Fitness Seller

advies cutten

stefanieb92

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
62kg
Hoi Allemaal,

Graag wil ik een advies over hoe ik nu bezig ben.
Ik ben sinds 16-02-15 (voor het eerst in mijn leven) begonnen met krachttraining en cardio om wat vet te verliezen.
Helaas met ups en downs. Ik ben begonnen op 69,4 kg. De eerste weken gingen goed en zag ik ''weegschaal'' resultaat. Daarna heb ik erg lang stil gestaan op 66kg. Eenmaal door een plateau heen ging het weer erg goed.(zelfbeeld is nog niet fantastisch) maar het verschil van foto's zie ik wel.
Nu zit ik weer 4 weken op de 64kg, prima resultaat maar ik vind mezelf nog papperig en wil als het even kan natuurlijk veder dalen.

Mijn doel is 10kg vet verliezen dus nu nog +-4kg.
Mijn vraag: is mijn doel niet realistisch?
Ben ik te dik geweest om de huid van mijn buik/benen strak te krijgen?

Aan de ene kant ben ik blij met wat ik behaald heb. Maar je blijft je doelen aanpassen.
Hoe krijg ik een strakker figuur met minder huid/vet en meer lijnen.

Graag hoor ik iets van jullie terug.
Ik zal mijn trainingsschema 3x split, voedingsschema en foto's als bijlage doen.

foto resultaat.jpg

Bijlagen

Wat betreft energie-inname: bereken je onderhoud eens en ga daar, om af te vallen, maximaal 20% onder zitten. Ga je nog lager, dan is de kans groot dat je onnodig veel spiermassa verliest. 1300 KCal per dag lijkt me te weinig!

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor je bericht,
Dit dacht ik ook. Maar ik ben begonnen op +- 1600kcal waarna ik op een gegeven moment niet meer af viel.
Elke 2 weken heb ik er 100kcal afgehaald, tot nu 1300.
Wat nu helaas ook al 4 weken stabiel blijft.

Kan je niet beter (meer) cardio toevoegen dan te korten op je kcal inname?

Ga een week lang op onderhoud of 300 kcal erboven zitten. Waarschijnlijk is door de hele tijd het afvallen je stofwisseling helemaal ingekakt.
Een week lang je stofwisseling opkrikken en daarna weer 500 onder onderhoud gaan eten.

Thanks voor je bericht, Dit dacht ik ook. Maar ik ben begonnen op +- 1600kcal waarna ik op een gegeven moment niet meer af viel. Elke 2 weken heb ik er 100kcal afgehaald, tot nu 1300. Wat nu helaas ook al 4 weken stabiel blijft.

Ik zou weer teruggaan naar 1600 KCal, uitgaande van een onderhoud van 2000 KCal en iets minder naar de weegschaal kijken. Als beginner kun je tegelijkertijd spiermassa aankomen en vet kwijtraken. Aan de weegschaal zie je dan niks, maar in de spiegel wel!

Thanks voor je bericht,
Dit dacht ik ook. Maar ik ben begonnen op +- 1600kcal waarna ik op een gegeven moment niet meer af viel.
Elke 2 weken heb ik er 100kcal afgehaald, tot nu 1300.
Wat nu helaas ook al 4 weken stabiel blijft.

Beste is om sowieso weer een tijdje op onderhoudsbehoefte te gaan zitten met de voeding.
Dan ga je na een paar dagen wat hoog intensieve cardio toevoegen.
Als je een cardio apparaat pakt, loopband of crosstrainer dan stel je een programma in met als doel bijvoorbeeld 100 tot 150 caloriën. Dat probeer je te halen in zo kort mogelijke tijd. En per training ga je je tijd verbeteren. Zodra je cardio te kort wordt en dan hebben we het over richting de 5 tot 10 minuten dan verhoog je het aantal caloriën zodat de tijd weer minimaal 10 tot 15 minuten is.
Dus even flink knallen om extra vet te verbranden.

De krachttrainig ook in lekker hoog tempo doen, ruim in je herhalingen gaan en kort rusten tussen de sets. Rust alleen op ff op adem te komen. Hoog tempo met flinke gewichten.

• Topic Starter Topic Starter
Top bedankt voor alle tips.
Ik zal wat hoger gaan in mn calorieën en meer cardio toevoegen.

De vraag: hoe krijg ik alles strak in het velletje?
Geduld? of tot op zekere hoogte niet haalbaar?

Top bedankt voor alle tips.
Ik zal wat hoger gaan in mn calorieën en meer cardio toevoegen.

De vraag: hoe krijg ik alles strak in het velletje?
Geduld? of tot op zekere hoogte niet haalbaar?
Tijdens de week op of net boven onderhoud zou ik geen of weinig cardio doen. Gaat er met name om dat je stofwisseling weer op gang komt.
De weken daarna kun je wel meer cardio gaan doen, maar let op dat cardio ook voor een calorietekort kan zorgen. Dus eet je 500 onder onderhoud en doet ook nog eens cardio, dan krijg je een te groot tekort.

Dat alles strak wordt heeft veel tijd nodig. Is helaas weinig aan te doen. Cremepjes etc is allemaal onzin.

Stofwisseling komt snel weer op gang hoor, geen probleem om na enkele dagen al wat cardio op te pakken.
Als je maar kort en krachtig doet puur voor vetverbranding.

Huid strak trekken duurt soms eventjes een tijdje, geduld hebben. Bij de ene gaat het sneller dan bij de ander. Ligt ook aan hoe dik ben je geweest en soms hoe lang ben je erg dik geweest. Als je jong bent gaat het wel redelijk vlot. Maar geef het wel de tijd.

Terug
Naar boven