Fitness Seller

Een paar vragen met betrekking tot supplementen

Wat hierboven ook al genoemd wordt; voeding is de basis, supplementen slechts een toevoeging. Zorg eerst dat de basis in orde is. Honderden euro's aan supps uitgeven is gewoon zonde. Besteed liever je geld aan eieren, kwark, kip, biefstuk en ga maar door. Daarnaast kun je eiwitten, creatine en een goede multivitamine overwegen. Anabolic Halo is een aanrader, creapure ook (B&F huismerk bijvoorbeeld. Mocht je die niet vertrouwen heb je voor een paar euro meer een merk als Universal of Musclepharm)

Waarom post je niet je hele voedingsschema ipv alleen de macro's?

"als ik geen tijd heb om tussendoor te eten neem ik een shake"
Hopelijk is dit een uitzondering aangezien een eiwit shake geen maaltijd is.

over het algemeen wel, ik kan me soms flink storen aan mensen die roepen naar een beginner dat hij zijn voeding niet op orde heeft gezien zijn stats etc.

Als je niet weet waar je over praat zwijg dan gewoon, mijn advies is goed bedoeld naar deze beste jongeman!

en als ik jouw nog uit moet gaan leggen dat 4000 kcal NOOOOIT kan kloppen met zijn stat's en gegevens die hij ons geeft, dan moet jij zeker geen advies gaan geven, want dan maak ik daarop uit dat ook JIJ niet weet hoe het werkt!

post je voedingsschema eens incl marco's en dan kunnen we je verder helpen, evt je trainingsschema ook.

Als je niet weet waar je over praat zwijg dan gewoon, mijn advies is goed bedoeld naar deze beste jongeman! en als ik jouw nog uit moet gaan leggen dat 4000 kcal NOOOOIT kan kloppen met zijn stat's en gegevens die hij ons geeft, dan moet jij zeker geen advies gaan geven, want dan maak ik daarop uit dat ook JIJ niet weet hoe het werkt! post je voedingsschema eens incl marco's en dan kunnen we je verder helpen, evt je trainingsschema ook.

ben ik met je eens, maar ik zit een gekke 4/5 KG boven zijn lichaamsgewicht en zit ook op dit aantal kcal's.
waarschijnlijk hebben we wel een aardig verschil in spiermassa / vp% maar dat heeft TS niet aangegeven volgens mij.

en ga alsjeblieft niet roepen dat ik geen idee heb waar ik over praat, aangezien dit puur uit eigen ervaring komt.

ja ik ben een wel een beetje een geval apart aangezien de meeste mensen waarvan ik hun stats en kcal inname weet minder eten dan mij maar wel veel meer wegen en nog aankomen.

ben ik met je eens, maar ik zit een gekke 4/5 KG boven zijn lichaamsgewicht en zit ook op dit aantal kcal's.
waarschijnlijk hebben we wel een aardig verschil in spiermassa / vp% maar dat heeft TS niet aangegeven volgens mij.

en ga alsjeblieft niet roepen dat ik geen idee heb waar ik over praat, aangezien dit puur uit eigen ervaring komt.

ja ik ben een wel een beetje een geval apart aangezien de meeste mensen waarvan ik hun stats en kcal inname weet minder eten dan mij maar wel veel meer wegen en nog aankomen.

Na 20jr sporten prive, voor defensie/werk weet ik ook wel waar ik over praat ;)

Maar goed ik ben hier niet om jouw te flamen maar om hem te proberen te helpen.

ben ik met je eens, maar ik zit een gekke 4/5 KG boven zijn lichaamsgewicht en zit ook op dit aantal kcal's. waarschijnlijk hebben we wel een aardig verschil in spiermassa / vp% maar dat heeft TS niet aangegeven volgens mij. en ga alsjeblieft niet roepen dat ik geen idee heb waar ik over praat, aangezien dit puur uit eigen ervaring komt. ja ik ben een wel een beetje een geval apart aangezien de meeste mensen waarvan ik hun stats en kcal inname weet minder eten dan mij maar wel veel meer wegen en nog aankomen.
Na 20jr sporten prive, voor defensie/werk weet ik ook wel waar ik over praat ;) Maar goed ik ben hier niet om jouw te flamen maar om hem te proberen te helpen.

jullie zeggen dus te weten waar jullie over praten maar zouden jullie dat ook ergens anders kunnen doen? ;)

• Topic Starter Topic Starter
Wat hierboven ook al genoemd wordt; voeding is de basis, supplementen slechts een toevoeging. Zorg eerst dat de basis in orde is. Honderden euro's aan supps uitgeven is gewoon zonde. Besteed liever je geld aan eieren, kwark, kip, biefstuk en ga maar door. Daarnaast kun je eiwitten, creatine en een goede multivitamine overwegen. Anabolic Halo is een aanrader, creapure ook (B&F huismerk bijvoorbeeld. Mocht je die niet vertrouwen heb je voor een paar euro meer een merk als Universal of Musclepharm)

Thanks voor je advies :)! voor mijn gevoel heb ik de voeding op orde. Zie hieronder mijn schema. Kijk maar even of je daar advies voor kunt geven.

