AndroidHealthClinic

Advies voor vetverlies

jermoetlean

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
goedemiddag,
forum..

ik ben 23 (bijna 24 in aug)
mijn lengte is ongeveer : 1.83/85
ik weeg 117k..

en dat is natuurlijk veelste zwaar!
vorige jaar woog ik 105kilo en ging toen een dieet volgen (dieetshakes)
dus ik at alleen nog maar dieetshakes en een proteine bar elke dag,
en trainde elke dag(alleen cardio)
en woog toen op het minst 83kilo,
Dit vind ik een mooi gewicht voor mijn bouw( ben van me eigen al breed)

maar als ik at kwam ik serieus in 1 dag 5 kilo aan maar was het wel kwijt in een paar dagen..
dus altijd als ik iets zwaars at kwam ik veel aan wat wel zo weer weg was..

waar ik nu dus advies bij wil is dat ik wil afvallen en tegelijkertijd al wat spier wil aanmaken maar wil dan natuurlijk niet nog meer aankomen..
en wil uiteindelijk 80 gaan wegen! wat buikspieren mag en armen wil ik ook graag wat gespierder maar niks teveel!
heeft iemand een mooi schema'tje voor mij?
qua voeding en qua oefeningen waar ik mee aan kan beginnen?
ik wil weer harstikke graag me eigen top voelen en niet elke ochtend tegen wat manboobs aankijken terwijl ik me eigen niet goed voel zo!

hoop snel voor wat advies!

Mvg Jermaine!

---------- Toegevoegd om 12:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:08 ----------

ooow en ik heb er de tijd voor!
elke dag kan ik paar uur doneren weet niet of dat verstandig is maar kan tot 3uur wel missen per dag

• Topic Starter Topic Starter
Als eerste, wil je dat er wat gebeurt met jouw lichaam, moet je moeite doen.
Begin aan eigen eetschema, maken en onderhouden.
Trainingschema zoals SS van Rippetoe.
Niemand gaat het voor jou doen, niet gratis i.i.g.

Als eerste, wil je dat er wat gebeurt met jouw lichaam, moet je moeite doen.
Begin aan eigen eetschema, maken en onderhouden.
Trainingschema zoals SS van Rippetoe.
Niemand gaat het voor jou doen, niet gratis i.i.g.
maar kan ik 20m spiermassa doen?zwaar ofzo?en 40 m cardio val ik dan alsnog genoeg af?

gr jermaine

20 minuten spiermassa doen? Hoe was je dat van plan? :o

17 jaar..
ik begrijp het al te goed nu je reactie..
waarom iemand verbeteren die niet weet waar die het over weet?
en juist advies vraagt hier..
haal je er iets uit?

Je hebt gelijk, ik heb geen idee waar ik over praat.

Succes met het doen van spiermassa :roflol:

17 jaar..
ik begrijp het al te goed nu je reactie..
waarom iemand verbeteren die niet weet waar die het over weet?
en juist advies vraagt hier..
haal je er iets uit?

Hij vraagt gewoon hoe je het van plan bent.

Spiermassa kweken (een trainingsschema volgen) doe je zonder tijd te berekenen. Je doet dus een aantal oefeningen (zie sticky's voor een schema) en daar doe je dan een x aantal minuten/uren over, niet andersom.

beste mensen ik had een vraag ik doe best veel krachttraining en cardio tussen door niet heel veel maar ik val niet goed af dan val ik af en dan kom ik weer aan ik snap het niet ik let op mijn eten maar ik val maar niet af weet niet meer wat ik er aan moet doen

beste mensen ik had een vraag ik doe best veel krachttraining en cardio tussen door niet heel veel maar ik val niet goed af dan val ik af en dan kom ik weer aan ik snap het niet ik let op mijn eten maar ik val maar niet af weet niet meer wat ik er aan moet doen
meer cardio?
je moet wel verbranden...
lekker fietsen op zo een fiets
en lekker krachttraining erbij..
zo eerst krachttraining daarna fietsen..
werkte toen goed voor mij..
alleen ik wil dus te weten komen of je dat kan combineren krachttraining en cardio en genoeg afvalt..

