Fitness Seller

advies voor cutten

Onmiddellijk na de training, een shake met dextrose. Eén uur na training een volwaardige maaltijd met koolhydraten.

• Topic Starter Topic Starter
En daar kom je niet van bij. ... ?

Dat snap ik niet zo goed

Wat eet ik best na de training. Heb nog een klein goestingske. Of neem ik nog een shake.... ?

Je zo'n shake als eerste direct na de training en hoeft niet veel te zijn. ca 20 gram is zat om te beginnen. Daarna een gewone maar goede maaltijd met alles d'r in koolhydraten, eiwitten en vetten.
Dextrose is nergens voor nodig, behalve als je vlak daarna nog een halve marathon moet lopen oid.

in een topic las ik dat je bv je verdeling 50%k 30%e en 20%v kan doen. nu ik heb me daar aan gehouden en merk op dat ik per maaltijd wel aan de nodige cal kom maar als ik het uitreken kom ik steeds aan een tekort van men percentage van K,E,V ik zit er steeds een stuk onder.. kan dit kwaad of niet ....?

in de loop van de dag zal ik een voorbeeld nemen van een maaltijd die ik gistren genuttigd heb om aan te tonen wat ik juist bedoel

alvast bedankt

in een topic las ik dat je bv je verdeling 50%k 30%e en 20%v kan doen. nu ik heb me daar aan gehouden en merk op dat ik per maaltijd wel aan de nodige cal kom maar als ik het uitreken kom ik steeds aan een tekort van men percentage van K,E,V ik zit er steeds een stuk onder.. kan dit kwaad of niet ....?

in de loop van de dag zal ik een voorbeeld nemen van een maaltijd die ik gistren genuttigd heb om aan te tonen wat ik juist bedoel

alvast bedankt

Het belangrijkste is dat je aan het eind van de dag je doel haalt (50/30/20). Je kan deze percentages echter niet altijd als zwart-wit lijn gebruiken (zeker tijdens het cutten met low kcal).

Het belangrijkste is dat je aan het eind van de dag je doel haalt (50/30/20). Je kan deze percentages echter niet altijd als zwart-wit lijn gebruiken (zeker tijdens het cutten met low kcal).
True, belangrijkste blijft nog altijd het aantal kcal. Die percentages gewoon als richtlijn pakken, hier en daar 5% erover of eronder gaat geen wereld van verschil maken.

Terug
Naar boven