MuscleMeat

Afspeelprobleem DVD

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Iemand bekend met dit probleem: de DVD's die ik van usenet haal spelen prima af op PC maar op de playstation II en bepaalde DVD spelers blijft het beeld/geluid soms hangen en komt uiteindelijk het bericht 'kan disc niet lezen'.

Heeft dit te maken met een soort beveiliging of zitten er fouten in? En welke DVD spelers hebben dit probleem niet, want als ik straks een nieuwe speler koop wil ik het niet weer hebben natuurlijk.

Hmm heb vroeger ook ook problemen gehad met gedownloade DVD"s van nieuwsgroepen. Bij mij lag het aan me dvd speler. Heb nu een andere simpele dvd speler en die doet het prima. Maar ik zou je niet kunnen zeggen welke goed is en welke niet...

Kan hooguit aan de gebruikte media liggen. Welk merk gebruik je? Kan zijn dat de mediacode is veranderd en dat je nu DVD's brandt die niet door alle spelers goed gelezen kunnen worden.

• Topic Starter Topic Starter
Kan hooguit aan de gebruikte media liggen. Welk merk gebruik je? Kan zijn dat de mediacode is veranderd en dat je nu DVD's brandt die niet door alle spelers goed gelezen kunnen worden.
Ik brand momenteel op RICOH DVD+R 1-16x, binnenkort ga ik over op maxell dvd+R 1-16x. Heb een aantal 100 stuks verpakkingen gekocht (ongeveer 6-8 maanden geleden denk ik) heb ook nog liggen van emtec, philips en platinum. Sowieso lijkt playstation supergevoelig voor zelfgebrande dvd's maar ook op een andere player had ik soms problemen met blijven hangen. Op de brander zelf op pc spelen ze gewoon probleemloos af, toch vreemd :dunno:

Mijn PS speelt gewoon alles.. Heb je al een andere type DVD gebruikt? Gebruik je ook dezelfde software?

PS2 is ook al wat ouder weer om DVD's af te spelen, de nieuwere generatie drives zullen dit probleem niet hebben denk ik
T'is net zoals de oude generatie discmans, die kunnen nu ook bepaalde CD's niet lezen

PS2 is ook al wat ouder weer om DVD's af te spelen, de nieuwere generatie drives zullen dit probleem niet hebben denk ik
T'is net zoals de oude generatie discmans, die kunnen nu ook bepaalde CD's niet lezen

Ik heb een dvd speler uit het jaar 0 en die speelt ALLES. Hoe vernuftiger een dvd speler wordt en daardoor dus ook sneller, des te sneller zal hij bepaalde dvd's niet kunnen lezen. CD/DVD spelers die net uit waren zijn vaak de beste, omdat deze met een bepaalde speed lezen waardoor ze alles kunnen lezen (mits ze voor + en - etc. gemaakt zijn natuurlijk).

Wat betreft T zijn probleem...het ligt denk ik aan je dvd zelf. Probeer maar eens een ander merk en brand die maar eens op een vele lagere speed. That should do the trick!!

heb je die films zelf gebrand en omgezet met 1 of andere converter?
zoja: welke converter heb je gebruikt?

Koop een DVD speler van enkele tientjes en gebruik platinum.
Met die schijven nog nooit problemen gehad dit in tegenstelling tot princo, arita en philips

Kan je brander ook DVD-R branden, dus - ipv +? Ik heb zelf gemerkt dat redelijk veel dvd spelers moeite hebben met DVD+R schijfjes, Playstations staan daar ook om bekend, die spelen nauwelijks spellen die gebackupt zijn op DVD+R. Mijn zwager die ook veel dvd's brand, brandde vroeger ook op DVD+R schijfjes, maar als hij ze dan uitleende bijvoorbeeld deden ze het vaak niet. Sinds hij DVD-R schijfjes gebruikt heeft hij nooit meer problemen daarmee.

Mijn PS speelt gewoon alles.. Heb je al een andere type DVD gebruikt? Gebruik je ook dezelfde software?
Ik heb het volgens mij ook al gehad met andere merken, maar ben niet zeker. Ik zal dezelfde film nog eens branden op een ander merk en kijken of het probleem blijft. De software is Nero 6 (denk ik toch, het is die interface met kleurtjes en ronde hoeken, je kan dan kiezen uit een menu aan de linkerkant om naar Nero Express te gaan).

Ik heb een dvd speler uit het jaar 0 en die speelt ALLES. Hoe vernuftiger een dvd speler wordt en daardoor dus ook sneller, des te sneller zal hij bepaalde dvd's niet kunnen lezen. CD/DVD spelers die net uit waren zijn vaak de beste, omdat deze met een bepaalde speed lezen waardoor ze alles kunnen lezen (mits ze voor + en - etc. gemaakt zijn natuurlijk).

