AndroidHealthClinic

afvallen zonder spiermassa te verliezen

anoniempje92

Novice
uitgeschakeld
Waardering
0
ik ben ongeveer een jaar bezig met krachttraining en ik heb er best veel spiermassa bij gekregen. Alleen heb ik nog steeds veel vet, vooral bij mn buik en benen. Hierdoor ziet het er uiteindelijk niet uit zoals ik wil. Ik wil dus graag weten hoe ik van dat vet af moet komen zonder al te veel spiermassa te verliezen. Moet ik alleen cardio doen of kan ik daarnaast gewoon krachttraining blijven doen?

Zoek eens op het woord "cutten", bekijk de sticky's nog eens goed, en je hebt het antwoord op al je vragen.

In het kort:

- voedingsschema op onderhoud (net zoveel eten als je verbrandt)
- Je gaat het verschil maken met cardio trainingen, dus je eet op onderhoud bijv 3000 kcal's. Nu ga bijv. 3x in de week een half uurtje (liefst na je krachttraining of op lege maag) cardio'en. Hierbij zul je ongeveer 500 kcal's per keer verbranden.

Je zult hierdoor dus gaan afvallen, je krijgt 3000 kcal's binnen, maar je verbrand er op cardio dagen 3500. Op deze manier zul je amper spiermassa verliezen. Gaat het je niet snel genoeg, ga dan nog 500 kcal's minder eten. De kans dat je spiermassa gaat inleveren wordt zo wel ietsje groter.

Krachttraining blijf je er uiteraard gewoon bij doen, om geen massa te verliezen.

+ de nodige BCAA's zijn ook belangrijk

+ de nodige BCAA's zijn ook belangrijk

Als je voldoende eiwit neemt krijg je al voldoende binnen en voegen BCAA's niets toe.

---------- Toegevoegd om 12:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:59 ----------

ik ben ongeveer een jaar bezig met krachttraining en ik heb er best veel spiermassa bij gekregen. Alleen heb ik nog steeds veel vet, vooral bij mn buik en benen. Hierdoor ziet het er uiteindelijk niet uit zoals ik wil. Ik wil dus graag weten hoe ik van dat vet af moet komen zonder al te veel spiermassa te verliezen. Moet ik alleen cardio doen of kan ik daarnaast gewoon krachttraining blijven doen?

Krachttraining is DE grootste factor voor spierbehoud, dus altijd KT blijven doen !!

stickies

Terug
Naar boven