AndroidHealthClinic

Advies gevraagd eetschema beginnen

Gideon100

Novice
Waardering
0
Beste forum genoten,

Ik word steeds wijzer maar ondanks dat ik veel lees erover loop ik toch tegen dingen aan:

Hieronder mijn eetschema(uiteraard eet ik gevarieerd maar dit is een goed voorbeeld.

Gegegevens:

Man
27jaar
gewicht: woog 103kg(met veel vetmassa) - nu 85 met licht aanwezig spier)
Kantoorwerk
schema training: 3 dagen - 2 uur+ 0,5 uur cardio | 1 dag volledig cardio
supplement: carnitine/creatine: in de oplaadfase nu nog
begonnen 9-2008 - vanaf 01 2008 gestart met dumbbell en isolatie oefeningen
BMI moet ik nog laten aanmeten
Bouwtype:endomorph, van nature brede stevige bouw.

Doelstelling: Massa en vetverbranding(vetophoping op borstkas en buikstreek)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik hoop dat er genoeg gevens boven zijn om mijn schema te laten beoordelen. Ik denk zelf(na nagooglen) dat het te weinig calorien zijn en dat ik in ''spaarstand'' sta. Ik volg dit schema nu al een tijd, maar mijn kennis is nog niet helemaal goed genoeg om het voor mezelf te kunnen aanmeten. Ik merk wel dat mijn vetpercentage niet zakt..en dat baart me zorgen...helaas is in mijn sportschool op dit gebied geen goede begeleiding.

Doe ik het goed zo...of kan het veel beter!!! Ook twijfel ik aan mijn ratio van eiwit/koolydrathen.

Thnx mensen!!!

(MOD. verplaatsen naar Vetverlies en Conditietraining of voeding?)

Dus je doel is afvallen? VET en MASSA...
ik zou dan geen creatine nemen, dit vertraagd je vetverbranding..
neem dan WHEY...

en je zit op 1647Kcal??? je weegt 85kilo en je bent 27j
wat is je lengte???

ik denk dat je compleet fout zit met je schema........
als je dit al een tijdje doet en je sport er ook nog bij zit je lichaam in spaarstand. ik denk eerder dat je richting de 2500-3000kcal moet zitten maar je moet ook je lengte weten. Er zijn redelijke site's met calculators te vinden
om je "onderhoud" uitterekenen...

ohja en kijk uit met overstappen op een goed eetschema met de juiste Kcal
je moet opbouwen... anders ga je gigantich aankomen

wat doe je aan sport?
hoeveel?

Laatst bewerkt:
is dat ook niet een beetje weinig kcal in totaal? volgens mij is dat ongeveer mijn behoefte als ik de hele dag niks doe

:D. Dit komt nou door al die verhalen van "jonge. Wil je afvallen? Eet weinig en ga sporten" dat hoor je mensen overal roepen als je over afvallen begint

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie reacties! Mijn lengte is 1,76. Ik train 3 dagen 2 uur krachttraining(behoorlijk fanatiek) en 1 dag 1,5 uur volledig cardio.

Helaas zijn mijn inspanningen overdag zeer laag..door kantoorbaan.

Inderdaad waar ik al bang voor was, wordt nu bevestigd. Inderdaad...misschien komt het toch door zo'n soort verhalen...eet weinig en ga sporten. Maar voor beginners is da toch wel soms moeilijk...ben nu bezig met het boek btfftm...

Maar kortom...geleidelijk meer calorieën uit goed voedsel(ben echt bang om aan te komen weer)...geen creatine maar whey...

Heeft iemand nog tips over goede en duidelijke naslagwerken over bodybuilding, voeding en schema's.

thnx

je hebt wel kans dat je aangaat komen. maar daar moet je effe doorheen... als je hiermee doorgaat vererger je het alleen maar....

als je het boek BTFFTM leest en dat volg je zit je wel goed.

Je eet minder dan mijn onderhoud - ik ben vrouw, 1,59m en 64 kg... :rolleyes:

Terug
Naar boven