AndroidHealthClinic

Opvolging Acné (via dermatoloog)

Eet je misschien anders bij je vriendin? Heb zelf nou even een weekend bij familie doorgebracht en ook weer vol ;( Eet er 'relatief' vooral meer vet door de lekkere dingen, broodjes, ander beleg etc. Probeer je ook eens een zonnebank? Helpt bij mij ook goed, steeds huid goed uitdrogen, is niet altijd zo gezond maar houd me wel clean

• Topic Starter Topic Starter
Eet je misschien anders bij je vriendin? Heb zelf nou even een weekend bij familie doorgebracht en ook weer vol ;( Eet er 'relatief' vooral meer vet door de lekkere dingen, broodjes, ander beleg etc. Probeer je ook eens een zonnebank? Helpt bij mij ook goed, steeds huid goed uitdrogen, is niet altijd zo gezond maar houd me wel clean

Voeding bij men vriendin is gewoon wat de pot schaft, tijdens de week houw ik me aan een voedingsschemamaar dat kan ik dus helaas niet toepassen in het weekend.
Zonnebank doe ik af en toe wel eens, maar met de medicatie die ik nu neem is het niet aan te raden. Hou er wel rekening mee dat zonnebank een tijdelijk beter effect geeft maar daarna de acne hardnekkiger terugkomt!

Na de zonnebank een tijdje niet te hebben gebruikt komt het als 'normaal', (lees; veel) terug. Nu iedere dag zonnebanken 15 min voorkant is het in 2 dagen weer weg, pak ook 15min achterkant

Tetralysal is inderdaad goed, ik gebruikte het ook een tijd maar nu mag het niet in de zomer :)

vandaag naar de huisarts geweest, ook tetralysal voorgesteld, maar hij kende het niet en het systeem ook niet. woon je in België? hij zei dat het wss daar wel voorgeschreven werd.
Ik heb nu een kuurtje minocyclide gekregen voor 3 maanden

• Topic Starter Topic Starter
vandaag naar de huisarts geweest, ook tetralysal voorgesteld, maar hij kende het niet en het systeem ook niet. woon je in België? hij zei dat het wss daar wel voorgeschreven werd.

Ja ben belg, wel vreemd dat het daar niet gekend is ???

Vraag anders lymecycline, denk dat ie de merknaam gewoon niet kent.

We hadden t ff opgezocht en idd ook die naam gevonden maar dat schrijven ze dus ook niet voor hier.. Maar goed eerst 3 maanden dit, hopen dat t werkt :).

Kan kloppen idd, ken hem ook alleen van buitenlandse boards eerlijk gezegd. NL is bijna alleen mino, doxy en tetra.

Ik heb jarenlang last gehad van acne, behoorlijk ernstig ook. In september/oktober 2010 had ik het nog steeds en was ik ondertussen 21. Al 3x een roa kuur gehad, maar altijd kwam het terug. Ik heb toen paar keer de acne ingesmeerd met tandpasta(srs), deed behoorlijk pijn.

Het zal misschien toeval zijn, maar heb nooit meer last gehad van acne.

als ik jou was zou ik je antibiotica combineren met benzylperoxide en eryacne als dat kan. Hier nog vitamine B5 bij doen 5g per dag en gaat echt goed werken. Ik spreek uit ervaring heb het zelf gedaan.

Tegenwoordig doe ik dit allemaal zonder mijn antibiotica maar dus nog wel benzylperoxide, eryacne en B5 en heb praktisch niks meer :) god bless me

Terug
Naar boven