AndroidHealthClinic

Advocaat Enait loopt boos weg uit Pauw en Witteman

Als je ervoor kiest om in een Westers land te wonen, dan moet hij of zij zich aanpassen naar de normen en waarden die in dat betreffende land gelden. Welke religie de persoon in kwestie heeft doet er niet toe, in Nederland sta je op voor een rechter, schud je een vrouw de hand. En als je daarmee niet kunt leven dan pak je spullen en vertrek naar een land waar het wel wordt geaccepteerd.

Ik ga toch ook niet tegen de deur liggen te rammelen als ik in een islamitisch land ben terwijl het gebed plaats vindt. En waartoe een multiculturele samenleving lijdt, kijk maar eens naar de VS.

Nog een voorbeeld van de knuffelpolitiek in Europa: Moslims betalen geen rente bij de banken in Duitsland, is in strijd met hun geloof, ik bedoel waar zijn we nu mee bezig :scratch: . Iedere Duitse staatsburger betaalt zich blauw en Ali en Mohammed omdat ze moslim zijn niet...

Moslims die zich aanpassen naar de Westerse normen, prima van mij mag je blijven, kun je dat niet dan...

Tuurlijk werkt een multi culti niet. Bewijs wordt al 1000-en jaren gegeven.

Er zijn er tig die niet eens met hun eigen buurman overweg kunnen, laat staan iemand met een ander kleurtje, taaltje, gebruiken en cultuur.

Ik ga me niet druk maken, zolang ik er geen last van heb. Heb ik er wel last van zeg ik er wel iets van. Die Enait is gewoon een rare vogel met een grote mond en die graag op tv is.

Ik dacht dat dat een links programma was met linkse presentators, maar één van de twee gelooft blijkbaar niet in de multiculturele samenleving, interessant om weten.

Dit stukje tv bewijst overigens gewoon dat moslims lange tenen hebben en geen kritiek/tegenspraak dulden.

Ik ben ook tegen die mutsjes.. maar als je als neutrale toeschouwer luistert zit die moslim veel beter in de discussie en wint hij het dik van JP. JP zit juist te provoceren door het stellen van steeds dezelfde vraag. Dat is trouwens een hele bekende interview techniek om mensen dingen te laten zeggen die ze niet willen. Doordat je steeds dezelfde vraag geeft raak je geirriteerd en ga je steeds je antwoord iets aanpassen.
Dit vind ik een beetje onzinnig klinken. Dan antwoord je gewoon 'ik heb die vraag reeds beantwoord, ik ga mezelf niet herhalen. Moeilijk hoor.

Als je ervoor kiest om in een Westers land te wonen, dan moet hij of zij zich aanpassen naar de normen en waarden die in dat betreffende land gelden. Welke religie de persoon in kwestie heeft doet er niet toe, in Nederland sta je op voor een rechter, schud je een vrouw de hand. En als je daarmee niet kunt leven dan pak je spullen en vertrek naar een land waar het wel wordt geaccepteerd.

Ik ga toch ook niet tegen de deur liggen te rammelen als ik in een islamitisch land ben terwijl het gebed plaats vindt. En waartoe een multiculturele samenleving lijdt, kijk maar eens naar de VS.

Nog een voorbeeld van de knuffelpolitiek in Europa: Moslims betalen geen rente bij de banken in Duitsland, is in strijd met hun geloof, ik bedoel waar zijn we nu mee bezig :scratch: . Iedere Duitse staatsburger betaalt zich blauw en Ali en Mohammed omdat ze moslim zijn niet...

Moslims die zich aanpassen naar de Westerse normen, prima van mij mag je blijven, kun je dat niet dan...

Eens, eens, eens! Maar dat dikgedrukte stuk.. Meen je dat nou? Heb je een bron? :eek:

Ik dacht dat dat een links programma was met linkse presentators, maar één van de twee gelooft blijkbaar niet in de multiculturele samenleving, interessant om weten.

De Vara is wat je zou kunnen noemen een linkse omroep ja maar in dat programma is het mij nu nooit opgevallen dat ze daar 'last' van hebben. Witteman is wellicht aantoonbaar links maar hij is professioneel genoeg om wie dan ook kritisch aan te pakken. Ik krijg zelfs de indruk dat hij linkse types harder aanpakt, kritischer benaderd en doortastender ondervraagt.

Het idee dat Pauw ook maar een klein beetje links zou zijn, ook voor deze uitzending, geeft alleen maar aan dat mensen maar wat roepen uit een behoefte alles in links - rechts blokken in te delen.

Tuurlijk werkt een multi culti niet. Bewijs wordt al 1000-en jaren gegeven.

Er zijn er tig die niet eens met hun eigen buurman overweg kunnen, laat staan iemand met een ander kleurtje, taaltje, gebruiken en cultuur.

