Fitness Seller

Afspeelprobleem DVD

K, tnx. Misschien kan hij wel - branden maar ik weet niet hoe dat te controleren is.

Heeft iemand goede ervaringen met DVD spelers qua merk/model? Het liefst kies ik voor sony omdat ik er goede ervaringen mee heb, alleen hun dvd players lijken gemaakt om alleen legale dvd's af te spelen ofzo?

Praktisch al mijn dvd's zijn zelf gemaakt, en ze spelen prima op mijn sony HDD recorder, PS2, en 2 sony vaio's

Ik heb zelf de Sony DAV-S400, is zo'n set met dolby surround speakers erbij. Speel eigenlijk alleen maar back-ups af, nooit problemen ermee. Heb hem toen eigenlijk gekocht omdat hij flink in de aanbieding was :D

• Topic Starter Topic Starter
Praktisch al mijn dvd's zijn zelf gemaakt, en ze spelen prima op mijn sony HDD recorder, PS2, en 2 sony vaio's
- Is die PS2 een groot/oud model of klein/nieuw?
- Op welke snelheid brand je je dvd's en met welk programma/merk dvds?

Ik ga straks die film van gisteren nog eens bekijken op de ps2, is nu gebrand op een maxel disk dus we zien wel.

Net het programma DiskSpeed gedraaid:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Is dat niet wat traag? Iemand die hier wat over kan zeggen ???

zeker traag ,branden moet toch wel zeker op 10-16 x speed kunnen.

Na dezelfde film op maxel disk gebrand te hebben was het probleem minder aanwezig maar toch stotterde het beeld op een bepaald moment. De media lijkt dus deels de oorzaak maar haalt het probleem niet volledig weg. Ik zal de brandsnelheid nog eens wat verminderen, iemand een idee wat een goede snelheid is?

- Is die PS2 een groot/oud model of klein/nieuw?
- Op welke snelheid brand je je dvd's en met welk programma/merk dvds?

Ik ga straks die film van gisteren nog eens bekijken op de ps2, is nu gebrand op een maxel disk dus we zien wel.

Een stokoude zwarte doos ;)
Ik brand met Nero 7 light, op 4x speed op DVD's van TDK ([Link niet meer beschikbaar])

Aha ik op 16x speed, daar zit dus een verschil.

Na dezelfde film op maxel disk gebrand te hebben was het probleem minder aanwezig maar toch stotterde het beeld op een bepaald moment. De media lijkt dus deels de oorzaak maar haalt het probleem niet volledig weg. Ik zal de brandsnelheid nog eens wat verminderen, iemand een idee wat een goede snelheid is?

Ik heb altijd "Verbatim DVD+R 16x Taiyo Yuden DVD's" die ik op 4 speed schrijf, ondanks dat mijn Plextor max 16 speed kan, en heb nooit geen problemen. Ook niet als ik voor andere mensen dvd's moet branden.

Gek dat iedereen voor een lage schrijfsnelheid kiest, is dat bewust vanwege die problemen of gewoon omdat het niet snel hoeft?

ik brand gewoon op 12 speed op aritas heb nog nooit problemen gehad en heb er denk ik toch al zo'n 1000 gebrand.

Gek dat iedereen voor een lage schrijfsnelheid kiest, is dat bewust vanwege die problemen of gewoon omdat het niet snel hoeft?

Sony is een goed merk qua dvd / cd spelers. In de bekendere dj apparatuur, denk aan de CDJ 1000's en DVDJ 1000 van pioneer gebruiken ook sony cd spelers. Overigens is het echt aan te raden om op een low speed te branden. Veel mensen weten dit niet maar om overslaan / vastlopers te voorkomen moet je op een low-speed branden.

Hangt van de media af. Mijn oude Verbatims brandde ik gewoon op 16x zonder problemen, sinds Verbatim een andere mediacode heeft kan ik beter op een lagere snelheid branden.

Consoles zijn ieder geval kieskeuriger met bepaalde media dan losse DVD-spelers maar het kan ook zijn dat die PS2 een gare laser heeft.

Ik brand ook altijd op een lage snelheid, meestal 4x ofzo. Je zou zonder problemen op 16x moeten kunnen branden, maar ik heb geleerd dat dit niet altijd zo is. Grotere kans op disc errors.

Terug
Naar boven