Je moet krachttraining combineren met Kcal tekort (cardio is ook een optie om Kcal tekort te maken).

goedemiddag,
forum..

ik ben 23 (bijna 24 in aug)
mijn lengte is ongeveer : 1.83/85
ik weeg 117k..

en dat is natuurlijk veelste zwaar!
vorige jaar woog ik 105kilo en ging toen een dieet volgen (dieetshakes)
dus ik at alleen nog maar dieetshakes en een proteine bar elke dag,
en trainde elke dag(alleen cardio)
en woog toen op het minst 83kilo,
Dit vind ik een mooi gewicht voor mijn bouw( ben van me eigen al breed)

maar als ik at kwam ik serieus in 1 dag 5 kilo aan maar was het wel kwijt in een paar dagen..
dus altijd als ik iets zwaars at kwam ik veel aan wat wel zo weer weg was..

waar ik nu dus advies bij wil is dat ik wil afvallen en tegelijkertijd al wat spier wil aanmaken maar wil dan natuurlijk niet nog meer aankomen..
en wil uiteindelijk 80 gaan wegen! wat buikspieren mag en armen wil ik ook graag wat gespierder maar niks teveel!
heeft iemand een mooi schema'tje voor mij?
qua voeding en qua oefeningen waar ik mee aan kan beginnen?
ik wil weer harstikke graag me eigen top voelen en niet elke ochtend tegen wat manboobs aankijken terwijl ik me eigen niet goed voel zo!

hoop snel voor wat advies!

Mvg Jermaine!

---------- Toegevoegd om 12:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:08 ----------

ooow en ik heb er de tijd voor!
elke dag kan ik paar uur doneren weet niet of dat verstandig is maar kan tot 3uur wel missen per dag

Dit is natuurlijk onzin, waarschijnlijk at je gewoon teveel over een langere periode. Weegschalen kunnen bovendien verschillen laten zien en gewicht hangt af van veel factoren. Dus nee.

Maar OT: je stelt veel vragen die alleen goed en compleet kunnen worden beantwoord als je goed de sticky's leest over met name voeding (hoeveel te eten, wat te eten). Ik zou met name lezen over je TDEE etc. en aan de hand daarvan een schema opstellen. Is niet ingewikkeld zie stickys, je gaat er niet komen met halve antwoorden en 1-regelige tips over voeding. Investeer een paar dagen in het lezen van de sticky's en je weet meer dan zat om 80% van je doelen te halen succes

Het is 'heel' simpel. Bereken je onderhoud, ga hier 500 kcal onder zitten. Geen gekloot met voedingsshakes en alles gewoon normaal fatsoenlijk eten. Als je spiermassa wil doen zou ik hoog in je eiwitten gaan zitten, niet kloten met vetvrij eten of wat dan ook. Dat je 5 kg aankwam is omdat je door die shakes wss alles uitpist en geen voeding in je lijf hebt, weeg je je dan als je wel echt voedsel erin hebt zitten weeg je zwaarder.

Zelf zou ik krachttraining gaan doen, maar of je cardio doet of kracht, het boeit geen fl**ker als je maar onder je onderhoud zit.

Ik ben zelf begonnen met een UB/LB schema. maandag en donderdag bovenlichaam, dinsdag en vrijdag benen en daarnaast op woensdag en zondag apart cardio. Daarnaast is voeding zo ontzettend belangrijk. Bereken je onderhoud en maak een eetschema +/- 500 kcal daaronder. 1x per week wegen en zo je eigen onderhoud ontdekken. Mijn onderhoud is volgens de formules 3100 kcal per dag maar ik blijf op gewicht als ik 2700 kcal eet. Hier moet je dus je weg in vinden. Waar ik ook veel aan heb gehad is contact met Justin Kames van schemaatje.nl. Misschien een idee om eens naar te kijken ;). En vooral niet te snel willen. Succes.

Het is 'heel' simpel. Bereken je onderhoud, ga hier 500 kcal onder zitten. Geen gekloot met voedingsshakes en alles gewoon normaal fatsoenlijk eten. Als je spiermassa wil doen zou ik hoog in je eiwitten gaan zitten, niet kloten met vetvrij eten of wat dan ook. Dat je 5 kg aankwam is omdat je door die shakes wss alles uitpist en geen voeding in je lijf hebt, weeg je je dan als je wel echt voedsel erin hebt zitten weeg je zwaarder. Zelf zou ik krachttraining gaan doen, maar of je cardio doet of kracht, het boeit geen fl**ker als je maar onder je onderhoud zit.
dankje wel voor je reactie! maar als ik op dit gewicht (117) krachttraining doe word ik dan geen beest?
dat wil ik absoluut niet ik persoonlijk vindt dat niet mooi,beetje strak is voor mij genoeg

dankje wel voor je reactie! maar als ik op dit gewicht (117) krachttraining doe word ik dan geen beest?
dat wil ik absoluut niet ik persoonlijk vindt dat niet mooi,beetje strak is voor mij genoeg

Tis mij nog niet gelukt haha XD dus zou me er niet teveel zorgen over maken.

Terug
Naar boven