MuscleMeat

XTC is veiliger dan sigaretten/alcohol

mijn ervaring is elke week beter, de eerste keer voelde ik niets van XTC...

Nu verschilt het effect van middelen wel van persoon tot persoon, maar dit lijkt me eigenlijk zeer onwaarschijnlijk. In XTC zit nauwelijks wat, vrijwel alle euforie wordt veroorzaakt omdat je je serotonine depots in 1 klap leegtrekt door je eigen anti-stoffen waar die pil de aanleiding voor is.

Coke is totaal iets anders, eerste keren voel je je waarschijnlijk alleen wat nerveus en onrustig. Pas na een aantal keer leer je het waarderen. Dan voel je het echte waanzinnige coke effect. Coke houdt z'n werking, als je veel gaat gebruiken, moet je wel veel meer nemen en komen de negatieve effecten steeds duidelijker naar voren. Dat varieerd van je geirriteerd voelen tot totaale gefliptheid, zware depressie, waan ideeen en psychoses.

En coke roken is iets waar je compleet gek van kunt worden.

Drink gewoon een biertje! :klink: :D

XTC
Serotonine kan in het lichaam opraken. Het lichaam breekt verstuurde serotonine af als deze niet terugkeert naar de eigen neuron.
Uiteindelijk kan er meer serotonine afgebroken worden dan er in de hersenen aangemaakt wordt. Als de voorraad opraakt, in de kans op een depressie groot. Antidepressiva bevatten daarom serotonine.

Er zit echter wel een extra gezondheidsrisico aan het iedere week slikken van XTC. De hersenen zijn na een week nog niet in balans. De hersenstoffen zijn nog niet aangevuld. Dat betekent dat de aanslag op de hersenen zwaarder is. Bovendien, hoe vaker je gebruikt des te groter de kans op schade aan de hersenen.
De kans is groot dat je bij herhaald XTC gebruik depressieve reacties krijgt.

De hersenen van mannen en vrouwen verschillen, hormonen spelen bijvoorbeeld een rol. Uit recent wetenschappelijk onderzoek blijkt dat vrouwen meer risico lopen op hersenschade dan mannen en dat het herstel minder is. Geslacht is één factor, daarnaast spelen andere factoren een rol, zoals natuurlijk hoeveel en hoe vaak je slikt en wat voor doseringen.

Veiliger voor de samenleving misschien. Niet veiliger voor jezelf. Lijkt mij geen pretje om op je 40e al parkinsonisme te hebben.

Nu verschilt het effect van middelen wel van persoon tot persoon, maar dit lijkt me eigenlijk zeer onwaarschijnlijk. In XTC zit nauwelijks wat, vrijwel alle euforie wordt veroorzaakt omdat je je serotonine depots in 1 klap leegtrekt door je eigen anti-stoffen waar die pil de aanleiding voor is.
toch komt het vaak voor, ook geloof ik niet zo veel van dat serotonine leeg raakt omdat:

- sommige een afterglow hebben
- 2de dag is beter
- als je xtc neemt op maandag, dinsdag, woensdag, en donderdag pauze lijkt de magie terug te komen op vrijdag (ook mensen die de magie al lang kwijt waren)

haal ik allemaal van persoonlijke ervaringen van bluelight

Zie je wel dat anabolen niet gevaarlijk is....het staat niet eens in de lijst :D

Wat een gelul dit zeg. 100 maal wordt het tegendeel bewezen, een of ander stel britten voegt een andere variabele aan het onderzoek toe en we geloven ineens allemaal dat het wel meevalt

Whishful thinking

een van de bewezen nadelige gevolgen van xtc: een blijvende (aanzienlijke) meetbare schade aan het geheugen. De samenleving heeft hier weldegelijk last van. Al dat belastinggeld dat besteed wordt aan die hersenloze uitkeringtrekkers (op landelijk niveau, niet alle gebruikers, uiteraard) moet ook ergens vandaan komen nietwaar ? :rolleyes:

dat je serotonine op is zou de reden zijn dat je niet constant maar een pilletje kan bijnemen, leg me dan is uit waar je met dezelfde dosis de volgende avond een heftiger effect krijgt van xtc?

Ik heb dat 1 keer geprobeerd. De eerste avond ging ik vet uit mn plaat en de tweede avond voelde het meer als een bak sterke koffie, zonde van een goede pil :(

Hoe het op de lange termijn zit weet ik niet (wie wel?). Maar op de korte en middellange termijn kan XTC niet zo heel veel kwaad. Ik gebruik nu sinds mijn 18de, 11 jaar dus, zo ongeveer 4 keer per jaar xtc. En ik merk geen problemen behalve algehele gekte, maar daar heeft alleen mijn omgeving last van dus boeiend.

Dat mensen speed nemen snap ik niet, wat een ****ing troep is dat. Ik heb dat een paar keer geprobeerd, maar ik vond het niet waard om een hele dag naar de klote te zijn voor een opgefokte high van 8 uur lang. :(

XTC is leuker, lekker willekeurige voorbijgangers de oren van het hoofd lullen met allerlei onsamenhangende onzin. :D

Alcohol en tabak zijn gevaarlijker dan marihuana en ecstasy.
Uit dat onderzoek blijkt ook dat marihuana eigenlijk schadelijker is dan XTC en LSD, soft drug? Niet dus.

Alcohol is trouwens niet schadelijk bij 1 glas per dag, dan bevorderd het juist de gezondheid, wiet is echter bij elke trek schadelijk.

LSD hoort daar niet eens thuis. Een vette dosage LSD is geen drugs nemen, maar een totale levenservaring ondergaan met veranderende levensverhoudingen.

Uit dat onderzoek blijkt ook dat marihuana eigenlijk schadelijker is dan XTC en LSD, soft drug? Niet dus.

Alcohol is trouwens niet schadelijk bij 1 glas per dag, dan bevorderd het juist de gezondheid, wiet is echter bij elke trek schadelijk.
LSD is niet schadelijk voor de hersens
ook is volgens mij 1 trek van een joint wel degelijk gezond aangezien het neurogenesis promoot
nicotine kan de gezondheid ook bevorderen als je het niet rookt

XTC is eigenlijk de enige drug die niets voor de gezondheid doet maar alleen schade aanbrent (valt wel te voorkomen)

Terug
Naar boven