Ik ga me niet druk maken, zolang ik er geen last van heb. Heb ik er wel last van zeg ik er wel iets van. Die Enait is gewoon een rare vogel met een grote mond en die graag op tv is.

Tsja, je kan zo hard roepen als je wilt dat multiculti niet werkt. Maar de realiteit blijft toch dat we in een multiculti samenleving wonen.
In plaats van hard roepen kan je dan ook proberen om de samenleving zo goed mogelijk te laten werken... Of niet?

@Big T. pauw heeft ook hele tijd voor de commercielen gewerkt. Wat dan weer de omroepen zijn waar het meeste "rechtse" geluid vandaan komt.

Laatst bewerkt:
Enait op zich is natuurlijk amper een bewijs te noemen van de houding van moslims in het algemeen. Net zo min als Mohammed B exemplarisch is voor het moslimsgedachtegoed. Wilders wil dat wel graag doen geloven en heeft Mohammed B. zelfs opgeroepen als getuige in zijn strafproces. Misschien voer voor een nieuwe thread.

Zelfs de Telegraaf doet meer de best dit soort berichten beter te duiden.

Die moslims betalen uiteindelijk net zo veel als de rest van de Duitse burgers hoor, het heet alleen geen 'rente'. Jij denkt dat Duitse bankiers linkse van de pot gerukte knuffelberen zijn of zo?

In plaats van hard roepen kan je dan ook proberen om de samenleving zo goed mogelijk te laten werken... Of niet?
Lijkt me lastig als je al niet gelooft dat het mogelijk is.

Een multiculturele samenleving (en dan bedoel ik echt 100%) is inderdaad een utopie. Het mooie aan culturen is juist dat ze er zijn, ipv dat het 1 grote grijze soep is. Mengen van culturen maakt dat de sterkste overheerst en de anderen kapot gaan. Daarom geloof ik ook niet in zo'n samenleving. Culturen bestaan in verschillende landen, en op die manier werkt het ook het beste. Probeer ze te forceren in 1 land en het gaat botsen en voor problemen zorgen. Een soort 'gouden middenweg' is dat er echt parallelle samenlevingen gevormd worden om die multicultuur toch enigszins te realiseren (denk aan Chinatown, Little italy etc...)

Nogmaals, een perfecte multiculturele samenleving bestaat niet en zal nooit bestaan. Elk land heeft een eigen hoofd-cultuur en dat is altijd zo geweest en zal altijd zo zijn.

Je zou bijna denken dat deze man ons allemaal voor de gek houd en zich zo raar gedraagt maar nee hij is serieus...

Precies, een multiculturele samenleving is niet voor iedereen hetzelfde. Een perfecte blending van culturen zonder afscheiding is natuurlijk een utopie maar in tegenstelling tot wat RichardV beweert bewijzen de afgelopen duizenden jaren dat het vaak wel kan. We hebben het hier dan ook eigenlijk helemaal niet over een multiculturele samenleving in de algemene zin van het woord maar feitelijk hebben we het over de vraag of de Islamitische cultuur verenigbaar is met de Westerse en dan wel in welke mate?

Heb deze man aantal malen gesproken op de Erasmus Uni, een rustig en intelligent persoon maar wel één met een vergaande ideologie.

Het mooiste is dat hij in zijn gewaad de unigym betrad maar door de grote stankontwikkeling als gevolg van zijn weinig geventileerd outfit vriendelijk werd verzocht terug te komen in normale sportkleding :roflol:

Tsja, je kan zo hard roepen als je wilt dat multiculti niet werkt. Maar de realiteit blijft toch dat we in een multiculti samenleving wonen.
Dat kan, sterker nog dat móet, maar daarom kan je wel van mening zijn dat de multiculturele samenleving niet werkt.

Haatbaard

Die moslims betalen uiteindelijk net zo veel als de rest van de Duitse burgers hoor, het heet alleen geen 'rente'. Jij denkt dat Duitse bankiers linkse van de pot gerukte knuffelberen zijn of zo?

Uiteraard, maar er wordt wel wéér een uitzondering gemaakt.

Het mooiste is dat hij in zijn gewaad de unigym betrad maar door de grote stankontwikkeling als gevolg van zijn weinig geventileerd outfit vriendelijk werd verzocht terug te komen in normale sportkleding :roflol:

Deed hij dat ook?

---------- Toegevoegd om 17:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:10 ----------

Uiteraard, maar er wordt wel wéér een uitzondering gemaakt.

Ja, door de vrije markt. Die banken boren gewoon een nieuwe markt aan, ik zie het probleem niet. Anders gingen ze huren of kochten ze een huis bij een Islamitische hypotheekverstrekker.

Wat een malloot man, waarom zou je in zo'n gewaad willen sporten :roflol:

Terug
Naar boven