AndroidHealthClinic

Advies over mijn trainingsmethode

Crazyfool

Novice
Waardering
0
Ik ben nu 16 jaar. Train al sinds Augustus dat is dus al dik 5 maanden.
Mijn doel is spiergroei. Ook wil ik sterke buikspieren(zichtbare blokjes)
Mijn trainingsschema ziet er als volgt uit:
Dag1: Benen(4 oefeningen) & Schouders(3 oefeningen)
Dag2: Borst (4 oefeningen) & Biceps(3 oefeningen)
Dag3: Rug (4 oefeningen) & triceps(3 oefeningen)

Ik ben:
188 cm lang
71 kg

• Topic Starter Topic Starter
Buikspieren pak ik bij elke training en ik train 6 dagen per week. Met een rustdag na dag 3 en dan begin ik weer met dag 1.

Ik doe altijd cardio op het laatst na elke training(verschilt van 15 tot 40 minuten)

overigens heb ik ook nog een aardige vetlaagje bij mijn buik.

Schema ziet er goed uit. Misschien zou je benen op dag 2 kunnen zetten zodat je minder overlap hebt van het boverlichaam. Verder gaat aankomen in spiermassa en vet verliezen erg moeilijk samen. Het is beter om een van de twee als doel te nemen en je daar voorlopig eens even op te focussen.

Veel mensen (trainingsmaten, ervaren personen die trainen) zeggen dat mijn schema goed is, maar ik zie niet echt vooruitgang. Ben natuurlijk wel vooruitgegaan, maar dat kun je nouwelijks merken. Mijn armen lijken niet groter. (best dunne armen)

En is het wel verstandig om 6 dagen in de week te trainen? Velen zeggen namelijk van niet.

Veel mensen (trainingsmaten, ervaren personen die trainen) zeggen dat mijn schema goed is, maar ik zie niet echt vooruitgang. Ben natuurlijk wel vooruitgegaan, maar dat kun je nouwelijks merken. Mijn armen lijken niet groter. (best dunne armen)

En is het wel verstandig om 6 dagen in de week te trainen? Velen zeggen namelijk van niet.

6 dagen is te veel 3 a 4 dagen is meer dan voldoende. Je lichaam heeft ook rust nodig om zich te kunnen herstellen. Juist dee herstel fase is erg belangrijk voor je groei.

Oke

laatste vraagjes nog dan, Om de dag ben ik van plan te gaan trainen vanaf maandag.
Maar in de dagen ertussen mag ik gewoon volop Cardio doen toch?

Want ik heb al een aardig vetlaagje, die ik kwijt wil. Maar wil toch ook spiergroei, maar als je dat doet wordt je vetlaag alleen maar groter en dat wil ook al weer niet.

En de buikspieroefeningen moet ik die wel gewoon nog elke dag pakken of op de cardiodagen. of de spiergroeidagen(verzonnennaam, maar je snapt het vast wel.)

Oke

laatste vraagjes nog dan, Om de dag ben ik van plan te gaan trainen vanaf maandag.
Maar in de dagen ertussen mag ik gewoon volop Cardio doen toch?

Want ik heb al een aardig vetlaagje, die ik kwijt wil. Maar wil toch ook spiergroei, maar als je dat doet wordt je vetlaag alleen maar groter en dat wil ook al weer niet.

En de buikspieroefeningen moet ik die wel gewoon nog elke dag pakken of op de cardiodagen. of de spiergroeidagen(verzonnennaam, maar je snapt het vast wel.)

Zou je toch willen aanraden minimaal 1 dag volledig rust te houden. Lees is wat info over HIIT (high intension interval training), Leuke/zware vorm van cardio. Buik zou ik max 2-3 keer per week doen.

Ik zou de borst met triceps doen, en the rug met biceps, gezien je bij bankdrukken sowieso al je triceps gebruikt, en met dumbbell rows je biceps.
Verder sluit ik me bij philosopher aan, rusten rusten rusten.

Ik zou de borst met triceps doen, en the rug met biceps, gezien je bij bankdrukken sowieso al je triceps gebruikt, en met dumbbell rows je biceps.
Verder sluit ik me bij philosopher aan, rusten rusten rusten.

dat is ook vaak een reden om deze juist niet bij elkaar te pakken.
persoonlijke voorkeur.

voor de topicstarter: zoek of google eens op rippetoe, das een methode waar je gegarandeerd massa en kracht mee pakt op jouw niveau.

Waarom denk je dat de rippetoe methode mij zal garanderen van succes?
En als je daarvooor een goed argument hebt, hoe lang zal ik deze methode dan moeten hanteren?

Waarom denk je dat de rippetoe methode mij zal garanderen van succes?
En als je daarvooor een goed argument hebt, hoe lang zal ik deze methode dan moeten hanteren?

omdat jij dan de eerste zal zijn voor wie het niet werkt, mits je het goed volgt.

de rest is makkelijk zelf te zoeken.

Ik ben nu 16 jaar. Train al sinds Augustus dat is dus al dik 5 maanden.
Mijn doel is spiergroei. Ook wil ik sterke buikspieren(zichtbare blokjes)
Mijn trainingsschema ziet er als volgt uit:
Dag1: Benen(4 oefeningen) & Schouders(3 oefeningen)
Dag2: Borst (4 oefeningen) & Biceps(3 oefeningen)
Dag3: Rug (4 oefeningen) & triceps(3 oefeningen)

Ik ben:
188 cm lang
71 kg

Dag 2 borst doen als je de dag ervoor schouders hebt gedaan?

Lijkt mij dat je dan niet meer alles kan geven voor de borst omdat de schouder te vermoeid zijn.

Op dag 2 heb je biceps staan terwijl je de volgende dag alweer rug hebt.
Dit zelfde geldt ook voor de triceps, met als voorgaande dag borst?

Misschien is dit wat voor je?

Borst/Triceps
flat bench press
incline dumbbell press
incline dumbbell flys
Pec Dec

Cable extension
Bench dips

Benen/Biceps
Squats
leg press
Leg extensions