XXL Nutrition

Adviezen/ tips

Anh

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m61
Hoihoi,

Ik ben nu aan mn 3e week begonnen om op onderhoud te eten (2160 kcal).
Dit gaat goed, blijf stabiel :) Voel me ook veel fitter dan eerst!! (at veel te weinig)
Maar aangezien de zomer er nu aan gaat komen lijkt t me verstandig om te gaan cutten.
Maar lees soms wat tegenstrijdige dingen.

Raden jullie aan om gewoon op onderhoud te blijven eten en het verschil te creeeren door cardio erbij te doen? Zoja, hoeveel cardio per week? Ik fiets ook 3 keer per week naar mn werk (heen en terug bij elkaar 40 min) mag ik dat dan ook mee tellen als "cardio" of moet het aansluitend aan de krachttraining?
Of raden jullie aan om ongeveer 200 kcal onder onderhoud te gaan eten?

Bedankt alvast!!

met 200 kcal onder onderhoud duurt t erg lang voor je ook maar iets van resultaat zal zien. die 3x naar je werk fietsen kan je ook meetellen als cardio al zal 40 minuten fietsen geen 100'en kcal verbranden maar elk beetje helpt :).
je kan ook 200 onder je onderhoud eten en dagelijks nog een halfuurtje gaan hardlopen als je niet fietst zodat je nog redelijk wat kan blijven eten en je je fit blijft voelen.

Het ligt er natuurlijk aan hoe hard je fietst hoeveel kcals je verbrandt, maar dat kan je idd meetellen als cardio. Ik ben niet zo'n voorstander van veel onder onderhoud eten, liever meer cardio toevoegen. Maar dat komt puur omdat ik mn eten niet wil laten staan :D. 4x cardio per week is perfect imo, het liefst HIIT een half uur na je KT. En post je voedings- en trainingsschema anders eens als je daar nog twijfels over hebt.

Maar dat komt puur omdat ik mn eten niet wil laten staan :D. .
Precies... het heeft dus heel veel met persoonlijke voorkeur te maken.
Ik vind het veel prettiger om wat minder te eten dan veel te moeten cardioën
Heb ik een beetje weinig tijd voor.
Al zal het natuurlijk in de maanden vlak voor een wedstrijd toch wel moeten ;)

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt allemaal!!

---------- Toegevoegd om 09:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:11 ----------

Precies... het heeft dus heel veel met persoonlijke voorkeur te maken.
Ik vind het veel prettiger om wat minder te eten dan veel te moeten cardioën
Heb ik een beetje weinig tijd voor.
Al zal het natuurlijk in de maanden vlak voor een wedstrijd toch wel moeten ;)

Hoeveel eet jij onder je onderhoud? En hoevaak doe je cardio per week? :)

ik zit momenteel ongeveer op onderhoud(denk ik), ik blijf min of meer op hetzelfde gewicht.
Ik doe 5 keer per week pittige krachttraining.
en warm dan telkens op met 5 min hardlopen op de band... (telt dat als cardio?)
verder doe ik helemaal geen cardio voorlopig.

• Topic Starter Topic Starter
ik zit momenteel ongeveer op onderhoud(denk ik), ik blijf min of meer op hetzelfde gewicht.
Ik doe 5 keer per week pittige krachttraining.
en warm dan telkens op met 5 min hardlopen op de band... (telt dat als cardio?)
verder doe ik helemaal geen cardio voorlopig.

So! Goed bezig hoor!! :)

Terug
Naar boven