Waarom post je niet je hele voedingsschema ipv alleen de macro's?

Dit heb ik in eerdere reacties toegevoegd. Bedoel je dit, of?

"als ik geen tijd heb om tussendoor te eten neem ik een shake"
Hopelijk is dit een uitzondering aangezien een eiwit shake geen maaltijd is.

Yep, de shake drink ik een keer in de 3 weken.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik 3x per week fitness en 3x per week voetbal.

Dit is mijn voedingsschema sinds november:

6:30 - Havermout met pindakaas en banaan;
9:00 - 2-3 boterhammen pindakaas;
12:00 - 2 boterhammen met ei (zonder eigeel) met een banaan en mandarijn/appel;
14:00 - 2-3 boterhammen met kipfilet of pindakaas;
16:00 - 2 boterhammen met pindakaas;
18:00-19:00 - Avondeten (rijst ongekookt, kipfilet of ander mager vlees, spruitjes, bonen (groente));
21:00-22:00 - Ongezouten noten (50 gr), kwark (250gr) en een micellar casein shake.

Altijd na het trainen een post workout of boterhammen met een appel.

over het algemeen wel, ik kan me soms flink storen aan mensen die roepen naar een beginner dat hij zijn voeding niet op orde heeft gezien zijn stats etc.

als je voedingsschema on point is ga je alsnog niet na een korte periode "goede" stats hebben dit heeft zoals iedereen weet tijd nodig.

en dan nog het feit dat deze stats nog vrijwel weinig zeggend zijn, weet jij waar deze persoon vandaan komt? en hoe hij eruit ziet zonder foto's te posten?

uit eigen ervaring weet ik dat er nog grote verschillen in gewicht kunnen zijn terwijl dit op het oog helemaal niet zo is.
ik bedoel hiermee dat er best mensen zijn die dezelfde lengte hebben en ongeveer hetzelfde BF maar toch een aardig verschil in KG's de lichtere persoon er toch veel buffer uit kan zien.

ja, ik heb eigenlijk helemaal geen goede stats he....
maar ik train 1,5 jaar zo'n beetje, kom van 51KG en zit nog op een aardig VP..

4000Kcal op 68kg, ja dat is erg veel maar er zijn mensen met een erg snel metabolisme!
zelf (clean) Bulk ik ook op 4000Kcal's op een 72-74KG lichaamsgewicht.

---------- Toegevoegd om 08:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:31 ----------

OT: je zou inprincipe alles kunnen schrappen, creatine zou evt. een toevoeging kunnen zijn.

maar dit is ook maar weer voorkeurgebonden zo zou je prima iets van kip/tonijn/steak of iets kunnen eten na de training al is een Whey shake natuurlijk gemakkelijker.

ook kun je de Caseine eiwit nemen voor het slapen, maar je kan dit prima vervangen door wat magere Kwark wat ook nog eens meer opvulling geeft.

de Silk amino's zou ik direct laten vallen, al helemaal als je aan het bulken bent en dus een overvloed aan kcal's binnen krijgt.

Pre-workout is niet nodig natuurlijk maar ik gebruik het zelf ook 2-3 pweek. dit kan na voorkeur gebruikt worden als jij hier je training van verbeterd.

verder komt het er dus eigenlijk op neer wat jij wil.

Bedankt voor je advies! Ik waardeer het echt! Ik gebruik de pre-workout eigenlijk alleen als ik moe ben. Na een dag gewerkt te hebben, voel ik me niet altijd oké en na zo'n pre-workout kan ik er tegenaan. Ik gebruik het max 1x in de week.

Na 20jr sporten prive, voor defensie/werk weet ik ook wel waar ik over praat ;)

Maar goed ik ben hier niet om jouw te flamen maar om hem te proberen te helpen.

Jij zegt dat het TE VEEL is. Kun jij mij uitleggen in wat voor zin 'Te veel'? Dan snap ik ook wat je bedoeld.

erg veel sups voor een beginner. Wat zijn je doelen eigenlijk bij aanschaf van elk supplement?
lijkt me dat je de aanschaf van amino's zowieso wel kunt schrappen. Je krijgt genoeg binnen.
Wel veel brood moet ik zeggen, gaat dat niet vervelen?
Probeer nog gevarieerd te eten.

