Fitness Seller

alcohol pads goede anti infectie middel tegen injecteren?

Ik gebruik Cutisoft wipes, deze worden ook in de nederlandse ziekenhuizen gebruikt. Kun je voor 3 euro nog iets bij elke apotheek in NL halen, 100 stuks.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Like
Waarderingen: REJ
Bij bloedafnemen bij de prikpoli desinfecteren ze nog steeds mn arm. Ik zal ze erop wijzen, bespaart hun een hoop geld ! :D

Het verschilt nog per ziekenhuis, in Spaarne Hoofddorp en AMC Amsterdam desinfecteren ze wel. LUMC in Leiden niet meer (bij bloedafnames).

Dus jij loopt met een mondkapje om de hele dag? Raakt niemand aan? Doet overal handschoentjes aan en vervangt deze constant? Zit je in een steriele, perfect geïsoleerde ruimte waar de kans kleiner is enige ziekte op te lopen?
Zo nee? Ben je levensmoe of zo? Als je geen risico hoeft te lopen, dan doe je dat toch niet?

Jouw beredenering..

Ik keek vanuit mijn bronnen, welke gewoon kloppen (en jij geen een tegen argument voor gaf), dus dan is het niet zo gek dat ik denk, wat ik dacht.
Gelukkig zijn er mensen, zoals GewoonDenny, die dat inzien en uitleggen waarom hij het er niet mee eens is. In tegenstelling tot jij dus :)
Ja want de zaken die je opsomt zijn net zo ingrijpend in je dagelijks leven als een steriele swipe over je injectplek halen voor je de naald zet...

Ja want de zaken die je opsomt zijn net zo ingrijpend in je dagelijks leven als een steriele swipe over je injectplek halen voor je de naald zet...

Punjab vroeg of ik levensmoe ben, omdat ik aangeef dat desinfecteren niet nodig is (nogmaals, ik ging uit van protocol).
Levensmoe.
Niet desinfecteren, omdat er een minimale kans zou kunnen bestaat dat het eventueel een infectie wordt, waarbij er een hele kleine kans bestaat dat je daar aan overlijdt.

Hij desinfecteert zijn injectplek waarschijnlijk alsof zijn leven er vanaf hangt, want tja, als je dat niet doet, dan neem je zo'n risico, dan moet je wel levensmoe zijn. :roflol:

Punjab vroeg of ik levensmoe ben, omdat ik aangeef dat desinfecteren niet nodig is (nogmaals, ik ging uit van protocol).
Levensmoe.
Niet desinfecteren, omdat er een minimale kans zou kunnen bestaat dat het eventueel een infectie wordt, waarbij er een hele kleine kans bestaat dat je daar aan overlijdt.

Hij desinfecteert zijn injectplek waarschijnlijk alsof zijn leven er vanaf hangt, want tja, als je dat niet doet, dan neem je zo'n risico, dan moet je wel levensmoe zijn. :roflol:
ach ja, better be safe than sorry i guess. En ik merk zelf dat als ik een met alcohol doordrenkt watje na de inject op de spot zet de bloeding vele malen minder is. Ook jouw ervaring hell?

ach ja, better be safe than sorry i guess. En ik merk zelf dat als ik een met alcohol doordrenkt watje na de inject op de spot zet de bloeding vele malen minder is. Ook jouw ervaring hell?

Dat zeker, natuurlijk! Het is ook better safe than sorry, zeker omdat het vaker gedaan wordt (waar ik dus in eerste instantie geen rekening mee hield).
Geen ervaring met een alcohol doordrenkt watje, wel met een droog watje.

Ik gebruik Cutisoft wipes, deze worden ook in de nederlandse ziekenhuizen gebruikt. Kun je voor 3 euro nog iets bij elke apotheek in NL halen, 100 stuks.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Gebruik ik ook. Helemaal tevreden over..Niks ondergedoseerd prima Alcohol gehalte:flexgrin:, kortom..Top product niks meer aan doen, wrijven maar;)

Terug
Naar boven