XXL Nutrition

Alternatief voor Chin/ Push ups

maar je begint dus pas te verbreken na minimum vier weken ofzo want dan ga je volgens mij eindelijk fatsoenlijk trainen

het is gewoon heel simpel waarom ik dat denk
namelijk dat je kracht traint op die manieren
ofwel excentrisch of statisch spierwerk zijn zeer goed hiervoor
ofwel onder de zes herhalingen van je max gaan werken
dit betekent dus heel laag in herhalingen 2 tot 6 en met een heel hoge intensiteit en volume dus zeer zwaar gewicht
een verbetering in je pr kan komen omdat beginners hun conditie zo wel kunnen verbeteren maar conditie bestaat uit uithouding snelheid coordinatie kracht en lenigheid
dus door met gewichten te werken krijg je betere doorbloeding enzovoort wat positief is voor je uithouging en lenigheid
ook krijg je door gewichttraining meer lichaamsbesef en dus betere coordinatie
dus een heel groot aandeel kan worden toegekend aan deze eigenschappen omdat de spieren leniger zijn en beter doorbloed plus ze kunnen beter samenwerken wat zal leiden tot een hogere 1rpm
dit hoeft dus niet te wijten zijn aan pure kracht gewonnen
ieder zijn mening natuurlijk maar dit is gewoon de mijne
van mij mag iedereen ervan denken wat hij wilt
dit is gewoon mijn mening

toen ik begon op mijn 17de en de eerste keer drukte deed ik toch ook al 10 keer 70 ofzo hoor

lijkt me sterk dat je bij 1e bandrukken gelijk 10*70kg aangezien iedereen die voor het eerst gaat bandrukken de bar niet balans kan houden.
Of je moet coleman heten ofzo , maar aangezien je nu pas opkg 100 zit ben je in 3 jaar tijd dan ook niet echt opgeschoten

ps ik begon ook gewoon met 20kg de stang , om eerst het evenwicht te leren beheersen voordat ik zwaar kon gaan.

lijkt me sterk dat je bij 1e bandrukken gelijk 10*70kg aangezien iedereen die voor het eerst gaat bandrukken de bar niet balans kan houden.
Of je moet coleman heten ofzo , maar aangezien je nu pas opkg 100 zit ben je in 3 jaar tijd dan ook niet echt opgeschoten

ps ik begon ook gewoon met 20kg de stang , om eerst het evenwicht te leren beheersen voordat ik zwaar kon gaan.

dertig kg op drie jaar is niet slecht vind ik
en heb vroeger altijd zeer veel push ups gedaan enzo en heb van mijzelf goede balans
en heb in mijn eerste jaar bijna nooit bankdrukken gedaan zo ene keer om de 5 of 6 weken omdat ik toen pas begon deed ik daar maar wat
maja let pas op mijn voeding vanaf vorige april ofzo dus
en werkte op bench altijd rond de 12 herhalingen
ben pas van juli echt op kracht begonnen op bench
dus eigenlijk pak ik wel heel erg snel resultaat want zat ik juli nog ergens rond de 10 keer 85 ofzo

maar je begint dus pas te verbreken na minimum vier weken ofzo want dan ga je volgens mij eindelijk fatsoenlijk trainen

het is gewoon heel simpel waarom ik dat denk
namelijk dat je kracht traint op die manieren
ofwel onder de zes herhalingen van je max gaan werken
dit betekent dus heel laag in herhalingen 2 tot 6 en met een heel hoge intensiteit en volume dus zeer zwaar gewicht
een verbetering in je pr kan komen omdat beginners hun conditie zo wel kunnen verbeteren maar conditie bestaat uit uithouding snelheid coordinatie kracht en lenigheid
dus door met gewichten te werken krijg je betere doorbloeding enzovoort wat positief is voor je uithouging en lenigheid
dus een heel groot aandeel kan worden toegekend aan deze eigenschappen omdat de spieren leniger zijn en beter doorbloed plus ze kunnen beter samenwerken wat zal leiden tot een hogere 1rpm

we weten allemaal dat een beginner zn snelste progressie ooit maakt in zn eerste jaartje trainen, een deel van de kracht zal idd komen van gewenning aan oefeningen etc etc.

