Fitness Seller

Altijd spierpijn na het trainen?

max1991

Novice
Waardering
1
Lengte
1m89
Massa
76kg
Hallo,

Ik had een vraagje, ik train nu een half jaar en ik heb van alles geprobeerd lichter trainen en ander oefeningen doen maar ik blijf er last van houden.
Wat kan ik hier aan doen om geen of veel minder spierpijn te hebben?
Hoor graag.
Met vriendelijke groeten.
Max

Zachter trainen, of meer eten

• Topic Starter Topic Starter
Hey

Dat zachter trainen, dat heb ik nu al vaak genoeg uit geprobeerd maar dat werkt niet.
En meer eten heb ik niet echt behoeften dan kom waar schijnlijk weer meer aan?

fullbody? 5x5...

minder gewicht, minder herhalingen.
als je continu spierpijn hebt na een training overbelast je constant je spieren, zorg er dus voor dat je die spieren de tijd geeft om te herstellen.

• Topic Starter Topic Starter
oke, maar is een dag rust tussen elke sessie genoeg of moet het nog langer zijn?
Meer eten wat eten jullie dan meer?

Hoor wel.
Gr max

Wat is er mis met spierpijn? Ik train 2 jaar en heb ook nog na elke training spierpijn.

Je moet blij zijn met spierpijn man, dan heb je het goed gedaan!
Alleen spieren trainen waar je geen spierpijn meer in hebt.. dat wel!

No pain no gain!

als de pijn echt overdreven is .....ga eens bloed laten controleren

oke, maar is een dag rust tussen elke sessie genoeg of moet het nog langer zijn?
Meer eten wat eten jullie dan meer?

Hoor wel.
Gr max
Op je eerste vraag: dat hangt er van af hoe zwaar je traint, doe je full body of split?

Je kan bijv. je borstpieren 2 oefeningen laten doen bankdrukken en fly's bijv., dag rusten en weer 2 oefeningen. Maar als je een spier zwaarder traint moet je hem meer tijd geven te herstellen.

Voor je andere vraag zou ik de sticky's in de voeding sectie eens lezen.

Om je een goed beeld te geven van hoe weinig jij mischien wel niet eet. Om spieren te kweken moet je 2,5-3,0 gram eiwitten per kilo van je eigen lichaams gewicht per dag eten. dan kom jij uit op MINSTENS 190 gram eiwitten per dag.

Hoeveel neem jij?

Gainde je maar bij koppijn dan was ik beest geweest nu ! :P

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zo erg is spierpijn toch niet? Heb er maar één keer echt zo erg last van gehad dat ik het niet leuk meer vond na een benen training. Kon toen de volgende dag nauwelijks traplopen, vooral naar beneden, voelde me echt bejaard. Zorg gewoon dat je voldoende eiwitten inneemt voor je spierherstel, misschien helpt dat al wat.

Terug
Naar boven