Fitness Seller

Alternatief voor Chin/ Push ups

zetone33

Novice
Waardering
0
Dankzei wat info van TheRipper heb ik wat informatie gewonnen van het "StrongLifts 5x5 " programma.

Ik ben 29 Jaar , 66 Kilo 176 en train nu ongeveer 3 weken.
Voeding zit ik rond de 3000 Kcal ( met hulp van 1 mammoth shake elke dag )

Ik ben hier vandaag ( Maandag) mee begonnen en ik moet zeggen het beviel me prima!
Dips doe ik door middel van 2 stoelen tegen elkaar.

Het ziet er als volgt uit:

Maandag:
- Squat 5x5 ( 20Kg ) ( Ging best makkelijk )
- Overhead Press 5x5 ( 20Kg ) ( laatse set NET Gehaald! )
- DeadLift 1x5 ( 40Kg ) ( Ging ook best makkelijk )
- Pull Ups 3xf ( ? )
(Woensdag heb ik nog niet gedaan omdat het... errr nog niet woensdag is :p )

Woensdag:
- Squat 5x5 ( 20Kg )
- Bench Press 5x5 ( 20Kg )
- Barbell Row 5x5 (30 Kg )
- Dips 3xf

Nou heb ik dus een klein probleempje, ik kan nergens bij mij thuis pull/chin ups doen.( Echt nergens ik heb het hele huis doorzocht :o )

1 ) Weet iemand hier een alternatief voor pull/chin ups?

2 ) Is het erg om Deadlift met een Curl Bar te doen? ( zelfde voor squat )

3 ) Kan ik ergens wat buikoefeningen tussen proppen?Of wordt het dan net teveel?

Alvast bedankt voor jullie reacties ;)

Laatst bewerkt:
Gaaf filmpje man. Ik zoch toevallig nog een voorbeeld van die jump pushups:thumbs:

Bodyweight rows of "horizontal chinups" tussen stoelen is misschien leuk voor ecto's, maar wordt alleen wat lastig als je rond de 100kg of meer weegt:(

(Er lijkt trouwens ook iets goed mis met zijn testlevels)

edit: hij heeft nog meer leuke filmpjes ziet ik;)

• Topic Starter Topic Starter
Hey denysis hardstikke bedankt voor dat filmpje, precies wat ik zocht! :)

PS: Weet iemand nog wat vragen te beantwoorden die ik in deze post heb staan?

Alvast bedankt!!

Die paar setjes buik kan je er denk ik gerust doorheen gooien. En anders doe je ze gewoon op een vrije dag zoals vrijdag?

Wat betreft squatten en deadliften met een curl bar, ik vermoed dat deze bar (met zware gewichten) je stabiliteit en balans verdoet. Zou imo stuk beter zijn met gewone rechte stang.

Die paar setjes buik kan je er denk ik gerust doorheen gooien. En anders doe je ze gewoon op een vrije dag zoals vrijdag?

Wat betreft squatten en deadliften met een curl bar, ik vermoed dat deze bar (met zware gewichten) je stabiliteit en balans verdoet. Zou imo stuk beter zijn met gewone rechte stang.

Zijn zowiezo niet zwaar te belasten die curl bars.

Je kan een curlbar nooit fatsoenlijk vastpakken om mee te DL-en lijkt me...klinkt eng:scratch:

Tot hoeveel zal je een curlbar ongeveer kunnen belasten??? Die bij ons in de gym beginnen al te zwiepen als ik er 50 a 60kg aan heb hangen, maar ik wil ze nog is gebruiken voor farmers.

je doet zeker niet teveel
maar squat en bench press met 20kg???
ik ben ervan overtuigd dat je echt wel meer kan hoor???
toen ik begon op mijn 17de en de eerste keer drukte deed ik toch ook al 10 keer 70 ofzo hoor
kan mij echt niet voorstellen dat jij 5 keer 20 drukt???
ofwel begrijp ik het verkeerd???
en als je ergens een dikke stok hebt kan je aan beide kanten iets maken voor emmers aan te hangen ofzo??? maar een idee maar dan kan je toch al tot 40 kg gaan met water
nuja buik kan je er zeker bij doen en deadlifts 1 keer 5 is veel te weinig waarom niet 5 keer 5

wat je kan doen:
[afbeelding niet meer beschikbaar]
of
[afbeelding niet meer beschikbaar]

Een curlbar dient om te curlen. Voor squats en deadlifts is een lange rechte stang veel makkelijker.

Abs kan je gewoon op het einde doen, een paar setjes verschillende oefeningen met gewicht en lage reps (<15 in elk geval).

Waarom heb je op woensdag hetzelfde gewicht gesquat als op maandag? Het is de bedoeling dat je elke training iets zwaarder gaat.

Als iets niet duidelijk is kan je altijd een PM sturen naar Paddos hier op het forum, het is zijn site en hij heeft het programma gemaakt.

