XXL Nutrition

alle spiergroepen 1 keer per week te weinig?

1millionDBB

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
85kg
Vetpercentage
13%
hey mensen

ik vroeg me af of als ik alle spiergroepen 1 keer per weer train, dat dat niet te weinig is? dan hebben ze daarna 7 dagen niks te doen.

wat is jullie mening hier over? en hoevaak trainen jullie elke spiergroep per week? en wat vinden jullie daar de voordelen en/of nadelen van?

Ik dacht ergenst gelezen te hebben dat je spieren 5dagen nodig hebben om compleet te herstellen. Ik train nu ook de spiergroepen 1keer per week en 1dag rust.

Ik zit eigenlijk met precies de zelfde vraag. Ik twijfel ook of ik alles nou 1 of 2 keer zal inplannen. Hoor het graag van jullie!

Ik probeer de meeste spiergroepen 2x per week te trainen. Natuurlijk niet elke groep 2x per week, maar ik wissel die weken af.. Persoonlijk lijk ik dan gewoon veel meer vooruitgang te boeken :). Maar het dat is natuurlijk een zeer persoonlijke kwestie.. Aangezien ik het enkele dagen in de week kan combineren met mijn studie om 2x per dag naar de gym te gaan, doe ik dit dan ook :). Nadelen heb ik nog niet ondervonden.

hey mensen

ik vroeg me af of als ik alle spiergroepen 1 keer per weer train, dat dat niet te weinig is? dan hebben ze daarna 7 dagen niks te doen.

wat is jullie mening hier over? en hoevaak trainen jullie elke spiergroep per week? en wat vinden jullie daar de voordelen en/of nadelen van?

Hersteltijd is ook afhankelijk van de mate van belasting. Lange en zware trainingen zullen een langer herstel vergen dan kortere en lichtere sessies.

Los daarvan zal het gemiddelde herstel van een spiergroep (bij 'normale' trainingen) niet veel langer 48-72 uur duren.
Dit soort conclusies komen o.a. voort uit zaken als verhoogde eiwitsynthese op cellulair niveau, welke vaak na 48 uur na een zware training al weer genormaliseerd is.

Langer herstel is vaak nodig voor het centrale zenuwstelsel en niet zozeer het spierweefsel.

Mbt. kracht en massa opbouwen:

Als ik alle factoren in ogenschouw neem, ervaringen met, en voor en nadelen van verschillende frequenties afweeg.......

Dan kom ik tot de conclusie dat op langere termijn (jaren) een 2x per week aanpak het beste resultaat oplevert.

En met resultaat praat ik dan niet over "hoe je jezelf weer kapot hebt getraind" of "dat je weer een week niet kon lopen van de spierpijn na een beentraining".

Ik praat dan over het zo objectief mogelijk meten van resulaten dmv. een strict trainingslogboek en diverse metingen.

dus 2x per week fullbody trainen??

Terug
Naar boven