Ik ben zelf pas na 2/3 jaar aan een creatinesupplement/preworkout gegaan en heb daar zeker geen spijt van. Ik heb dit aangeschafd omdat ik op een plateau zat met bankdrukken en dumbell pressen (borst), terwijl dit mijn favo oefeningen zijn. dit werd op een gegeven moment depri en zo ben ik met crea erdoorheen geknald. En knallen deed het.

Ik denk dat het belangrijk is om geduldig te zijn en gedisciplineerd te doen wat je doet.
na 7 maandentrainen valt er nog zat te leren en te verbeteren aan je huidige oefeningen en je kunt nog zat nieuwe oefeningen leren. Hier zou je als het goed is al meer dan genoeg resultaat uit kunnen halen.

wat ik wil zeggen is dat er meer manieren zijn om vooruitgang te boeken en gewoon elke x een paar extra sups aanschaffen gaat op een gegeven moment tegenvallen (en veel kosten). ik denk dat het veel meer voldoening geeft als je dit op jezelf doet dan met 80 verschillende sups, waar je waarschijnlijk niet het maximale uithaalt, omdat er op andere vlakken nog zoveel te winnen is..

erg veel sups voor een beginner. Wat zijn je doelen eigenlijk bij aanschaf van elk supplement?
lijkt me dat je de aanschaf van amino's zowieso wel kunt schrappen. Je krijgt genoeg binnen.
Wel veel brood moet ik zeggen, gaat dat niet vervelen?
Probeer nog gevarieerd te eten.

Ik ben zelf pas na 2/3 jaar aan een creatinesupplement/preworkout gegaan en heb daar zeker geen spijt van. Ik heb dit aangeschafd omdat ik op een plateau zat met bankdrukken en dumbell pressen (borst), terwijl dit mijn favo oefeningen zijn. dit werd op een gegeven moment depri en zo ben ik met crea erdoorheen geknald. En knallen deed het.

Ik denk dat het belangrijk is om geduldig te zijn en gedisciplineerd te doen wat je doet.
na 7 maandentrainen valt er nog zat te leren en te verbeteren aan je huidige oefeningen en je kunt nog zat nieuwe oefeningen leren. Hier zou je als het goed is al meer dan genoeg resultaat uit kunnen halen.

wat ik wil zeggen is dat er meer manieren zijn om vooruitgang te boeken en gewoon elke x een paar extra sups aanschaffen gaat op een gegeven moment tegenvallen (en veel kosten). ik denk dat het veel meer voldoening geeft als je dit op jezelf doet dan met 80 verschillende sups, waar je waarschijnlijk niet het maximale uithaalt, omdat er op andere vlakken nog zoveel te winnen is..

Bedankt voor je reactie.

Mijn doel is om wat aan te komen en hetgeen om te zetten in spiermassa. Heel veel brood gaat inderdaad vervelen, maar goed. Heb jij tips om wat anders in plaats van brood te eten?

Ik gebruik de pre-workout alleen als ik moe ben en een soort bleh gevoel heb. Zelf ben ik heel geduldig en ik weet dat dit allemaal heel erg veel tijd gaat kosten; daar ben ik mij van bewust.

Ik probeer zelf op internet te kijken voor nieuwe oefeningen en ook in de sportschool vraag ik het links en rechts na wat ik beter kan doen en/of er iemand een andere oefening voor mij heeft.

Nogmaals heel erg bedankt; hier heb ik wat aan :).

je eigen doelen spreken voor zich, dat is te zien aan je voedingsschema. Mijn vraag was meer: waarom heb je besloten deze sups aan te schaffen?
amino's ?
caseine> magere kwark, kun je zo afwisselen. Vind je puur vies? gooi er wat bij, ik doe er soms siroop in bijv.
whey: eiwitaanvuller, maar geen maaltijdvervanger, dan gun je beter een gainer hebben.
post workout: als je s'avonds traint kun je het vervangen door een bakje kwark, koolhydraten, eiwitten, caseine in 1.

over je maaltijdvariatie: heb zelf altijd een bakje pasta/ rijst in de koeling staan en neem er vaak een portie van mee als ik een dagje weg ben. Salades met lekker veel kip kan ook. kipreepjes, gegrilde kip erin.
vult beiden prima. en zijn cheap alternatives. biefstuk op zn tijd.

je pre-workout gebruik is op zich prima.niet te afhankelijk iig. Denk datb je meer te afhankelijk bent van andere sups. heb je je er al mee beziggehouden dat hier ook creatine in je pwo kan zitten?

