AndroidHealthClinic

Als jullie voor het stoplicht staan,

Wendler

Dutch Bodybuilder
Waardering
5
Lengte
1m80
Massa
78kg
Vetpercentage
13%
houd je dan de koppeling ingedrukt of zet je in vrij?

mijn excuses als dit topic al bestaat, had geen zin om te zoeken.

koppeling ingedrukt

Waarom deze vraag ?

als ik weet dat het nog lang gaat duren vrij

mijn moter (peugeot 306) geeft nogal een laag brommend geluid als ik lang stil sta. geen idee wat dit is. dus zet ik em wel es in zn vrij, vooral als er veel voor me staan. anders niet. :P

In de vrij, heb een start en go systeem in de auto. Als de stoplicht op groen springt, trap ik de koppeling in en start de motor weer.

• Topic Starter Topic Starter
Ik snap je niet Ibo, doe je dan het sleuteltje omdraaien of heb je een automaat?

Start en go system werkt als volgt.
Als de auto stilstaat en je zet 'em in zijn vrij, dan slaat de motor af (brandstofbesparing)
OP het moment dat je de koppeling intrapt, start de motor weer en kan je weer doorrijden.
Op jaarbasis scheelt het een kleine 7% brandstofbesparing en goed voor het milieu;)
Dus je draait verder niet aan een sleuteltje.

Ligt aan de auto, maar meestal koppeling ingedrukt.

Ik heb een automaat.

• Topic Starter Topic Starter
is dat niet slecht voor je auto om steeds die koppeling ingedrukt te houden?

Rij automaat, rijd veel fijner. Als ik stil sta houd ik de rem in en als ik weer ken rijden ram ik ut gas gewoon vol in.
In de vrij, heb een start en go systeem in de auto. Als de stoplicht op groen springt, trap ik de koppeling in en start de motor weer.
Dat blue motion gedoe van volkswagen, dat kost toch brandstof? Als je de motor start kost dat ook brandstof dus verspil je eigenlijk brandstof als je maar een par sec stilstaat. Teminste dat is mij verteld.

Koppeling, behalve als er meerdere auto's voor me staan.

Koppeling, behalve als ik weet dat het lang gaat duren.

Koppeling, tenzij het te lang gaat duren dan zet ik hem in z'n vrij, en dan wordt het altijd direct weer groen en erger ik me helemaal de tongtyfus.

Als ik vooraan sta koppeling, staan er nog wachtenden voor me dan in zijn vrij.

afhankelijk van het stoplicht.
stoplichten waarvan ik weet dat ze lang duren en/of waarbij dr een lange rij voor me staat zet ik hem in zn vrij. dan heb ik geen zin om energie te steken in het ingetrapt houden van de koppeling :P

snelle stoplichten, stoplichten die ik niet ken en waarbij ik vrij dichtbij sta en sowieso stoplichten waar ik vooraan sta koppeling ingetrapt.

Koppeling in, 4k toeren, launch en dan 13seconden naar de 100km/u, maar wel piepende banden hahaha!

Altijd mooi

Terug
Naar boven