MuscleMeat

Advies voor een noob

Rxprt

Novice
Waardering
0
Lengte
1m67
Massa
60kg
Hey guys,

Ik zou graag wat advies krijgen over mijn situatie.

Lange versie ;)
Begin dit jaar ben ik (thuis) begonnen met trainen. Setje dumbbells, bankje, chinning bar etc. gekocht en redelijk fanatiek begonnen als noob met natuurlijk bijbehorend een belabberd schema. Uiteindelijk wat verschillende samengestelde workouts geprobeerd en qua kracht wel wat noob gains gehad. Verder echter weinig resultaat gezien en na enkele maanden weer gestopt. De absolute hoofdreden was; geen motivatie meer. Dit kwam door het gebrek aan resultaat en de oorzaak dáárvan was dat ik simpelweg m'n voeding niet op orde kreeg. M'n onderhoud zou op 2200-2300kcal moeten zitten, op een normale dag kreeg ik echter maar zo'n 1800kcal binnen, als ik m'n best deed zo'n 2100kcal. Op enkele uitzonderlijke dagen kreeg ik meer dan 2300kcal binnen (verspreid over 3 grote en 2 kleine maaltijden), maar dan zat ik wel thuis en was ik bijna de hele dag in de weer met voeding of trainen etc. Meer kreeg ik gewoon niet binnen.

Nu, ik zou absoluut weer willen beginnen en er dan ook echt voor willen gaan. Ik eet echter nog steeds slecht (zo niet belabberder), en school is weer begonnen waardoor ik nog minder tijd en focus overhoud om met m'n voeding bezig te zijn. Kans om weer te falen acht ik dus groot en motivatie is zodoende niet genoeg.

Mijn vraag; is het ondanks dat ik nog een noob ben slim om aan de whey en evt. een gainer te gaan? Zodra ik weer begin met trainen zal ik uiteraard ook m'n best doen om m'n voedingsinname weer te verhogen om daar ook zoveel mogelijk eiwitten enzo uit te halen.

Korte versie :rolleyes:
Ik ben een noob, wil weer beginnen met trainen maar krijg niet genoeg voeding binnen. Whey en evt. gainer, doen of niet?

Extra info: Ik ben 22, 167cm, 60kg, vp gok ik op 15%. M'n doel voor nu is vooral massa pakken.
Onnodige info: Was vroeger op de basisschool een echte kabouter/ecto, en kwam geen grammetje aan terwijl ik maar wat graag een shitload brood+vette zak chips+bak ijs+chocolade+snacks+goed avondeten weg kon werken. :twitch:

Thanks voor degenen die mij op weg willen helpen!

Als je voeding niet in orde is, dan helpt whey of weight gainer jou ook niet.
Schrijf je liever in bij een sportschool en probeer daar wat motivatie te vinden.
Gewoon lekker 3-4 avondjes per week goed knallen in de gym, op zijn tijd vind je een trainigspartner....en als je goed traint, honger komt vanzelf ;)

Drink gewoon een pak chocomel per dag op.. zit je al aan 850 calorieen. Ben je ook wel in een kwartier klaar mee.

die onnodige informatie

"was vroeger een kabouter"

nu nog steeds ;p

• Topic Starter Topic Starter
Als je voeding niet in orde is, dan helpt whey of weight gainer jou ook niet.
Schrijf je liever in bij een sportschool en probeer daar wat motivatie te vinden.
Gewoon lekker 3-4 avondjes per week goed knallen in de gym, op zijn tijd vind je een trainigspartner....en als je goed traint, honger komt vanzelf ;)
Thanks voor de reactie!
Of het echt dé manier gaat worden voor mij twijfel ik wel over. Ik heb sowieso wat ik heb aan spullen aangeschaft om de drempel voor mij om te gaan trainen te verlagen, en dat had opzich wel effect want ik ben redelijk fanatiek bezig geweest. Ben alleen langzaam gestopt toen ik niet voelde vooruit te gaan, mede door de voeding. Is het dan niet gek om weer te beginnen en er maar vanuit te gaan 'dat het wel komt'?

Heb even in m'n voedingslogboek gekeken die ik eerst weleens bijhield, en op een uitschieter van een vrije dag kreeg ik bijv. 2500kcal en 91g eiwit binnen. Zeker nu met random schoolrooster enzo ga ik daar niet bovenuit komen. Ik ben dus trouwens niet een newbie die denkt buff te worden door alleen shakes te drinken, maar ik vraag me wel af of deze cijfers hierboven bijvoorbeeld voldoende basis zijn om aan te vullen met 1 of 2 shakes, als ik simpelweg nog niet meer eten doorgeslikt krijg?

Drink gewoon een pak chocomel per dag op.. zit je al aan 850 calorieen. Ben je ook wel in een kwartier klaar mee.
Ik denk dat ik maar niet helemaal serieus neem ;p

die onnodige informatie

"was vroeger een kabouter"

nu nog steeds ;p

True, kan je nagaan hoe erg het vroeger was ;)
Is die gixxer trouwens van jou? Je zit niet toevallig ook op een motorgerelateerd forum?

Wat pantrofl zegt bedoelt hij serieus hoor. Als jij dmv eten niet genoeg kcal binnenkrijgt is melk of chocolademelk een heel gemakkelijk alternatief om toch aan je kcal te komen!

Als je zorgt dat je verhoudingen E/K/V (40/40/20 bijv) in orde zijn is er dan niets aan de hand met chocomel!

Als je Kcal tekort komt kan jij zelf je eigen Weight gainer maken. Je hebt maar een blender nodig en paar ingredienten. Doe een banaan erin, grote lepel pindakaas, 300-400ml melk, 100-200ml youghurt/kwark, havermout of brinta, eetlepel olijfolie.....mixen en opdrinken.

• Topic Starter Topic Starter
Wat pantrofl zegt bedoelt hij serieus hoor. Als jij dmv eten niet genoeg kcal binnenkrijgt is melk of chocolademelk een heel gemakkelijk alternatief om toch aan je kcal te komen!

Als je zorgt dat je verhoudingen E/K/V (40/40/20 bijv) in orde zijn is er dan niets aan de hand met chocomel!

Sorry, my bad dan! Zal het meenemen :)

Als je Kcal tekort komt kan jij zelf je eigen Weight gainer maken. Je hebt maar een blender nodig en paar ingredienten. Doe een banaan erin, grote lepel pindakaas, 300-400ml melk, 100-200ml youghurt/kwark, havermout of brinta, eetlepel olijfolie.....mixen en opdrinken.

Zo simpel.. Dat ik daar niet op gekomen ben. Thanks :)

Terug
Naar boven