AndroidHealthClinic

Affiliates gezocht voor nieuwe, grote maar onbekende site

WWWilco

Advanced Bodybuilder
Waardering
71
Ik heb onlangs een nieuwe website online gezet waar je bestanden kan uploaden. Die kun je zelf weer downloaden en andere kunnen dat ook als ze de juiste URL weten.

Het werkt dus ongeveer net zo als Hotfile of Megaupload. Ik heb de limieten echter wat ruimer ingesteld en sta gebruikers toe 1 GB per file (max. 5 files) te uploaden en max. 5 bestanden per dag te downloaden (dit kan ik elk moment verlagen of verhogen) zonder wachttijden, premium accounts of betaalde extras. Ik sta alleen hot linken niet toe want mijn idee is om dit alles volledig te financieren met advertenties (zat zelf te denken aan iets AdSense op de downloadpagina's).
De website heb ik de afgelopen maanden zelf geprogrammeerd (PHP/CSS/MySQL/Ajax) en het design heb ik laten maken door een bevriende designer. Naast de voorkant is er nog een backend waar ik alle uploads, downloads, abuse meldingen etc. zie. Ik heb het zo opgezet dat het zoveel mogelijk onderhoudsvrij is en zonder tussenkomst van mij of iemand anders kan draaien.

De website draait ondertussen al een paar weken probleemloos (de site is dus al helemaal af). De server heeft een 100 Mbit verbindingen, ik heb nog 5400 GB harddisk ruimte over en verder onbeperkt dataverkeer. Het enige waar het aan schort is bezoekersaantallen...
Ik zit zelf te denken aan een beperkt aantal affiliates die dingen uploaden naar mijn site en ervoor zorgen dat andere mensen dit weten en kunnen downloaden. Op de downloadpagina komen dan de ads te staan. Heb je interesse of idee-en stuur een PM, uiteraard krijg je dan een deel van de opbrengsten.

Dropbox werkt ook goed en zit ook geen beperking aan.
Kan je wel hotlinken en ook je computers synchroniseren, en dan is ook alles encrypted.

Affiliate marketing gebruik je normaal toch alleen met normale producten? Omdat je dan een duidelijk omzet plaatje hebt?

Ik snap niet helemaal hoe je dat voor je ziet bij een gratis downloadsite.

Wat gewoon essentieel is voor een goede up- en downloadsite is om te zorgen dat jij de bestanden er op hebt staan die mensen willen downloaden. Door te vervolgens die troep op bekende sites neer te zetten ga je mensen krijgen.
Een andere manier is contact opnemen met muziek/film/art blogs zodat zij bij jou gaan uploaden.
Daarnaast heb je ook upload sites waarbij je automatisch upload op meerdere sites. Daar zou je ook contact mee op kunnen nemen om daar een plek te krijgen.

Terug
Naar boven