XXL Nutrition

Nieuws Alle coffeeshops in Maastricht dicht!

PatrickvH

Freaky Bodybuilder
Waardering
342
Lengte
1m85
Alle coffeeshops Maastricht dicht
dinsdag 1 mei 2012, 15:06

Alle Maastrichtse coffeeshops hebben uit protest tegen de nieuwe regels voor de wietpas hun deur gesloten. Burgemeester Hoes is daar woedend over, zei hij op een persconferentie.

"Ik had niet gedacht dat de coffeeshophouders zo brutaal zouden zijn. Op deze manier ontwrichten zij de lokale samenleving'', zei Hoes.

Besloten club
Negen van de veertien coffeeshops in Maastricht werden vandaag gecontroleerd op naleving van het wietpasbeleid dat vandaag van kracht is geworden. Coffeeshops worden beschouwd als besloten club en moeten pasjes aan geregistreerde leden verstrekken.

Alleen coffeeshop Easy Going was vandaag even open. Die kreeg meteen een schriftelijke waarschuwing omdat er geen ledenlijst beschikbaar was.

Lokale markt
Hoes had liever gezien dat de coffeeshops wel ledenlijsten hadden aangelegd om zo de lokale markt van wiet te voorzien. "Ze hadden die ledenlijst allang klaar kunnen hebben'', zei hij.

De coffeeshophouders en een paar honderd sympathisanten demonstreerden vanmiddag in Maastricht tegen de wietpas. Ze liepen van het Centraal Station naar de Markt en boden op het gemeentehuis een petitie aan.

http://nos.nl/artikel/368444-alle-coffeeshops-maastricht-dicht.html

Goed dat ze niet alles van de overheid pikken.

moeten ze hier in de stad ook doen! k*t weedpas slaat echt nergens op.

Gelukkig wonen er genoeg kleurlingen (vast en zeker ook geen kleur) die op de hoek van de straat verkopen.

Ja, die burgemeester lekker in de stress, en het kabinet boeit het geen ****.

"Ik had niet gedacht dat de coffeeshophouders zo brutaal zouden zijn. Op deze manier ontwrichten zij de lokale samenleving'', zei Hoes.

Een slimme burgemeester doet alsof dit soort acties geen effect hebben want als je zo overduidelijk in citaat als dit toegeeft dan is het einde zoek. Een dag simpelweg collectief de deur sluiten is al afdoende om de burgemeester over de zeik te krijgen en de samenleving te ontwrichten. Dat smaakt naar meer....zou er haast weer door gaan blowen, uit principe dan.

Heel Nederland alle coffeeshops dicht,Ivo Opstelten is een primitieve opa die nog nooit een jointje heeft gerookt. Maar wel een nieuw gedoogbeleid bedenken wat zogenaamd goed is voor de cultuur.

Jaja, ik ga maar op straat dealen, zo'n stoer mocro tasje erbij! :cool:

Ik kom zelf nooit in de coffeeshop, maar dit is wel zo'n ontzettend stomme maatregel. Hoe dom zijn die lui in de politiek? Je ziet toch dat in landen zoals Frankrijk, waar het gewoon illegaal is, er meer geblowd wordt dan hier?! Hoe halen ze het dan in hun naïeve botte koppen om langzaam af te stevenen op een totaalverbod? Want dat is waar het uiteindelijk op uitkomt. Zoals ik al lang geleden ooit voorspeld had, eerst schaffen ze de paddo's af, en dan de wiet. Dat 1e is inmiddels al gebeurd. Altijd hetzelfde riedeltje, verbieden, verbieden en verbieden. Vooral het CDA is daar normaal erg goed in.

Volledig legaliseren die hap. Kweken toestaan, belasting heffen en klaar. Win-win.

VVD liberale partij :roflol:

Denk trouwens wel dat als de conservatieve tendens wegtrekt en er een paar rapporten zijn geschreven over de gevolgen van dit beleid, dat het weer zal worden teruggedraaid.