Heavy8: lees mss eerst eens het programma voor je kritiek geeft, dan kom je niet zo dom over.

ik heb het programma gelezen en nu ?!
wat is er dan zo speciaal ?!
ik vraag mij alleen af waarom maar ene keer deadlift?
en kan mij niet voorstellen dat hij maar vijf maal 20 kg drukt met bench?

ik heb het programma gelezen en nu ?!
wat is er dan zo speciaal ?!
ik vraag mij alleen af waarom maar ene keer deadlift?
en kan mij niet voorstellen dat hij maar vijf maal 20 kg drukt met bench?

dit is een 5x5 variant van het allom bekende billstar of madcows 5x5, de bedoeling is dus dat je naar je max opbouwt over de weken heen en niet meteen op je max begint maar dit dus per training opbouwt, dit om nadruk te leggen op progressieve overload en ook zodat je makkelijker pr zult breken.
waarschijnlijk kan hij een stuk meer als dat drukken.

ok niks voor mij dus:)
ik ben ervan overtuigd dat als je 5 keer 100 kunt drukken zeg maar dat je dan niks hebt aan 5 keer 70 ofzo dan heb je volgens mij totaal niks gedaan
niemand kan mij ervan overtuigen dat je dan na een tijd meer zal drukken dan dat je nu doet want je hebt je spieren niet genoeg belast
ik ben van de overtuiging dat je elke training over de limiet moet gaan wil je vooruitgang boeken dus elke training een herhaling meer of een kilo meer:)
maja ieder zijn ding

ik ben ervan overtuigd dat als je 5 keer 100 kunt drukken zeg maar dat je dan niks hebt aan 5 keer 70 ofzo dan heb je volgens mij totaal niks gedaan
niemand kan mij ervan overtuigen dat je dan na een tijd meer zal drukken dan dat je nu doet want je hebt je spieren niet genoeg belast
ik ben van de overtuiging dat je elke training over de limiet moet gaan wil je vooruitgang boeken dus elke training een herhaling meer of een kilo meer:)
maja ieder zijn ding
Ik kan met enige zekerheid zeggen dat jou overtuiging niet klopt. Dan zouden dingen als grease the groove en bill starr in feite niet werken, wat iig al niet het geval is.

maja ieder zijn ding

ha ok man, dat het een wereldwijd gebruikt schema is dat ZONDER twijfel als een tierelier werkt. hij gaat wel waarschijnlijk ELKE training met een bepaald gewicht omhoog tot hij in de pr weken komt, en dan zul je zien dat je week na week prs zult breken, maar dat moet je zelf maar proberen maar denk niet dat je te overtuigen bent?
maar voordat je t zelf geprobeerd hebt kun je niet zeggen dat het niet werkt.
want het werkt gegarandeerd.

ik denk dat het te maken heeft met het feit dat je op het einde van het programma wel met een 5x5 principe zit waar je een gewicht pakt die je idd maar vijf keer omhoog krijgt dan zal je wel vooruitgang boeken

ik denk dat het te maken heeft met het feit dat je op het einde van het programma wel met een 5x5 principe zit waar je een gewicht pakt die je idd maar vijf keer omhoog krijgt dan zal je wel vooruitgang boeken

ik denk dat het handig is dat je zelf eerst het programma leest.

volgens wat ik overal lees op deze site moet je als je bvb 100kg drukt de eerste week beginnen met bvb 90kg
dit is niet zo veel verschil lijkt mij toch??
en na de vierde of vijfde week werk je op 100 procent van je 5rpm??
zo lees ik het toch overal
nuja als ik het zo lees kan je wel wat resultaten boeken als je bvb eerst 5x70 doet dan 5x80 en dan 5x90 drie keer bvb
maar ben toch van overtuigd dat als je 5 sets doet van 5 keer honderd je meer en sneller resultaat boekt dan hier
natuurlijk zal je wat resultaat boeken zo maar als je te laag gaat in gewicht ben je maar aan het sukkelen vind ik zo
dus opbouwen zou wel kunnen lukken maar niet als je 5x70 kunt met 5x20 gaan werken
voordat je dan bij die 70 bent ben je al zes weken verder

volgens wat ik overal lees op deze site moet je als je bvb 100kg drukt de eerste week beginnen met bvb 90kg
dit is niet zo veel verschil lijkt mij toch??
en na de vierde of vijfde week werk je op 100 procent van je 5rpm??
zo lees ik het toch overal
nuja als ik het zo lees kan je wel wat resultaten boeken als je bvb eerst 5x70 doet dan 5x80 en dan 5x90 drie keer bvb
maar ben toch van overtuigd dat als je 5 sets doet van 5 keer honderd je meer en sneller resultaat boekt dan hier
natuurlijk zal je wat resultaat boeken zo maar als je te laag gaat in gewicht ben je maar aan het sukkelen vind ik zo
dus opbouwen zou wel kunnen lukken maar niet als je 5x70 kunt met 5x20 gaan werken
voordat je dan bij die 70 bent ben je al zes weken verder

ten eerste weten we niet precies wat zn daadwerkelijke max is, ten 2e is die 10% ofset een richtlijn en geen regel, het kan heel goed dat hij zich beter voelt bij een andere opbouw, dat daargelaten.

ik snap er geen bal van dat je kan beweren dat jouw methode beter werkt zonder deze te hebben geprobeert, je hebt er uberhaubt geen eens ervaring mee.

daarentegen is de topicstarter ook een heuse beginner en zou t niet slim zijn om meteen lekker op jouw methode te gaan stompen en zn gains in de weg lopen, hier gaat een beginner tig keer beter op als stom 5xmax tillen.

Terug
Naar boven