Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Second opinion gehad vandaag:
Mogelijk een (onschuldige) bacterie die om welke reden dan ook deze reacties veroorzaakt. 10 dagen anti biotica (Flucloxacilline - 500mg) en huid scrubben met betadine scrub (open delen niet). Na 10 dagen terug voor evaluatie, indien probleem afneemt doorgaan er mee en anders wilt de HA gaan kijken naar gebruik van andere middelen.
Wil je niet teleurstellen, maar hierdoor blijft het paar weekjes weg maar in negen van de tien keer komt dit gewoon weer terug. Je moet zeker 3 maal daags zo pil slikken, die zijn vrij zwaar.. Zou hierna gewoon ROA nemen want grote kans dat ze je hierna 2 maandjes mino/doxycycline voorschrijven
Voor dit ben ik ook bang...ROA vond de HA het nog te vroeg voor (had hier naar gerefereerd) maar staat er wel voor open als er spoedig niets verbeterd.
Hoop stiekem bij het kleine groepje te horen waarbij het wel succesvol is voor de lange duur.
De eerste keer dat ik minocyline had gebruikt ben ik toch zeker half jaar vrij geweest. Persoonlijk heb ik nu vrij goed resultaat geboekt met enkel visolie en door wat meer op me voeding te letten, want wat ze ook zeggen voeding is toch echt wel een trigger voor acne en dan doel ik vooral op suikers.Jup hoop het ook voor jeDe eerste keer dat ik minocyline had gebruikt ben ik toch zeker half jaar vrij geweest. Persoonlijk heb ik nu vrij goed resultaat geboekt met enkel visolie en door wat meer op me voeding te letten, want wat ze ook zeggen voeding is toch echt wel een trigger voor acne en dan doel ik vooral op suikers.

Bezoekje dermataloog gehad, na inspectie en constatering dat er lichte verbetering was na gebruik van anti biotica besloten om ROA voor te schrijven.
Bloedtest afwachten, indien resultaten goed dan er mee beginnen.

Ik zit er aan te denken om ook naar mijn huisarts te gaan voor een soortgelijk probleem.
Ben je tevreden met hoe het gelopen is?
Dingen die ik moet zeggen of niet moet zeggen?
Thanks in advance![]()
A.s. maandag beginnen met de roa, benieuwd wat het gaat brengen (zowel resultaat als bijwerkingen)
A.s. maandag beginnen met de roa, benieuwd wat het gaat brengen (zowel resultaat als bijwerkingen)
Wat voor dosering? Weet hoe zwaar het is mentaal aangezien ik al depressief werd van een paar puistjes op mijn borst laat staan als ik helemaal onder zou zitten. Roa kan het trouwens eerst erger maken voordat het beter wordt. Ik raad je aan om zo'n blauwe pot nivea te kopen en elke avond je gezicht er mee in te smeren, helpt enorm tegen de droge huid en lippen die roa je geeft en kost bijna niks. Verder sterkte gast, acne is echt kut.

Wat voor dosering? Weet hoe zwaar het is mentaal aangezien ik al depressief werd van een paar puistjes op mijn borst laat staan als ik helemaal onder zou zitten. Roa kan het trouwens eerst erger maken voordat het beter wordt. Ik raad je aan om zo'n blauwe pot nivea te kopen en elke avond je gezicht er mee in te smeren, helpt enorm tegen de droge huid en lippen die roa je geeft en kost bijna niks. Verder sterkte gast, acne is echt kut.
Ik heb met de acne op mijn schouders en rug inderdaad de hele dag het gevoel van pijn (als ik er op lig /druk uit oefen (zitten bijv.) en het jeukt nogal. Krabben gaat niet want dat krab ik alles open met als gevolg dat het pijn doet en alles onder het bloed en troep zit.Ik heb er erg veel op gezicht borst rug....
Gezicht boeit me niet echt alleen op mijn rug doet pijn als ik een shirt aan heb en het schuurt of als ik in me bed op mn rug lig doet het ook pijn. Ik ga binnenkort langs de HA![]()
Dag AdHoc, ik hoop dat je nog op dit topic zal reageren. Sinds enige tijd heb ik ook last van acne op mijn huid. Dit begon onschuldig rond mijn bovenbenen; volgens mij twee jaar geleden. Sinds juni dit jaar heb ik nu ook uitslag op mijn onderarmen gekregen, zie foto's. Herken jij dit?
In je openingspost liet je weten dat jij last had van een "geel kopje" op de pukkels, zelf ervaar ik dit gelukkig niet, maar blijft het bij een rood plekje. Persoonlijk vermoed ik een allergische reactie of een tekort aan zonlicht (kantoorbaan) of bepaalde vitaminen? Dit laatste lijkt mij onwaarschijnlijk, omdat ik dagelijks multivitamine inneem en sinds kort ook extra calcium & magnesium tabletten. Mijn onderarmen en bovenbenen zijn voornamelijk de plekken waar deze pukkeltjes zijn terug te vinden. Mijn rug en borst hebben hier geen last van.
De macro's uit mijn voedingsschema zijn:
eiwit: ~ 230 gram
koolhydraten: ~ 940 gram
vet: ~ 80 gram
Ik maak geen gebruik van AAS.