AndroidHealthClinic

Alcohol schadelijker dan heroïne en crack

AdHoc

Huge Freak
15 jaar lid
Waardering
463
Lengte
1m78
Vetpercentage
14%
Alcohol schadelijker dan heroïne en crack

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
LONDEN - Alcohol is schadelijker voor mens en samenleving dan heroïne of crack, als de maatschappelijke kosten van het gebruik worden meegerekend.
De wetenschappers onderzochten niet alleen wat een verslaving met het menselijk lichaam doet, maar berekenden ook de kosten die verslaafden veroorzaken voor onder andere gezondheidszorg en gevangenissen.

Heroïne, crack en methamfetamine zijn de meest dodelijke middelen. Alcolholverslavingen blijken echter het meest schadelijk, als de gevolgen voor gebruiker en samenleving beide worden meegewogen. De wetenschappers hanteerden voor hun berekening een puntensysteem van 0 tot 100. Alcohol scoorde op deze schaal 72 punten, heroïne 55 en crack 54.

Het onderzoek werd gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift The Lancet. (ANP/AFP) 01/11/10 08u12

Dus kindertjes, drugs is nog helemaal niet zo slecht als je wijs wordt gemaakt. :)

Leren lezen jongen :) dan zou je niet zeggen "drugs is nog helemaal niet zo slecht" :)

Er staat duidelijk dat drugs het dodelijkste is (= pretty bad don't you think)?

En de reden dat alcohol zo hoog scoort is door de gevolgen die, vooral, de samenleving ondervindt.

En zo blijkt maar weer hoe hypocriet het cda is.

Wel paddo's verbieden maar alcohol ho maar.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
Leren lezen jongen :) dan zou je niet zeggen "drugs is nog helemaal niet zo slecht" :)

En de reden dat alcohol zo hoog scoort is door de gevolgen die, vooral, de samenleving ondervindt.

Ach, dit is gewoon een simpele manier van een discussie opstarten. Het is nu enkel wachten op de moraalridders. :D

Leer jij je eens verdiepen :) Alcohol niet in de categorie 'drug' plaatsen is een conceptuele fout door maatschappelijke acceptatie. Alcohol is en blijft een drug, om in Nederlandse termen te praten 'Harddrug'. Zowel qua toxiciteit als verslavingsfactor, maatschappelijke problemen nog niet eens meegerekend.

Het is allemaal schadelijk.

En zo blijkt maar weer hoe hypocriet het cda is.

Wel paddo's verbieden maar alcohol ho maar.

Paddo's en andere psychedelica zijn geestverruimend. Iets dat angst opwekt bij een gevestigde orde, stel je voor. Beter de cognitie te vernauwen en versimpelen, zo raakt de herder zijn schapen niet kwijt.

Sinds ik heroine en crack gebruik............

Leer jij je eens verdiepen :) Alcohol niet in de categorie 'drug' plaatsen is een conceptuele fout door maatschappelijke acceptatie. Alcohol is en blijft een drug, om in Nederlandse termen te praten 'Harddrug'. Zowel qua toxiciteit als verslavingsfactor, maatschappelijke problemen nog niet eens meegerekend.

En jij denkt dat ik dat niet wist :D right

Hij maakte zelf al duidelijk dat onderscheid (wat er niet is), ik gaf gewoon een reactie in het verlengde van zijn "redenering".

ol' news...

Alcohol word natuurlijk op veel grotere schaal gebruikt, dat het dan schadelijker voor de samenleving is is niet zo vreemd.

pfoe gelukkig gebruik ik crack ipv alcohol

Wat willen ze nou bereiken met zo'n artikel. Dat we allemaal maar aan de crack gaan ipv alcohol te drinken. Iedere gek kan toch bedenken dat crack gewoon veel erger is. Net als al die mensen die altijd maar zeggen dat alcohol ook gewoon hard drugs is, maar dat het algemeen geaccepteert is en dus vergeten word hoe erg het is bla bla. Ga allemaal lekker snuiven dan! Ik hou het wel bij een drankje als ik uit ga.

ahaa dat word dus aan de drugs in 't weekend .. :o

Ze willen bewijslast leveren? Niet iedere gek kan bedenken dat crack erger is, gezien je zonder bewijslast slechtst je eigen mening (zonder fundamenten) hebt. En wtf heb je daar nou aan? Krijg je dezelfde soort toestanden als met geloof en alles. Meningen zijn statements en statements zijn gebaseerd op feiten of speculaties, anders STFU

rob91 alcohol is ook harddrugs en je redenatie slaat nergens op. Omdat andere mensen het zeggen neem jij meteen aan dat zij aan de coke zitten? En vervolgens doe je toch waar je zin in hebt, met andere woorden je legt de bewijslast naast je neer en blijft bij je eigen punt.

Boeie als je af en toe wat drinkt of blowt of iets. Maar die onwetendheid qua alcohol is triest. Je ziet het bij zoveel mensen, dat het niet eens meer leuk is. Indoctrinatie ftw dan maar?!

Al die zaken/kantoormensen die dagelijks s'avonds een paar drankjes nuttigen:) En dan niet spreken van een verslaving.

Brutale conclusie :roflol:

Wat een onderzoek.

Laatst bewerkt:
Alcohol = Drugs, iemand die anders beweert moet beide maar is tot zich nemen. Overgins denk ik wel dat verschillende drugs ook verschillend werken qua snelheid mbt afhankelijk worden van die drugs, imo is dit een gevaar wat appart beoordeeld moet worden.

Je hebt stoffen, je hebt medicijnen en je hebt drugs. In de kern hetzelfde, alleen het doel is anders. Vandaar ook de verschillende benaming. Ik heb wel eens het idee dat mensen vergeten dat het allemaal stofjes zijn, in plaats van de alcohol ( één stof) - drugs ( alle andere stoffen) vergelijking te maken kun je veel beter kijken naar de eigenschappen van de stof apart. Ook staat drugs enkel in een slecht daglicht, terwijl nader bekeken bijna elke stof ook positieve eigenschappen bevat ( mentaal of fysiek), net zoals medicijnen drugs zijn die je beter laat voelen bij een kwaal of ziekte.

Als ik puur af ga op mijn subjectieve waarneming tijdens het experimenteren met drugs denk ik dat alcohol qua directe aanslag op het lichaam een van de heftigste drugs is die je kunt gebruiken ( crack en heroïne nooit geprobeerd, obv.). Alcohol staat ook bekend als verslavende drug dus daar scoort de stof ook al niet erg goed. Ik kan het me verder niet voorstellen, een verslaving aan alcohol. Alcohol werkt alleen bedwelmend, verder is er geen reet aan.

Terug
Naar boven