Kick de whey ( puur om de redenen dat ie van b en f is) alle andere supplementen...ja geen noodzaak, cassein shake kan je cottage cheese of kwark voor nemen, en pre en post... tsja.... geen must have kzou eerder je creatine, visolie en multivit nemen

Kick de whey ( puur om de redenen dat ie van b en f is) alle andere supplementen...ja geen noodzaak, cassein shake kan je cottage cheese of kwark voor nemen, en pre en post... tsja.... geen must have kzou eerder je creatine, visolie en multivit nemen

Zou niet zomaar een multivit nemen zonder dat je weet welke vitamines je binnen krijgt met je normale voeding. Dit kun je bv berekenen op sites als mijneetmeter.
Die pillen zijn vaak erg hoog gedosseerd en een teveel aan vitamines werkt juist weer averechts. Zeker met A,D,E en K (degene die je niet kunt uitplassen).

Vitamine supplementen is wel een goede tip maar kijk dus eerst even wat je daadwerkelijk nodig hebt. Dan kun je het alsnog beter uit je voeding halen
maar niet zomaar multivit nemen (of je moet leven op macdonalds ja dan is het een goede tip). Meten is weten.

Zou niet zomaar een multivit nemen zonder dat je weet welke vitamines je binnen krijgt met je normale voeding. Dit kun je bv berekenen op sites als mijneetmeter.
Die pillen zijn vaak erg hoog gedosseerd en een teveel aan vitamines werkt juist weer averechts. Zeker met A,D,E en K (degene die je niet kunt uitplassen).

Vitamine supplementen is wel een goede tip maar kijk dus eerst even wat je daadwerkelijk nodig hebt. Dan kun je het alsnog beter uit je voeding halen
maar niet zomaar multivit nemen (of je moet leven op macdonalds ja dan is het een goede tip). Meten is weten.

Dit dus. Voor vitaminen geld niet perse 'meer is beter'.
Hier kun je (ongeveer) bekijken hoeveel je van wat nodig hebt:
http://fnic.nal.usda.gov/fnic/interactiveDRI/

Vergelijk dit met wat voedingsmiddelen om een beeld te krijgen van wat je binnenkrijgt (niet op de komma precies gaan focussen, is nergens goed voor).
Kijk of je een beetje in de buurt komt met je voeding, en vergelijk eens wat een multivitamine je zou leveren ;).

Bedankt voor de reacties, allemaal!!

als je voedingsschema on point is ga je alsnog niet na een korte periode "goede" stats hebben dit heeft zoals iedereen weet tijd nodig.

en dan nog het feit dat deze stats nog vrijwel weinig zeggend zijn, weet jij waar deze persoon vandaan komt? en hoe hij eruit ziet zonder foto's te posten?

uit eigen ervaring weet ik dat er nog grote verschillen in gewicht kunnen zijn terwijl dit op het oog helemaal niet zo is.
ik bedoel hiermee dat er best mensen zijn die dezelfde lengte hebben en ongeveer hetzelfde BF maar toch een aardig verschil in KG's de lichtere persoon er toch veel buffer uit kan zien.

ja, ik heb eigenlijk helemaal geen goede stats he....
maar ik train 1,5 jaar zo'n beetje, kom van 51KG en zit nog op een aardig VP..

4000Kcal op 68kg, ja dat is erg veel maar er zijn mensen met een erg snel metabolisme!
zelf (clean) Bulk ik ook op 4000Kcal's op een 72-74KG lichaamsgewicht.

---------- Toegevoegd om 08:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:31 ----------

OT: je zou inprincipe alles kunnen schrappen, creatine zou evt. een toevoeging kunnen zijn.

maar dit is ook maar weer voorkeurgebonden zo zou je prima iets van kip/tonijn/steak of iets kunnen eten na de training al is een Whey shake natuurlijk gemakkelijker.

ook kun je de Caseine eiwit nemen voor het slapen, maar je kan dit prima vervangen door wat magere Kwark wat ook nog eens meer opvulling geeft.

de Silk amino's zou ik direct laten vallen, al helemaal als je aan het bulken bent en dus een overvloed aan kcal's binnen krijgt.

Pre-workout is niet nodig natuurlijk maar ik gebruik het zelf ook 2-3 pweek. dit kan na voorkeur gebruikt worden als jij hier je training van verbeterd.

verder komt het er dus eigenlijk op neer wat jij wil.

Hoe kom jij bij 3100 Kcal en cutten bij jouw gewicht ???

Terug
Naar boven