Fitness Seller

Acne vraag

Dankjewel voor je reactie. Ik ga op onderzoek uit.

Mijn apotheek maakt een speciaal productje gebasseerd op een alcohol en is nogal paarsachtig. Moet je elke dag deppen op je acne dan is die na een paar dagen al verdwenen.

Misschien een goed idee om eens rond te kijken bij de apotheek.

Mijn apotheek maakt een speciaal productje gebasseerd op een alcohol en is nogal paarsachtig. Moet je elke dag deppen op je acne dan is die na een paar dagen al verdwenen.

Misschien een goed idee om eens rond te kijken bij de apotheek.

Naam? :)

Dag AdHoc, ik hoop dat je nog op dit topic zal reageren. Sinds enige tijd heb ik ook last van acne op mijn huid. Dit begon onschuldig rond mijn bovenbenen; volgens mij twee jaar geleden. Sinds juni dit jaar heb ik nu ook uitslag op mijn onderarmen gekregen, zie foto's. Herken jij dit? In je openingspost liet je weten dat jij last had van een "geel kopje" op de pukkels, zelf ervaar ik dit gelukkig niet, maar blijft het bij een rood plekje. Persoonlijk vermoed ik een allergische reactie of een tekort aan zonlicht (kantoorbaan) of bepaalde vitaminen? Dit laatste lijkt mij onwaarschijnlijk, omdat ik dagelijks multivitamine inneem en sinds kort ook extra calcium & magnesium tabletten. Mijn onderarmen en bovenbenen zijn voornamelijk de plekken waar deze pukkeltjes zijn terug te vinden. Mijn rug en borst hebben hier geen last van. De macro's uit mijn voedingsschema zijn: eiwit: ~ 230 gram koolhydraten: ~ 940 gram vet: ~ 80 gram Ik maak geen gebruik van AAS.
Zijn dit niet gewoon "zweetpuistjes" ? Ik heb dit soms ook op armen, vrijwel enkel in de zomermaanden... Ik zelf heb het enkel op mijn rug, maar meer zoiets als adhoc. Ik ben nu een aantal weken bezig met tea tree olie, en moet zeggen, werkt echt goed! Na de 2de keer wassen, was er zelf al sprake van een verbetering, verkleuring werd minder, en er is ook niets nieuws bijgekomen. Ik laat water in het bad lopen, doe er 5 pompjes in, laat het intrekken in het water. Erna was ik mij zorgvuldig (ook met die tea tree), rug schrob ik hard met zo een badborstel (ook omdat mijn rug gewoon te breed is en ik er gewoon niet aankan lol). Erna alles goed afspoelen. Ben er erg tevreden over, eerst dacht ik dat het door melk en een hoge eiwit inname kwam, maar ik heb niets gewijzigd, enkel die tea tree beginnen gebruiken, en het is echt een groot verschil. Vond het echt een vervelend probleem, bv deze zomer altijd gewoon mijn t-shirt aangehouden, niet gaan zwemmen etc, gewoon omdat ik niet wou dat iemand het zag. :o http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/96460-tea-tree-oil-waarvoor-te-gebruiken.html

weet iemand wat het donkere kleur is in een litteken van een uitgeprikte puist? Ik had een puistje ben met zon onsteriele naald er in gaan prikken. Lukte niet echt en heb ik paar x ingeprikt ook nog een beetje zijkant enz. kwam beetje bloed uit enz. Hoort allemaal niet en was natuurlijk stom omdat 1x prikken goed genoeg is maar hij was na 1e nog wit.

Maar goed nu heb ik dus rood vlek met daarin een soort donkerrood inzitten, kan het strae zijn het lijkt wel of er een bovenste laagje ontbreekt? weekje oud

Iemand weet wat ik bedoel, bio olie maar op smeren?

Zijn dit niet gewoon "zweetpuistjes" ? Ik heb dit soms ook op armen, vrijwel enkel in de zomermaanden... Ik zelf heb het enkel op mijn rug, maar meer zoiets als adhoc. Ik ben nu een aantal weken bezig met tea tree olie, en moet zeggen, werkt echt goed! Na de 2de keer wassen, was er zelf al sprake van een verbetering, verkleuring werd minder, en er is ook niets nieuws bijgekomen. Ik laat water in het bad lopen, doe er 5 pompjes in, laat het intrekken in het water. Erna was ik mij zorgvuldig (ook met die tea tree), rug schrob ik hard met zo een badborstel (ook omdat mijn rug gewoon te breed is en ik er gewoon niet aankan lol). Erna alles goed afspoelen. Ben er erg tevreden over, eerst dacht ik dat het door melk en een hoge eiwit inname kwam, maar ik heb niets gewijzigd, enkel die tea tree beginnen gebruiken, en het is echt een groot verschil. Vond het echt een vervelend probleem, bv deze zomer altijd gewoon mijn t-shirt aangehouden, niet gaan zwemmen etc, gewoon omdat ik niet wou dat iemand het zag. :o http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/96460-tea-tree-oil-waarvoor-te-gebruiken.html