Het hek is van de dam en het einde is zoek...

En de dealer op de straat ziet z'n omzet groeien.

Goeie zaak, stomme wietpas :p. Srs mijn vriendin gaat volgend semester een half jaar op erasmus naar Amsterdam. Dus al mijn maten ook blij dat ik geregeld achter wat kan voor hen. Maar nu ga ik als ik er zit zelf niet eens aan wat geraken :(.

Geldt dit trouwens voor growshops ook? Anders ga ik nu echt gaan wenen :p.

• Topic Starter Topic Starter
Dit word zo een grote puinhoop.
Is nu dat iedereen hier zijn slag uit wilt slaan en zelf gaat verkopen, beetje aftasten.
Controles proberen te ontlopen, maar straks komt de territoriumdrift opzetten bij de hongerige die geld ruiken en dan krijg je mexicaanse toestanden (in het klein).

Dit is voeding voor de criminaliteit en zelfs als dit teruggedraaid gaat worden, bendes zullen heus niet zomaar willen stoppen als ze eenmaal lekker bezig zijn en het geld binnenstroomt.
Kunnen in het minst gunstige geval het geld weer voor andere criminele doeleinden gebruiken.

Dus overheid, bedankt weer voor deze maatregel en het verder vergiftigen van dit land.

Die gozer op de achtergrond is ook wel lachwekkend.

• Topic Starter Topic Starter
Die kerel is niet erg slim, maar hij heeft natuurlijk wel gelijk. Zoals iedere kleuter van 5 begrijpt. De overlast wordt alleen maar groter met die lachwekkende wietpas.

Beseft zelf ook wel wat de gevolgen kunnen zijn, is echt niet achterlijk hoor.
Lijkt hem alleen niet zo te boeien.
Vind dat iedereen wiet moet kunnen roken en daar staat hij voor.

Zou zelf ook niet zo doen, maja ieder zijn keuze en deze valt ook wel te respecteren.

Ben ik de enige die het 'de overlast wordt groter op straat' argument een slecht argument vind ?

Wanneer wordt heroine in de winkels verkocht aangezien ik er elke dag veel overlast door heb ? Of alcohol voor personen onder de 16. (nu drinkt men het constant weg in portiekjes en parken en wordt mij gevraagd drank te kopen)

Het maakt toch allemaal niet uit ?

Hoogtijd dat er maatregelen genomen wordt tegen die versuffende wietzooi. Weg met de narcostaat en dat we maar is gewoon in de pas gaan lopen met Brussel.

Ben ik de enige die het 'de overlast wordt groter op straat' argument een slecht argument vind ?

Wanneer wordt heroine in de winkels verkocht aangezien ik er elke dag veel overlast door heb ? Of alcohol voor personen onder de 16. (nu drinkt men het constant weg in portiekjes en parken en wordt mij gevraagd drank te kopen)

Het maakt toch allemaal niet uit ?

Een leeftijdsgrens koppelen aan het gebruik van bepaalde substanties vind ik niets vreemds aan. Het beperken van iemands vrijheid wel.

Gebruik ik drugs? Nee, maar iedereen met gezond verstand ziet toch in dat de "war on drugs" een zinloze en vooral nutteloze strijd is.

Een leeftijdsgrens koppelen aan het gebruik van bepaalde substanties vind ik niets vreemds aan. Het beperken van iemands vrijheid wel.

Gebruik ik drugs? Nee, maar iedereen met gezond verstand ziet toch in dat de "war on drugs" een zinloze en vooral nutteloze strijd is.

Maar we moeten toch ergens tegen strijden, of weet jij iets beters te doen voor ons politie apparaat. Moet er toch niet aan denken dat ze dalijk dr tijd aan flitscontrolles of erger nog het oplossen van inbraken gaan besteden.

Terug
Naar boven