MuscleMeat

Advies over mijn supplementen!

tklam

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
72kg
Hoi,
ben inmiddels al tijdje bezig met krachttrainingen, en nou is het hoogtijd om nieuwe supps in te slaan, en wil ik jullie advies over horen.

Dit is wat ik nu gebruik:

in de ochtend (en middagen) Whey perfection
in de avond miscellar casein perfection
en als pwo Xtend (heb tijdje amino energy van on geprobeerd maar was wat minder)

Nu ben ik van plan om van whey perfection over te gaan naar isolaat ivm met puisten, en eventueel casein om te ruilen voor kwark (hangt vanaf wat goedkoper is).

Nou vraag ik me ook af of het eventueel de acne veroorzaakt wordt door de melk wat ik gebruik om de shakes mee te mengen?
(met water smaakt alles best wel vies haha)

En tenslotte wil ik advies over een goeie pwo.
Ik heb uit mezelf al de drive en de concentratie om te pompen, maar soms mis ik beetje pump en ben ik tijdens een trainingsessie snel vermoeid. Iemand die een pwo kan aanraden?

Alvast bedankt!

strong of unleash

maar je neemt meer dan genoeg supps. Beter ga je je focussen op je voeding.

PWO = post-workout.
Xtend beschouw ik meer als intra-workout.
Een goede pre-WO in mijn ogen is: Craze, Assault, Swollen.
Probeer melkproducten te minderen en kijken of je acne minder wordt.

Waarschijnlijk is het ongeveer gelijk. Met Miscellar Casein Perfection gebruik je voor het slapen gaan 25 gram. Dus dat is 2000 gram (inhoud pot)/ 24 gram = 80 nachten. In totaal is de pot 32.90, dus delen 80 is ongeveer 42 cent per nacht. Pot magere kwark is ongeveer 1 euro en doe je 2 nachten mee (250 gram voor bedtijd). Ik geef de voorkeur aan echte voeding boven supplementen, maar dat is persoonlijk. Sommige mensen vinden halve pot kwark te zwaar voor slapen gaan.

Verder ben ik met daniel20 eens. Je kunt weinig over je supplementen zeggen als we je voedingschema’s niet weten. Dit sluit namelijk op elkaar aan.

Xtend wordt inderdaad gepromote als intra-WO, maar kan ook als Post-WO worden gebruikt. In ieder geval belangrijk dat je voeding na je training optimaal is!

Als Pre-WO kan ik NoExplode aanraden. Al lang in de markt, maar toen ik in supplementzaak werkte was dat één van de meest verkochte producten. Ikzelf vind Black Cats relaxt om op te werken, maar die geven vooral energy boost en niet de pump. Wat dacht je daarnaast van creatine?

Tot slot. Acne kan inderdaad ontstaan door teveel eiwitten als je daar gevoelig voor bent. Zie artikel:

http://www.ergogenics.org/acne-whey.html

Terug
Naar boven