wat niet wilt zeggen dat je dan niet meer efficient zal hoeven trainen, een beginner kan zijn "groeispurt" flink uitbuiten door met dergelijke methodes aan de slag te gaan.

laat ik mn broertje als voorbeeld nemen, die drukte slechts 30kg aant begin,
nu na een anderhalf jaar flink met dit soort programmas die niet werken aan de slag zijn geweest drukt hij 100kg al 6keer.

kun jij aankomen met dikke snikkel meteen alles op de bar loaden en rammen zonder er echte redenatie in te stoppen, mag jij als het waar is dan wel 10x70 meteen gedaan hebben op je eerst keer trainen neemt niet weg dat mijn broertje dan in de helft van jouw tijd op ongeveer dezelfde gewichten als jouw zit en met een veel lagere start 5rm.

trek je conclusie.

hij kreeg mss meteen al goede voeding voorgeschoteld:) en niet drie keer per dag hamburgers:)
en pakt hij speciale supplementen ofzo??
kan zijn he??
niet negatief bedoelt

nuja als hij de progressie echt van dit schema heeft en van niks anders zal het wel werken en dan moet ik mijn mening herzien
tenzij er andere trainingen tussenzaten of iets anders wat kan helpen
anders heb je gelijk

hij kreeg mss meteen al goede voeding voorgeschoteld:) en niet drie keer per dag hamburgers:)
en pakt hij speciale supplementen ofzo??
kan zijn he??
niet negatief bedoelt

snap ik;)
maar whey en hamburgers, pattates frites, chips etc etc.
buiten de normale 3x per dag maaltijd wat de meeste mensen gewoon thuis standaard zullen noemen. dieten heeft ie helemaal geen trek in.

nuja als hij de progressie echt van dit schema heeft en van niks anders zal het wel werken en dan moet ik mijn mening herzien
tenzij er andere trainingen tussenzaten of iets anders wat kan helpen
anders heb je gelijk

ik meen het serieus, jij bent al geen beginner meer.
maar je mening is jouw mening en das je goed recht, maar ik adviseer je echt sterk om eens dan een 5x5 variant te gaan doen, ik ben dit ook pas later gaan doen maar desondanks heb ik er veel kracht mee gewonnen naast massa.
gewoon proberen en je zult zien dat het echt werkt.

kan je jouw versie dan eens doorsturen met procenten enzo?
gaat je massa op je armen niet verkleinen omdat je deze niet meer zwaar aanpakt?

ervaring van 'zware 8' < ervaring van bill starr

You lose!

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor all jullie reacties en sorry for het niet posten ivm internet problemen.

Ik train nu inmiddels zo'n 2 weken met het "StrongLifts 5x5" programma en moet zeggen het gaat uitstuikend! :p

Ik zit nu inmiddels op de 32.5Kg Squat ( ik kan gerust meer ) maar doe het langzaam aan en volg netjes het programma , hetzelfde geldt voor de Bench Press die ik op 25 Kg doe inmiddels.

Ik doe op alle oefeningen gemiddeld 2 tot 5 kilo erbij elke week.

Alleen begin ik wat moeite te krijgen met de OverHead press met 25 Kilo ( ben begonnen met 20.
Ik kreeg net niet het laatse setje van 5 af...

Greetz ;)

Niet noodzakelijk. Laat je ook niet te veel leiden door dat ene artikel over 1 bepaalde Bill Starr variatie.
Hier nog één: Bill Starr’s Strength Training Program: The Big Three | StrongLifts.com

Hoezo?

Maar nu ga je er vanuit dat madcow 5x5 een beginners programma is, wat niet noodzakelijk zo hoefd te zijn. En als jet het dan toch als beginner doet, dan is de eerste 4 weken rustig aan doen om de lifts te leren nog zo gek niet.

In feite komt heel het systeem op hetzelfde neer als cycling: je traint, voegt elke week gewicht toe. Op een bepaald moment zal dit niet meer lukken dus je gaat een stapje achteruit en neemt een nieuwe aanloop, als het ware. 2 stappen vooruit en één achteruit.

Terug
Naar boven