AndroidHealthClinic

alcohol

simsonleeuw

Advanced Bodybuilder
Waardering
85
Lengte
1m78
Massa
86kg
Vetpercentage
21%
Ha,

Ben heel erg benieuwd of er hier mensen zijn die last gehad hebben met alcoholgebruik, en er toch mee hebben kunnen stoppen.
Ikzelf vind het nogal lastig helemaal te stoppen, ik ben een gewoonte drinker geworden. Nooit meer als 6, en altijd na negen uur savonds. Behalve op feestjes al koninginnen-dag meer. Maar ik vind het dus erg lastig helemaal te stoppen. Ik ben nu op zoek naar mensen die dit herkennen uit hun eigen ervaring en daar een stap verder in zijn gekomen. Hieronder wat vragen die je zou kunnen beantwoorden voor mij :-)

Wat was de aanleiding om te stoppen?
Hoe houd je het vol?
Wat deed/doe je op momenten dat het moeilijk is?
Werd je direct geheelonthouder?
Heeft het je resultaten wat betreft BB beïnvloed, zo ja, hoe?
Tip die je aan nieuwe stoppers wil meegeven?

Ha,

Ben heel erg benieuwd of er hier mensen zijn die last gehad hebben met alcoholgebruik, en er toch mee hebben kunnen stoppen.
Ikzelf vind het nogal lastig helemaal te stoppen, ik ben een gewoonte drinker geworden. Nooit meer als 6, en altijd na negen uur savonds. Behalve op feestjes al koninginnen-dag meer. Maar ik vind het dus erg lastig helemaal te stoppen. Ik ben nu op zoek naar mensen die dit herkennen uit hun eigen ervaring en daar een stap verder in zijn gekomen. Hieronder wat vragen die je zou kunnen beantwoorden voor mij :-)

Het valt wel mee met jou,ik zoop 3 jaar geleden nog een half kratje per dag weg plus een pakje zware shag(die dingen werken vaak samen)

Ik word er agressief van,geld,misselijk en trillen s,ochtends,geen eetlust,conditie,altijd moe

Hoe houd je het vol?

Gewoon niet meer doen

Balen,kan het niet mooier maken

nee,eerst het drinken en toen het roken

Ik ben juist met bb begonnen om er af te BLIJVEN(roken en drinken)

stop eerst met drinken voordat je met roken stopt

Laatst bewerkt:
Ik ben per 1 januari gestopt met drinken helemaal, toen ook echt begonnen met bodybuilding, dus ik kan wel enkele vragen van je beantwoorden.

Op advies van mijn huisarts en een psycholoog na een niet zo prettige ervaring onder invloed van alcohol.

Hoe houd je het vol?
Ik heb er geen enkele moeite mee het vol te houden, weet waarvoor ik het doe. Denk ook eens aan het geld dat je bespaart, in mijn geval bijna € 400,- per maand.

Die momenten heb ik nog niet gehad. Zorg anders dat er geen alcohol in huis is of dat je met de auto bent.

Ja ik heb geen druppel meer gehad sinds dat ik besloten heb te stoppen.

Nvt.

Zie bovenstaande en zorg dat je eerst een tijdje niet in het café of iets dergelijks komt of zorg dat je een reden hebt om niet te drinken.

Tja hoe kom je van een verslaving af?. Discipline, motivatie, waarvoor doe je het etc. zijn zat tips op het net te vinden denk ik.

Medicatie en sport
Hoe houd je het vol?
weddenschappen aangaan tot het een gewenning wordt dat je het niet meer doet
Eten
Ja
nee
Zorg dat je steun van je vrienden en familie krijgt, dan word je misschien minder snel in verleiding gebracht.

Terug
Naar boven