XXL Nutrition

afgelopen 3 maanden geen vooruitgang hoe kan dit?

imbaws

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m78
Massa
76kg
Vetpercentage
15%
Wat is je doel en welke sport doe je?

Als je niet aankomt betekent het dat je op onderhoud eet. Wil je groeien dan moet je (iets) boven onderhoud zitten. Zou dan 200-300 Kcal (50-75g) extra koolhydraten eten. Eiwitten zijn krijg je sowieso al genoeg met meer dan 3g/kg. Welk merk Whey gebruik je?

• Topic Starter Topic Starter
ik doe kracht training en wil graag meer massa opbouwen, ik gebruik whey van xxl nutrition

Laatst bewerkt:
Goed op onderhoud gegeten! Knap hoor!

Maareh, misschien toch eens je trainingsschema bekijken en wat meer gaan eten.

Ok, dan dus meer gaan eten totdat je merkt dat je wel aankomt. Het tempo heb je zelf in de hand: eet je veel meer dan krijg je makkelijker meer spiermassa, maar ook meer vet; doe je het rustiger aan dan gaat spiermassa iets langzamer maar hou je je vetpercentage wel onder controle.

Ik eet al veel naar mijn idee want ik eet ook al 500 kcal boven mijn behoefte

Niet dus. Niet aankomen = niet boven behoefte eten. Je kunt je behoefte sowieso niet exact berekenen, daarvoor hangt het van veel te veel dingen af. Als je niet meer wilt eten kun je ook minder bewegen, dan breng je je behoefte omlaag en kom je ook aan.

En helpt het ook als ik om de zoveel tijd van schema wissel? Want ik zit nou ook alweer een tijdje met het zelfde schema

Nee. Als je variatie nodig hebt om gemotiveerd te blijven moet je het doen, maar verder helpt het niet om van schema te verander (al moet je schema op zichzelf natuurlijk wel goed zijn).

harder trainen en kcals uppen?

wat is je schema?

Ik zit al meer dan een jaar vast op 80-82 kilo ik train hard maar met hard trainen kom je er alleen niet ben nu met voeding bezig en verwacht binnenkort wel wat resultaat :)

Mijn schema is:
Borst/bicep: bench press, incline dumbell press, dumbell flyes, cable crossover, chest drips, small en wide grip barbell curl, hammer curl, concentration curl.
rug/tricep: pull ups, tbar row, barbell bent over row, straight arm pulldowns, tricep robe pulldown, small grip bench, skullcrushers, tricep extension.
benen/schouders: sqauts, lunges, leg curl, calf raises, militairy press, side raises, upright row, reardeltoid machine, external rotation cuffs

Veel te veel oefeningen, vooral biceps en triceps. Als je wel zou groeien zou je een curlbro worden. 1 of 2 bi- triceps oefeningen is genoeg.

error 404 deadlifts not found.

there's your problem.

Nee. Als je variatie nodig hebt om gemotiveerd te blijven moet je het doen, maar verder helpt het niet om van schema te verander (al moet je schema op zichzelf natuurlijk wel goed zijn).

Variatie is 1 van de belangrijkste peilers van de sportfysiologie, dacht ik.

Nee. Door te veel te variëren met oefeningen en schema's val je steeds terug op neurologische adaptatie (4 weken). Als je dus om de 4 weken je schema verandert maakt je nooit vooruitgang. Pas na die 4 weken van neurologische adaptatie zal krachttraining spiergroeei stimuleren. Je moet dezelfde kernoefeningen blijven doen en hoogstens volume en intensiteit aanpassen (een maandje 5x5 gaan doen bij een plateu).

(hoe komen mensen toch aan deze bro-science?)

En ook dat is bro-science.

Variatie is alleen goed tegen verveling, meer niet. Het is nergens goed voor om een schema te veranderen, zeker niet als je er goed op gaat.
Maar veel variëren maakt verder voor de spieren geen ruk uit.
De sleutel voor spiergroei is intensiteit oftewel de mate van volume x weerstand bij de contracties, meer niet.

kcal overschot dagelijks = aankomen, ongeacht vet/spier massa. als nu claimt 500kcal meer te eten en niks aankomt. is het getal waar je nu op zit je nieuwe onderhoud. gooi er nog 500kcal bovenop.

variëren wordt overschat, denk je dat alle powerlifters ineens gaan cable flyen en leg pressen 3 maanden lang

Terug
Naar boven