Wat betreft T zijn probleem...het ligt denk ik aan je dvd zelf. Probeer maar eens een ander merk en brand die maar eens op een vele lagere speed. That should do the trick!!
Ik zal zoals gezegd eens proberen met een ander merk. Wat je daar zegt over die snelheid klinkt interessant! Ik brand inderdaad altijd op de hoogste snelheid, nooit gedacht dat dat fouten zou kunnen opleveren eigenlijk? Als dat zo is moet ik maar eens proberen op een lagere snelheid dan...

heb je die films zelf gebrand en omgezet met 1 of andere converter?
zoja: welke converter heb je gebruikt?
Ik heb gewoon de data zip files gedownload van nieuwsgroepen, gerepareerd en dan uitgepakt (zijn dan DVD bestanden). Daarna brand ik ze met Nero.

Koop een DVD speler van enkele tientjes en gebruik platinum.
Met die schijven nog nooit problemen gehad dit in tegenstelling tot princo, arita en philips
Ik heb ooit zo'n goedkope DVD speler gekocht, die had het al veel minder dan de PSII maar bij sommige films had ik toch nog problemen. Die speler is nu echter weer stuk gegaan, goedkoop = duurkoop.

Kan je brander ook DVD-R branden, dus - ipv +? Ik heb zelf gemerkt dat redelijk veel dvd spelers moeite hebben met DVD+R schijfjes, Playstations staan daar ook om bekend, die spelen nauwelijks spellen die gebackupt zijn op DVD+R. Mijn zwager die ook veel dvd's brand, brandde vroeger ook op DVD+R schijfjes, maar als hij ze dan uitleende bijvoorbeeld deden ze het vaak niet. Sinds hij DVD-R schijfjes gebruikt heeft hij nooit meer problemen daarmee.
Geen idee, op de brander staat alleen DVD +R DL. Volgens mij zijn de schijfjes die ik koop ook DVD+R, heb het verschil met DVD-R ook nooit goed begrepen :dunno:

ik dacht juist dat dvd-r minder goed werd gelezen.

Geen idee, op de brander staat alleen DVD +R DL. Volgens mij zijn de schijfjes die ik koop ook DVD+R, heb het verschil met DVD-R ook nooit goed begrepen :dunno:

Ok, dan kan je denk ik alleen DVD+R branden. Als jij dvd's van iemand anders krijgt/leent en die is DVD-R, doen die het dan wel goed? En anders, ken je niemand die een DVD*R brander heeft? Misschien kan je eens via zijn/haar brander een filmpje branden op een DVD-R en kijken of jouw dvd speler hem dan wel afspeelt. Als dit dan wel goed werkt, denk ik dat het echt ligt aan het feit dat het DVD+R schijfjes zijn. Dan hoef je alleen een nieuwe brander te kopen, dat is een stuk goedkoper dan een nieuwe DVD speler.

Dus er zijn - en + branders? Dat is ook om het gemakkelijker te maken voor iedereen zeker??? Ik zal één en ander uitproberen, houd jullie op de hoogte.

Dus er zijn - en + branders? Dat is ook om het gemakkelijker te maken voor iedereen zeker??? Ik zal één en ander uitproberen, houd jullie op de hoogte.

Ja klopt :) Vroeger had je branders die alleen + konden branden en weer anderen konden alleen - branden. Tegenwoordig kunnen de meeste branders beide formaten wel aan.

Nieuwe drives hebben een fijnere betere laser waardoor ze sneller kunnen lezen, als er krassen/onduidelijkheden zijn dan zal de drive automatisch zijn snelheid verlagen.
Dit is zo met low budget DVD's die hier al een paar jaren in mn kast liggen en die ik in mn laptop steek: eerst leest ie snel tot hij een minder kwalitatieve zone tegenkomt, dan vertraagt de snelheid van pakweg 250kb/s naar zo'n 50 bytes in het slechtste geval.

@ Big T ivm snelheid van schrijven:
De brandprogrammas zoals nero werken met buffers, zodat de drive altijd data heeft om te schrijven. Het zou wel kunnen dat je drive in je PC het iets minder doet als hij zich moet rushen aan de hoogste snelheid, probeer eens met een 2 tot 4x speed.
Met nero zet ik trouwens ook atlijd "verify written data" aan, dit maakt het brandproces enigzinds langer maar dan ben je wel 99% zeker dat alles correct is weggeschreven.

De brander die ik nu heb is denk ik iets ouder dan een jaar, zou dat veel verschil maken met de huidige?

Die ps II is zeker al 5j oud.

De brander die ik nu heb is denk ik iets ouder dan een jaar, zou dat veel verschil maken met de huidige?

Nah, de brander is modern genoeg. Mochten er DVD's zijn die hij niet aankan zal nero wel n fout geven ("illegal medium", of iets dergelijks)

PSII's (de oude, grote) hebben nog steeds dezelfde drives dan de hele eerste serie, enkel die nieuwe generatie ps2's hebben een nieuwere drive (die platte)

Laatst bewerkt:

Nee die brander zou in principe modern genoeg moeten zijn, alleen vind ik het dan vreemd dat hij geen + en - kan branden.

K, tnx. Misschien kan hij wel - branden maar ik weet niet hoe dat te controleren is.

Heeft iemand goede ervaringen met DVD spelers qua merk/model? Het liefst kies ik voor sony omdat ik er goede ervaringen mee heb, alleen hun dvd players lijken gemaakt om alleen legale dvd's af te spelen ofzo?

Terug
Naar boven