kg
Vetpercentage
15%
Best last van acne, zit aan doxycycline... 2 dagen geleden begonnen met veel meer melk drinken en meteen nóg ergere acne...

Doen kaas en kwark net zoveel kwaad? En whey dan?

Bedankt!

Sommige mensen hebben veel last van acne na een verhoogde inname van eiwitten ja. Zeker op jouw leeftijd, leuk he die pubertijd ;)
Maar het hoeft niet perse de eiwitten te zijn, het kan ook het vet zijn (is het magere of volle kwark/melk? 48+ kaas of 20+?)
Hier op het forum bij de voedingssticky staat wel wat info wat je ertegen kan doen. Komt een beetje neer op rustig opbouwen (dus niet meteen ladingen melk/kaas/whey/vis/kip naar binnen stouwen), meer zweten, meer water drinken, enz.

---------- Toegevoegd om 23:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:11 ----------

Ik ben aardig vandaag:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/eiwit-faq-3655/
onderaan, punt 12

Nogmaals, dit is als je ervan uitgaat dat het door de acne komt, en met jouw kleine beetje informatie is er niemand die dat met zekerheid kan zeggen.

Meer drinken, 1 liter per 1000 kcal is een goede richtlijn/minimum.

Laatst bewerkt:
acnee

Gozer!

Ik ken het!

Ik heb wel een aantal tips, ik zit ook bij een dermatoloog :

- Zuivel is slecht als je acnee hebt, zuivel zorgt namelijk voor meer (kans op) acnee.

- Magere producten nemen, als je gevoelig bent voor acnee, en je gaat aan de volle franse kwark etc, en hele pakken melk drinken, is dat echt slecht voor je acnee.

- Drinken, drinken en nog een drinken (WATER)

- Vitamine-pillen nemen

- Probeer niet teveel suikers en vet te nemen

- Als je wilt aankomen kan je 2 dingen het beste doen :

1. Zo MIN MOGELIJK eitwitten halen uit ZUIVEL
2. Gezonde dingen eten , volkoren producten, groente, fruit.

Bij mij werkt meer water drinken. Enkel hou ik het gewoon bijna nooit vol min 2 l per dag te drinken.

Gozer!

Ik ken het!

Ik heb wel een aantal tips, ik zit ook bij een dermatoloog :

- Zuivel is slecht als je acnee hebt, zuivel zorgt namelijk voor meer (kans op) acnee.

- Magere producten nemen, als je gevoelig bent voor acnee, en je gaat aan de volle franse kwark etc, en hele pakken melk drinken, is dat echt slecht voor je acnee.

- Drinken, drinken en nog een drinken (WATER)

- Vitamine-pillen nemen

- Probeer niet teveel suikers en vet te nemen

- Als je wilt aankomen kan je 2 dingen het beste doen :

1. Zo MIN MOGELIJK eitwitten halen uit ZUIVEL
2. Gezonde dingen eten , volkoren producten, groente, fruit.

Acne godver, heb er ook last van! Alleen gebruik ik nu een of andere zeewier cleanser/tonic en die helpt heel goed tegen puisjes etc.

Maar nu mijn vraag, horen whey shakes ook bij zuivelproducten? En shakes met een laag of geen lactosegehalte?

Horen bij zuivelproducten want het blijft uit melk vervaardigd. Enkel hebben ze bijna alle melksuikers ( lactose) eruitgehaald. Dit zou bij sommige mensen voor acne kunnen zorgen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zit aan de magere kwark (250g) voor slapen gaan, halfvolle melk, en 20-30 kaas.

Ik zal proberen meer water te drinken en minder melk, zonder kaas kan ik écht niet leven haha.

Vitamine pillen neem ik al, zweten doe ik bijna elke dag wel, vetten en suikers vallen ook best mee....

En het word gewoon erger door melk terwijl ik aan de doxycycline zit, dat vind ik dan wél raar...

Morgen komt mijn whey binnen, maar zou het hiervan ook erger worden?

Hoop van niet?

Nog een nadeel is lichelijke exceem die gaat opspelen door meer melk.

Whey is binnen gekomen :D

Isolaat whey helpt hier ook wel goed tegen de acne.
Geen puistjes. Maar als ik dan overga op gewone whey sta ik meteen vol.

Hallo,

Ik heb zelf ook last van acne, krijg het eigg van alle soorten eiwitten behalve die uit vlees, neem zelf ook geen shakes meer daar kreeg ik het heel erg van en met melk ben ik ook gestopt! Als je shakes gaat gebruiken zou ik ze met water mengen dat scheelt al aardig wat! Magere kwark krijg ik een beetje van dus dat is eigg samen met vlees de einige eiwitbron van mij! Maar zolang je het niet probeert weet je ook niet of jij er wel of geen last van krijgt ;)

Good luck!

Heb gister een whey genomen met water, gaat wel goed denk ik.

Was overigens cappuchino, jezus wat is dat vies.

Terug
Naar boven