AndroidHealthClinic

Alcohol schadelijker dan heroïne en crack

Is niet meer nodig, de PDF was blijkbaar ook beschikbaar:D

Zie bijlage.

Bijlagen

Goed bezig MieDeVil.
Ghehehe, hoeveel van de mensen die al liepen te zeiken dat het een baggeronderzoek moest zijn, hadden de fulltext of zelfs de abstract gelezen? (nee, een krantenbericht telt niet) Eerlijk zijn he.

Then again, het is The Lancet maar... Die lui zitten gewoon een beetje voor de lol te schrijven enzo..

Serieus dan maar weer. Interessante grafiekjes. Helemaal voor een BB forum. Goed kijken.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

k*tONDERZOEK. AS is iets schadelijker dan khat, paddo's en LSD. Klopt geen **** van. Bullcraaaap onderzoek. AS moet keihard verboden worden nl. Want het is veel schadelijker dan alcohol. Dat weet iedere gek.

http://www.docstoc.com/docs/59074926/Alcohol-Ranked-as-Most-Harmful-Drug---Lancet-11110

Nou is het denk ik wel bekend dat alcohol een stuk gevaarlijker is dan bijv paddo's en LSD, omdat het lichaam gewoon haast geen overdosis kan krijgen en je bent na 1 dosis al redelijk bestand tegen het stofje dus verslavend werkt het ook niet gauw (en er schijnt gewoon geen lichamelijke schade op te treden, tenzij je van nemo springt natuurlijk). Ook kan ik nog begrijpen dat alcohol gevaarlijker is dan bijvoorbeeld Ectasy. Wat ik echter nooit precies heb meegekregen is de dosissen die werden gebruikt voor dit soort onderzoek... Is het de hoeveelheid ectasy die een gemiddelde ectasy nemer neemt, dus 1 keer in de 2/3 maanden? En werd dit vervolgens vergeleken met gemiddelde inname van alcohol (1 keer per week ong)?? Want dan kom je al snel tot de conclusie dat alcohol gevaarlijker is ja, omdat het simpelweg ook gewoon veel vaker wordt genomen (omdat het legaal en geaccepteerd is). Ik vraag me af wat de resultaten zouden zijn als je de gemiddelde dosis die je beide op een avond neemt, maar dat je ze dan beide op evenveel dagen zal nemen in het jaar. DAN denk ik dat de uitslag anders zou zijn, want er zijn indd wel onderzoeken geweest dat als je ectasy neemt met een gemiddelde dosis van 1mg per kg gewicht vaker dan 1 keer per maand neemt, dat er dan wel hersenschade optreed, terwijl dit bij alcohol toch al veel minder het geval is dan.

Laatst bewerkt:
Heerlijk betuttelend dat paddo's zijn verboden terwijl ze onderaan de lijst staan.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ook in een Nederlands onderzoek uit 2007 scoorden de paddo's het laagste op beide gebieden:

The highest and lowest scores for the Dutch individual ratings were 2·63 for crack cocaine and 0·40 for mushrooms, which is a ratio of 6·6:1; and for the population ratings 2·41 for crack cocaine and 0·31 for mushrooms, which is a ratio of 7·8:1.

---------- Toegevoegd om 14:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:09 ----------

Is er wel gecorrigeerd voor het gezonde effect bij matige consumptie van alcohol. Zijn er cijfers over hoeveel levens matige consumptie redt? En is dit afgewogen tegen het aantal levens dat door te hoge consumptie wordt verwoest?

Niet dus:

Limitations of this approach include the fact that we scored only harms. All drugs have some benefits to the user, at least initially, otherwise they would not be used, but this eff ect might attenuate over time with tolerance and withdrawal. Some drugs such as alcohol and tobacco have commercial benefi ts to society in terms of providing work and tax, which to some extent off set the harms and, although less easy to measure, is also true of production and dealing in illegal drugs.19

Nou is het denk ik wel bekend dat alcohol een stuk gevaarlijker is dan bijv paddo's en LSD, omdat het lichaam gewoon haast geen overdosis kan krijgen en je bent na 1 dosis al redelijk bestand tegen het stofje dus verslavend werkt het ook niet gauw (en er schijnt gewoon geen lichamelijke schade op te treden, tenzij je van nemo springt natuurlijk). Ook kan ik nog begrijpen dat alcohol gevaarlijker is dan bijvoorbeeld Ectasy. Wat ik echter nooit precies heb meegekregen is de dosissen die werden gebruikt voor dit soort onderzoek... Is het de hoeveelheid ectasy die een gemiddelde ectasy nemer neemt, dus 1 keer in de 2/3 maanden? En werd dit vervolgens vergeleken met gemiddelde inname van alcohol (1 keer per week ong)?? Want dan kom je al snel tot de conclusie dat alcohol gevaarlijker is ja, omdat het simpelweg ook gewoon veel vaker wordt genomen (omdat het legaal en geaccepteerd is). Ik vraag me af wat de resultaten zouden zijn als je de gemiddelde dosis die je beide op een avond neemt, maar dat je ze dan beide op evenveel dagen zal nemen in het jaar. DAN denk ik dat de uitslag anders zou zijn, want er zijn indd wel onderzoeken geweest dat als je ectasy neemt met een gemiddelde dosis van 1mg per kg gewicht vaker dan 1 keer per maand neemt, dat er dan wel hersenschade optreed, terwijl dit bij alcohol toch al veel minder het geval is dan.

Jij hebt duidelijk nog nooit 2 Mexicaanse possies gegeten

Edit: als je mentaal helemaal flipt omdat er teveel sporen worden afgegeven heb je ook een overdosis alleen niet lichamelijk.

Laatst bewerkt:

Edit: als je mentaal helemaal flipt omdat er teveel sporen worden afgegeven heb je ook een overdosis alleen niet lichamelijk.

Wordt ook mooi weergegeven in de grafiek, de risico's zijn vooral mentaal aanwezig.

Ja natuurlijk kan je bad gaan of een overdosis hebben op die manier. Ik bedoel dat een overdosis paddo's geen fatala of permanente schade zal opleveren. Tenzij je de negatieve ervaring als permanente schade meerekent

Ik heb niet alles gelezen, maar stel je laat een zooi mensen over een periode van laten we zeggen, 3 maanden, iedere dag een middelmatige dosis van een bepaalde drugs nemen. Hoe zouden die mensen zich dan voelen? Zou de alcohol groep er het slechts bij zitten?

Wat is het percentage probleemgebruikers tov het totaal aantal gebruikers bij alcohol. Vergelijk dat met coke, ghb, amfetamine. Ik denk dat het dan wel mee valt.

Ik heb niet alles gelezen, maar stel je laat een zooi mensen over een periode van laten we zeggen, 3 maanden, iedere dag een middelmatige dosis van een bepaalde drugs nemen. Hoe zouden die mensen zich dan voelen? Zou de alcohol groep er het slechts bij zitten?

Wat is het percentage probleemgebruikers tov het totaal aantal gebruikers bij alcohol. Vergelijk dat met coke, ghb, amfetamine. Ik denk dat het dan wel mee valt.

Edit: verkeerd gelezen.

Laatst bewerkt:
Komt wel precies op het goede moment uit dat artikel, ik moet voor overmorgen een werkstuk schrijven met als vraag of drugs in nederland opnieuw gekwalificeerd moet worden :)

Niets is schadelijk als je het maar af en toe neemt.
Oftewel gewoon elke dag een andere drug net zolang totdat je alles gehad hebt en dan weer overnieuw beginnen xD
Zo krijg je misschien twee keer per maand dezelfde drug binnen

Terug
Naar boven