Perfect! Bedankt voor deze info Seppuku. Door warmte neemt de hoeveelheid "zweetpuistjes" ook echt toe! Het zou dus prima hetzelfde kunnen zijn als wat jij zegt, ik ga het artikel lezen. Bedankt, en karma! :D

weet iemand wat het donkere kleur is in een litteken van een uitgeprikte puist? Ik had een puistje ben met zon onsteriele naald er in gaan prikken. Lukte niet echt en heb ik paar x ingeprikt ook nog een beetje zijkant enz. kwam beetje bloed uit enz. Hoort allemaal niet en was natuurlijk stom omdat 1x prikken goed genoeg is maar hij was na 1e nog wit. Maar goed nu heb ik dus rood vlek met daarin een soort donkerrood inzitten, kan het strae zijn het lijkt wel of er een bovenste laagje ontbreekt? weekje oud Iemand weet wat ik bedoel, bio olie maar op smeren?
Is toch gewoon de kern die je ziet...?
Perfect! Bedankt voor deze info Seppuku. Door warmte neemt de hoeveelheid "zweetpuistjes" ook echt toe! Het zou dus prima hetzelfde kunnen zijn als wat jij zegt, ik ga het artikel lezen. Bedankt, en karma! :D
:thumb:

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag beginnen met de ROA, 40mg p/d om mee te beginnnen...evaluatie na 2 maanden :)

Is toch gewoon de kern die je ziet...? :thumb:

Hoe bedoel je precies? Heb wel flink in lopen prikken met een niet steriele kleding naald:P

Mij is het ook warmtebultjes maar ze zijn nooit weggegaan, heb ze sinds 1 augustus. Komt door zon maar ook zweten.

Had clearasil gekocht maar meteen meegestopt na 3 smeren toen ik las dat het slecht spul was(agressief spul).
Het werd al minder rood hierdoor.

Smeer sinds 2 dagen green tea olie van de kruidvat(2 euro, groeneverpakking), laat nog horen hoe het gaat.

Hoe bedoel je precies? Heb wel flink in lopen prikken met een niet steriele kleding naald:P Mij is het ook warmtebultjes maar ze zijn nooit weggegaan, heb ze sinds 1 augustus. Komt door zon maar ook zweten. Had clearasil gekocht maar meteen meegestopt na 3 smeren toen ik las dat het slecht spul was(agressief spul). Het werd al minder rood hierdoor. Smeer sinds 2 dagen green tea olie van de kruidvat(2 euro, groeneverpakking), laat nog horen hoe het gaat.

Omdat er rond iedere wonde een cirkelvorm/kring komt, middelste is de kern/core je wonde dus... Hoort allemaal bij het genezingsproces. De buitenkant is altijd lichter van kleur dan de binnenkant/kern.

Andere reacties
Zeer vaak (kan voorkomen bij meer dan 1 op de 10 patinten):
- Veranderde waarden van vetten in het bloed (inclusief HDL of triglyceriden).
Vaak (kan voorkomen bij 1 tot 10 op de 100 patinten):
- Hogere cholesterolwaarden in het bloed.
- Eiwitten of bloed in urine.
Zeer zelden (kan voorkomen bij minder dan 1 op de 10.000 patinten):
- Algemeen gevoel van onwel zijn.
- Hoge urinezuurwaarden in het bloed.
- Bacterile infecties.
- Ontsteking van de bloedvaten (soms gepaard gaande met blauwe plekken, rode vlekken).

Eiwitten of bloed in urine, lijkt me wel eng.

Bron:[Link niet meer beschikbaar]

Bijna week bezig met de ROA, verbetering zichtbaar vooral op mijn schouders. Verkleuring trekt weg, komt niets nieuws bij, bestaande acne / open plekken zijn aan het helen.

Borst zijn de gaatjes langzaam aan het helen, wel toename van wat acne op de voorzijde van mijn torso. Ontsteking(en) op mijn borst zijn nog wel actief (zichtbaar ook dat deze "groeien").

