- Waardering
- 560
- Massa
- 40kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dus kindertjes, drugs is nog helemaal niet zo slecht als je wijs wordt gemaakt.![]()

The highest and lowest scores for the Dutch individual ratings were 2·63 for crack cocaine and 0·40 for mushrooms, which is a ratio of 6·6:1; and for the population ratings 2·41 for crack cocaine and 0·31 for mushrooms, which is a ratio of 7·8:1.
Is er wel gecorrigeerd voor het gezonde effect bij matige consumptie van alcohol. Zijn er cijfers over hoeveel levens matige consumptie redt? En is dit afgewogen tegen het aantal levens dat door te hoge consumptie wordt verwoest?
Limitations of this approach include the fact that we scored only harms. All drugs have some benefits to the user, at least initially, otherwise they would not be used, but this eff ect might attenuate over time with tolerance and withdrawal. Some drugs such as alcohol and tobacco have commercial benefi ts to society in terms of providing work and tax, which to some extent off set the harms and, although less easy to measure, is also true of production and dealing in illegal drugs.19
Nou is het denk ik wel bekend dat alcohol een stuk gevaarlijker is dan bijv paddo's en LSD, omdat het lichaam gewoon haast geen overdosis kan krijgen en je bent na 1 dosis al redelijk bestand tegen het stofje dus verslavend werkt het ook niet gauw (en er schijnt gewoon geen lichamelijke schade op te treden, tenzij je van nemo springt natuurlijk). Ook kan ik nog begrijpen dat alcohol gevaarlijker is dan bijvoorbeeld Ectasy. Wat ik echter nooit precies heb meegekregen is de dosissen die werden gebruikt voor dit soort onderzoek... Is het de hoeveelheid ectasy die een gemiddelde ectasy nemer neemt, dus 1 keer in de 2/3 maanden? En werd dit vervolgens vergeleken met gemiddelde inname van alcohol (1 keer per week ong)?? Want dan kom je al snel tot de conclusie dat alcohol gevaarlijker is ja, omdat het simpelweg ook gewoon veel vaker wordt genomen (omdat het legaal en geaccepteerd is). Ik vraag me af wat de resultaten zouden zijn als je de gemiddelde dosis die je beide op een avond neemt, maar dat je ze dan beide op evenveel dagen zal nemen in het jaar. DAN denk ik dat de uitslag anders zou zijn, want er zijn indd wel onderzoeken geweest dat als je ectasy neemt met een gemiddelde dosis van 1mg per kg gewicht vaker dan 1 keer per maand neemt, dat er dan wel hersenschade optreed, terwijl dit bij alcohol toch al veel minder het geval is dan.
Jij hebt duidelijk nog nooit 2 Mexicaanse possies gegeten
Edit: als je mentaal helemaal flipt omdat er teveel sporen worden afgegeven heb je ook een overdosis alleen niet lichamelijk.
Jij hebt duidelijk nog nooit 2 Mexicaanse possies gegeten
Edit: als je mentaal helemaal flipt omdat er teveel sporen worden afgegeven heb je ook een overdosis alleen niet lichamelijk.
Ik heb niet alles gelezen, maar stel je laat een zooi mensen over een periode van laten we zeggen, 3 maanden, iedere dag een middelmatige dosis van een bepaalde drugs nemen. Hoe zouden die mensen zich dan voelen? Zou de alcohol groep er het slechts bij zitten?
Wat is het percentage probleemgebruikers tov het totaal aantal gebruikers bij alcohol. Vergelijk dat met coke, ghb, amfetamine. Ik denk dat het dan wel mee valt.