MuscleMeat

Alweer een voedingsschema maar toch graag advies

Tinuss1

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
83kg
Vetpercentage
17%
Beste dbb'ers,

Ik lees al langer op jullie forum mee en heb me helaas weer opnieuw moeten aanmelden vanwege het kwijt raken van mijn account...
Ik heb al veel informatie gelezen en veel geleerd hier maar nu toch even een vraagje vanuit mijn kant.

Ik ben 21 jaar oud, 190cm lang en weeg 83 kg. Mijn vetpercentage is wel zienbaar gedaald over een langere periode en ik denk dat deze nu nog 17% (als ik af ga op hoe ik er nu uit zie + reken aan de hand van eerdere huidplooi-metingen).
Niet lang geleden ben ik opnieuw begonnen met verantwoorden eten en trainen. In de laatste 3 weken is mijn gewicht gelijk gebleven op de 83 kg, daarvoor ben ik in een week of 5, 5 kilo afgevallen. Ik blijf dus nu steken en wil graag nog wat verder afvallen. Ik ben gaan nadenken en kwam tot de conclusie dat ik veel te weinig at... Daarom heb ik nu een voedingsschema opgesteld. Ik heb eerst de berekening uitgevoerd zoals in de stickie staat en kwam toen op +/- 2000kcal onderhoud uit. Uit eerdere berichten had ik altijd begrepen dat je daar 500kcal onder moest gaan zitten maar in de sticky stond 20% dus ik heb gekozen om er tussen te gaan zitten op 450kcal in de min. Daarbij heb ik het volgende schema gemaakt in excel. Ik hoop dat jullie mij feedback kunnen geven.

Alvast bedankt!!

Voor ik het vergeet;)! Ik train 2x per week, split schema. en ga gemiddeld 1a2 keer hardlopen(8km) en 1x zwemmen;)! Niet echt bodybuilding maar ik vind dat een meer interessant forum dan het fitness forum;)!

Bijlagen

Meer eten gozer ;)
Als ik jouw onderhoud berekend kom ik toch echt uit op:
Harris-Benedict: 3116
Katch-McArdle: 2880
Om te cutten komt dat neer op: 2804 / 2592 dus zeg ongeveer 2700kcal...

De producten die je eet zien er wel goed uit doch zou ik de muesli vervangen met havermout of Brinta.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb de volgende formule gebruikt:

88,362 + (gewicht_in_kg X 13,397) + (lengte_in_cm X 4,799) - (leeftijd_in_jaren X 5,677)

88,362+(83 x 13,397) + ( 190 x 4,799) - (21 x 5,677) = 1992 = +/- 2000kcal....???

Klopt, maar dat is als je de hele week elke dag stil op bed zou liggen ;)
Je bent je activiteitenfactor vergeten (ik ben van 1,55 uitgegaan aangezien je toch zo'n 4 a 5 keer sport per week)

Terug
Naar boven