Bijwerkingen: nauwelijks, lippen beetje droog maar niets bijzonders.

Nu bijna op twee weken ROA; droge lippen en droge plekken op de huid nemen toe, via diverse DBB topics Purol voor de lippen en Nivea voor de droge huid en met succes tot dusver al moet het wel regelmatig onderhouden worden.

Linkerschouder is nauwelijks nog iets te zien, verkleuringen zijn weg getrokken en nog 2 onstekingen die over zijn maar wel kleiner zijn geworden.

Rechterschouder is een groot deel weg maar nog wel verkleuring, zitten ook nog een aantal ontstekingen (3 a 4) die nog hinderlijk zijn

Borst zijn de gaatjes bijna dicht, in ieder geval niet meer diep, acne vorming is rond dit gebied wel toegenomen en de ontstekingen zijn nog nauwelijks gewijzigd. Verkleuring is ook totaal niet verbeterd in deze zone. Hoop spoedig op verbetering op mijn borst want van dit deel heb ik het meeste last (zowel fysiek als qua pijn).

Ik word overigens wel helemaal gek van de jeuk iedere dag, krabben gaat niet omdat het dan open gaat en/of enorm pijn doet :(

Ik smeer zelfs naar de Roa ook een crème waar dezelfde werkzame stof in zit (isotretinoine) tegen de vlekjes en kleine littekentjes, dit werkt perfect.

Inmiddels aantal maanden verder, veel zaken tijdelijk aangepast zoals voeding, hormoon gebruik etc. om te zien wat dat bracht maar helaas: nog steeds aan de roa, tijdje 80mg/pd en nu weer terug naar 60mg/pd.

Alle acne is verdwenen echter de spots tussen de borst spieren blijven ontstekingen terug komen (m'n schouders, rug en borst zijn overigens helemaal vergeven van de littekens).

Afgelopen weken info ingewonnen bij andere dermatologen en deze raadde mij beiden aan gezien de ondernomen stappen en de geboekte progressie het mes er in te gaan zetten, dit voorgesteld bij mijn eigen dermatoloog maar die wou er niets van weten.

SO aangevraagd dus want alle acne is verdwenen enkel de hotspot op mijn borst is al die tijd vrijwel gelijk gebleven en ben wel een beetje klaar met de roa (tenminste, de bijwerkingen er van)

Mocht iemand nog advies hebben welke richting te zoeken of te kunnen zoeken aangaande de terugkomende ontstekingen...graag!

Nu bijna jaar later lijkt het probleem vrijwel over te zijn.

Schade: hele rug en schouders vol met littekens, bij kou worden deze plekken snel blauw paars. Gebied tussen borstspieren is één en al littekens met rode verkleuring en vol met "deukjes" van de ontstekingen die er geweest zijn.

Nu nog op 40mg p/d roa en dat waarschijnlijk nog aanhouden tot eind dit jaar.

Behandelwijze die succes heeft gebracht:
Korte tijd (2 maanden) 80mg roa per dag (teveel last van bijwerkingen)
Dosis verlaagd daarna naar 60mg p/d
Terra cortril (oogzalf) dagelijks smeren op open onstekingen / open plekken
Dagelijks met betadine schoonmaken tijdens douchen (en na douchen droog deppen en insmeren met terra cortril)

Op wat normale acne na geen ernstige ontstekingen meer, wat hopelijk zo blijft :)

Nu bijna jaar later lijkt het probleem vrijwel over te zijn.

Schade: hele rug en schouders vol met littekens, bij kou worden deze plekken snel blauw paars. Gebied tussen borstspieren is één en al littekens met rode verkleuring en vol met "deukjes" van de ontstekingen die er geweest zijn.

Nu nog op 40mg p/d roa en dat waarschijnlijk nog aanhouden tot eind dit jaar.

Behandelwijze die succes heeft gebracht:
Korte tijd (2 maanden) 80mg roa per dag (teveel last van bijwerkingen)
Dosis verlaagd daarna naar 60mg p/d
Terra cortril (oogzalf) dagelijks smeren op open onstekingen / open plekken
Dagelijks met betadine schoonmaken tijdens douchen (en na douchen droog deppen en insmeren met terra cortril)

Op wat normale acne na geen ernstige ontstekingen meer, wat hopelijk zo blijft :)

Ik dacht dat de paarse plekken enkele maanden na de roa kuur wegtrok? Dit zou PIH zijn, Post Inflammatory Hyperpigmentation

Bio oil smeren, huismerk van de kruidvat scheelt een paar euro.

.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven