MuscleMeat

Actie tegen strafvermindering moordenaar Fortuyn

Realist

Massive Warrior
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
851
Lengte
1m85
Massa
95kg
Vetpercentage
15%
media_xll_1149194.jpg

Een auto met Volkert van de G. komt in 2003 aan bij de Bunker, de extra beveiligde rechtbank in Amsterdam-Osdorp. © ANP.

Hans Smolders, ooit de chauffeur van Pim Fortuyn, start een petitie tegen strafvermindering voor Volkert van der Graaf. Dat meldt Omroep Brabant. Van der Graaf zit inmiddels 10 jaar vast voor de moord op Pim Fortuyn. Hij kreeg 18 jaar cel.

Smolders wil voorkomen dat een derde van deze straf wordt kwijtgescholden. Aanleiding is het televisieprogramma Edwin zoekt Fortuyn. Daarin vertelde Van der Graaf gisteravond dat hij geen spijt heeft van zijn daad. Ook sluit de moordenaar niet uit dat hij ooit nog eens zo'n misdaad zou plegen. Smolders stuurt de petitie naar de minister van Justitie om te voorkomen dat Van der G. vervroegd vrijkomt.

Ad.nl

Gewoon zijn volledige straf laten uitzitten. Schorum dat het is.

• Topic Starter Topic Starter
Hij komt 6 mei 2014 vrij, ben benieuwd wat er dan gebeurd.

Nogal middeleeuws om iemand in celletje te dumpen, vind je zelf ook niet? Als hij ziek is moet hij behandelt worden.

• Topic Starter Topic Starter
Ik vind het te zot dat hij dan al vrij komt. Vond 18 jaar al veel te kort overigens.
Laat staan dat de man na 12 jaar al weer rondloopt.
Maar inderdaad, hoe lang zal hij rondlopen?

Helemaal eens met Smolders
Moord op een (groot) politicus is toch een moord tegen de democratie? Waarom staat daar geen levenslang op...
rip Pim

Straf kan niet erg genoeg zijn. Wat jammer dat Fortuyn nooit heeft mogen meemaken dat zijn partij +75 zetels zou krijgen. RIP.

Hoe eerder hij vrij komt hoe eerder hij dood is. Niet dat ik dat graag wil maar het is wel een feit denk ik. Levenslang is levensreddend in zijn geval.

Ik hoop dat ze die gozer pakken als tie uit de gevangenis komt. Voor zoiets een moord plegen en nog geen spijt hebben ook

Betwijfel dat hij het zelfde lot zal ondergaan als Pim, zodra hij vrijkomt gaat hij met de krakersbus mee naar Spanje of een of ander kraakpand buiten de randstad. Gros van de mensen weet toch niet meer hoe hij eruit ziet, en bijna alle mensen zijn van het blablabla en 0 actie.

Ik denk dat het rechtvaardig om z'n straf te laten zoals die is daar hebben de rechters voor besloten. En ik vind niet dat wij de normale burger ons daar in kunne mengen kan trouwens ook niet dus die hele actie is leuk zal alleen weinig opleveren. Zollang er geen nieuwe feiten zijn zal hij gewoon vrijkomen Politicus of burger mag geen verschil in zijn ten zij het gebeurt met terroristisch doel dan is levenslang gepast nu is het een (gewone) moord. Ik persoonlijk vind levenslang op zn plaats maar de rechter duidelijk niet dus kunne we niet meer doen dan ons erbij neer leggen.

Terug
Naar boven